Spiteful Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Heiii! Så tida nærmer seg for å velge studie, og jeg er ganske blank. Sosialt arbeid/Sosionomi er det jeg har søkt på, ved 5 forskjellige skoler, bortsett fra det her jeg helt blank. Jeg er LIVREDD for å ikke komme inn på sosialt arbeid/sosionomi, fordi karakterene mine er ganske lave, jeg har et snitt på bare 37-38 ca, og jeg er redd for at eksamens karakterene mine som jeg får tilbake i sommer skal trekke med ned enda mer. Har vært hos rådgiver ca 3-4 ganger uten å bil klokere heheh Vil gjerne ha litt tips, så hvis dere har noen ideer om hva jeg kan studere, så bare kom med det! Jeg er ei jente som er glad i å hjelpe mennesker, spesielt barn og unge. Jeg liker ikke å sitte dagen lang på rumpa, men derimot å få mulighet til å bevege meg og gjerne oppleve forskjellige ting på jobb, jeg ønsker en variert jobb som er spennende. Å jobbe i barnehage er ikke ønsket, og heller ikke skole (Har gått på skolen i 3 år nå, så vil gjerne UT av skolebygninger). Har faktisk tenkt på elektriker som noe interessant. Kan ikke se for mg selv som elektriker, men brått så liker jeg det? Uansett så bryr jg meg fint lite om jobben er for menn eller kvinner
globalagogo Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Hva blir du av å gå sosialt arbeid? Du må tenke jobb - ikke bare "hva kommer jeg inn på". Sykepleie? Revisor? Snekker? 1
Spiteful Skrevet 12. mars 2017 Forfatter #3 Skrevet 12. mars 2017 Ved sosialt arbeid kan man visst jobbe med veldig mye, og etter å ha snakket med ange og lest mye om dette så er det visst vanskelig åvære arbeidsløs med denne utdanningen Takk for tips!
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Om ikke det å sitte på rumpa er noe for deg, vil jeg definitivt fraråde deg å studere sosialt arbeid. Det meste av arbeidsdagene går ut på saksbehandling. Det er mer dokumentering, enn samtale og terapi med de du hjelper. Så dette blir en veldig kontorjobb uansett hvor du jobber innenfor etatene, om du ikke er klar over det. Anonymkode: de2b0...4ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå