AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Katten vår på 9 mnd har frem til nå vært helt renslig, alt har blitt gjort i kattedoen. Men den siste uken har hun plutselig begynt å tisse i sengene våre. Hva i alle dager kan være grunn til dette? Og hvordan får jeg henne til å slutte med det? Hun er ellers som hun pleier. Anonymkode: 2b2e4...288
lokmeister2016 Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Mulig hun søker oppmerksomhet eller noe?? Kansje en ide og lukke døra og tømme kattedo oftere for tiss/gammel sand 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Plutselig endring av adferd kan tyde på sykdom. Er hun kastrert? Hvis ikke så er det nok fordi hun er kjønnsmoden og markerer. Anonymkode: 62dae...02e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Vi lukker dørene når vi ikke er hjemme, men ungene leker jo på rommene sine så får ikke lukket dem. Kattedoen blir tømt hver dag og skiftet helt ofte. Nei, hun er ikke kastrert enda, hadde tenkt å få gjort det om ikke lenge. Var ikke klar over at hunnkatter markerer jeg, der lærte jeg noe nytt gitt. Har bare hatt hannkatt før, og da var det aldri noe problem med markering inne, han var kastrert. Men hun virker helt normal ellers, jeg tenkte hvis det skulle vært sykdom. Spiser, leker, koser og sover som hun pleier. Anonymkode: 2b2e4...288
Gjest Magnifiq Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Regner med at hun er innekatt enn så lenge, siden hun ikke er kastrert. Men det burde dere absolutt få gjort før våren og dørene kanskje står mer åpne. Har dere bytter kattesand merke? Ellers så er det ofte kastrering hjelper hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Er nok markering ja. Er ikke alle hukatter som gjør det men noen starter med det i den tiden de blir kjønnsmodne. Burde kastrere henne så snart som mulig Anonymkode: 62dae...02e 1
Maleficenta Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Plutselig endring av adferd kan tyde på sykdom. Er hun kastrert? Hvis ikke så er det nok fordi hun er kjønnsmoden og markerer. Anonymkode: 62dae...02e Hunkatter markerer vel ikke på den måten?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 18 minutter siden, Maleficenta skrev: Hunkatter markerer vel ikke på den måten? De kan skjer ikke like mye som hos hanner, men noen hunner markerer med tissing. Anonymkode: 62dae...02e 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 Jeg prøve kastrering(dette skulle gjøres uansett), gi mer oppmerksomhet, holde huset megaryddig og rense doen oftere. Problemet viste seg å være at hun ikke likte at kattedoen var på vaskerommet. Flyttet den til badet og det ble slutt på skvettingen tvert. Prøv forskjellige ting Anonymkode: 6872d...eb2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi lukker dørene når vi ikke er hjemme, men ungene leker jo på rommene sine så får ikke lukket dem. Kattedoen blir tømt hver dag og skiftet helt ofte. Nei, hun er ikke kastrert enda, hadde tenkt å få gjort det om ikke lenge. Var ikke klar over at hunnkatter markerer jeg, der lærte jeg noe nytt gitt. Har bare hatt hannkatt før, og da var det aldri noe problem med markering inne, han var kastrert. Men hun virker helt normal ellers, jeg tenkte hvis det skulle vært sykdom. Spiser, leker, koser og sover som hun pleier. Anonymkode: 2b2e4...288 Hunnkatter kan markere, spesielt under løp. Det kan også være urinveisinfeksjon, da er det vanlig at de tisser i senger, på klær som ligger på gulvet (som de ofte gjør med unger i huset) og andre myke ting. Anonymkode: 539f4...704
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Usj og æsj!!! Anonymkode: 35b76...98f Ja det var jo saklig Anonymkode: 62dae...02e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #13 Skrevet 13. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det var jo saklig Anonymkode: 62dae...02e Hun skrev i min tråd med samme peoblemstilling også. Bare for å provosere, så ikke bry deg 😊 Anonymkode: 6872d...eb2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #14 Skrevet 13. mars 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev i min tråd med samme peoblemstilling også. Bare for å provosere, så ikke bry deg 😊 Anonymkode: 6872d...eb2 Å så frekk da gitt er du 14? Anonymkode: 62dae...02e
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #15 Skrevet 13. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å så frekk da gitt er du 14? Anonymkode: 62dae...02e Er verken frekk eller 14. Mente ikke å tråkke på deg altså. Eller var det du som skrev "usj og æsj"? Anonymkode: 6872d...eb2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #16 Skrevet 13. mars 2017 Kattedoen er ikke ren nok Hun er ensom Hun er redd for noe Liker ikke plasseringen av kattedoen Liker ikke at det er tak på doen (om det er det) Føler seg ikke trygg mens hun går på do. Lurt at kassen står et sted der det ikke er "trafikk" Smerter/ sykdom. Andre katter tisser i hennes do (om dere har flere) Andre dyr i huset stresser henne Katten føler seg trygg hos dere og tisser der dere er/ hun lukter dere. Dette vil sannsynligvis gå bort når dere finner ut hva årsaken er Anonymkode: 63053...f74
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #17 Skrevet 13. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hun skrev i min tråd med samme peoblemstilling også. Bare for å provosere, så ikke bry deg 😊 Anonymkode: 6872d...eb2 Jeg har ikke skrevet i noen tråd om dette emnet, det er nok noen andre. Anonymkode: 2b2e4...288
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #18 Skrevet 13. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kattedoen er ikke ren nok Hun er ensom Hun er redd for noe Liker ikke plasseringen av kattedoen Liker ikke at det er tak på doen (om det er det) Føler seg ikke trygg mens hun går på do. Lurt at kassen står et sted der det ikke er "trafikk" Smerter/ sykdom. Andre katter tisser i hennes do (om dere har flere) Andre dyr i huset stresser henne Katten føler seg trygg hos dere og tisser der dere er/ hun lukter dere. Dette vil sannsynligvis gå bort når dere finner ut hva årsaken er Anonymkode: 63053...f74 Kattedoen skiftes ofte på og den har stått på samme stedet siden hun kom hit for mange måneder siden. Det står usjenert til i en krok, litt gjemt og det er ikke tak på den. Vi har ikke flere katter. Jeg har jo tenkt tanken på om det er sykdom, men hun virker så frisk og normal ellers. Skal ringe veterinæren og høre. Hun tisser kun i sengene våre. Anonymkode: 2b2e4...288
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 13. mars 2017 #19 Skrevet 13. mars 2017 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Minya Skrevet 13. mars 2017 #20 Skrevet 13. mars 2017 Veterinær for å utelukke sykdom, og kastrer pus så snart det lar seg gjøre. Hun burde vært kastrert allerede før jul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå