Gjest Ragnar Danneskjöld Skrevet 14. mars 2017 #21 Del Skrevet 14. mars 2017 Folk har ulike motivasjoner ved bruk av Facebook. Noen er upersonlige og ønsker en størst mulig venneliste. Andre ønsker å begrense Facebook til de man kjenner eller i det minste er bekjent av. De få jeg har slettet har vært flyktige bekjentskaper som jeg snakket raskt med i ti minutt på byen og som jeg aldri så igjen. Flere av disse fra andre land enn Norge. Har opplevd å bli slettet av jenter og også menn som jeg synes det hadde vært hyggelig å beholde på vennelisten, men kan forstå motivasjonen deres også. Noen av disse har vært jenter jeg har ligget med og som senere har fått seg kjærester. Det kan være litt sårt der og da, men ikke noe jeg mister nattesøvn over. Min filosofi nå er vel at jeg liker å begrense vennelisten min til mennesker jeg i det minste kan si hei til når jeg treffer og aller helst føre en samtale med. Om ikke, hva er vitsen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest antbug Skrevet 14. mars 2017 #22 Del Skrevet 14. mars 2017 Jeg har ikke så høy terskel for å slette folk på Facebook. De som ikke kan oppføre seg, legger igjen ufine eller pinlige kommentarer på statusene og bildene mine, og som stadig poster ting som irriterer vettet av meg eller gjør meg flau over å kjenne dem må ut. Det har også hendt jeg har slettet folk som aldri gir livstegn fra seg og slike som bare er på Facebook for å snoke opp ting de kan sladre om. Jeg kjenner flere som rydder i vennelistene nå og da, og sletter folk de av ulike grunner ikke kommer til å ha kontakt med i framtiden. Det trenger ikke å handle om uvennskap. Kan like godt være folk de tidligere jobbet med men hadde lite kontakt med allerede da, eller foreldre fra barnas klassetrinn på barneskolen som nå bor i Indre Billefjord. Du har neppe grunn til å bekymre deg siden du ikke har gjort noe galt. Hun mener kanskje bare det er lite sannsynlig at dere kommer til å ha særlig mer kontakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #23 Del Skrevet 14. mars 2017 Har slettet folk som har plaget meg rett og slett, les:menn som ikke tar et høflig nei for et nei. En psykopat eks kollega som var helt j...... Skulle slettet hele facebook, det er overfladisk og skaper mer problemer for folk enn gøy virker det som. Er i tankeboksen om den skal vekk, men legger minst mulig ut der. Anonymkode: 1cae1...faf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #24 Del Skrevet 14. mars 2017 Sletter de som ikke gir meg noe som helst positiv "energi" når jeg er rundt dem. De som jeg snakker svært minimalt med de få gangene i året der jeg må være i samme rom som dem, på grunn av at vi er så totalt ulike i forhold til alle de store temaene her i verden. Sletter noen som det har gått mange år uten at jeg har møtt, som jeg ikke tror jeg kommer til å holde en samtale i to minutt med hvis jeg møter dem i virkeligheten, selv om jeg var god venn med dem på barneskolen. Er ferdig med høyskole for lenge siden nå, så det er sagt. Sletter de som er så narsissistiske at de legger ut bilder av seg selv med alt for mye skryt hele tiden. Sletter de som kun er opptatt av trening, blir sliten når hver oppdatering fra dem består av "nå har jeg tatt tusen økter med det og det PÅ FJELLET for NÅ har jeg alenetid og dette ELSKER jeg å gjøre." Slikt orker ikke jeg. Orker heller ikke de som kommer med "skål. Nå er det helg!" hver bidige fredag. Gjentagelser er i det hele tatt grusomt irriterende. Anonymkode: 6e1f9...8b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2017 #25 Del Skrevet 17. mars 2017 Sletttet alle vennene mine og kona også, deaktivert "fjasbok" på ubestemt tid 👍Anbefales Anonymkode: bf167...f66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pipaluk Skrevet 18. mars 2017 #26 Del Skrevet 18. mars 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Sletttet alle vennene mine og kona også, deaktivert "fjasbok" på ubestemt tid 👍Anbefales Anonymkode: bf167...f66 Jeg har jo vært fristet til å gjøre det iblant. Problemet er at alle frivillige organisasjoner jeg er medlem av, foregår på facebook. Det er veldig tungvint å ikke være medlem av fjesboka. Vennene mine har diskusjonsgrupper på FB. Nå som jeg har brukt opp datakapsiteten på mobilen, og bare kan henge med via ipaden, så er det tungvint å få referat av alt på mail eller sms. Jeg kan veldig godt forstå de som ikke orker å lese andres oppdateringer hele tiden, men ved ikke ha konto, så går en jo glipp av veldig mye annet også. Et alterantiv er jo å lage en fiktiv konto med annet navn, eller vært medlem uten at noen kan spore seg opp. Det finnes slike løsninger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wintergirl Skrevet 18. mars 2017 #27 Del Skrevet 18. mars 2017 1 time siden, Pipaluk skrev: Jeg har jo vært fristet til å gjøre det iblant. Problemet er at alle frivillige organisasjoner jeg er medlem av, foregår på facebook. Det er veldig tungvint å ikke være medlem av fjesboka. Vennene mine har diskusjonsgrupper på FB. Nå som jeg har brukt opp datakapsiteten på mobilen, og bare kan henge med via ipaden, så er det tungvint å få referat av alt på mail eller sms. Jeg kan veldig godt forstå de som ikke orker å lese andres oppdateringer hele tiden, men ved ikke ha konto, så går en jo glipp av veldig mye annet også. Et alterantiv er jo å lage en fiktiv konto med annet navn, eller vært medlem uten at noen kan spore seg opp. Det finnes slike løsninger også. At du føler du går glipp av mye ved ikke å ha fb, er deg om det. Ikke alle trenger daglig innputt av hva andre bedriver tiden sin med. Har selv hørt fra andre som mener at det er på fb det skjer. Synd for dem at livet ikke er mer en det. Jeg lagde meg en fiktiv for ikke lenge siden da noe jeg var med på "krevde" det. Skjønner ikke ståheia med det i det hele tatt. Er bedre måter å gjøre ting på for å si det sånn. Noe mer Kjedelig enn å se andres tryner og deres meninger, tanker og oppdateringer, skal enn for min del lete lenge etter. Den fiktive kontoen skal vekk snart. Fb er virkelig ikke noe for meg overhodet og jeg føler ikke at jeg går glipp av noe heller. Føler heller jeg sløser tid ved å sjekke den. Syns det er godt å gjøre mine egne ting å ikke uroe meg for hva jeg går glipp av. Er det noe som skjer som jeg vil være med på, så får jeg stort sett greie på det uten fb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. mars 2017 #28 Del Skrevet 18. mars 2017 Har jeg kuttet ut noen i RL, så er de borte fra Fjøsboka også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #29 Del Skrevet 18. mars 2017 Jeg sletter folk som 1. Legger ut mange stygge vitser/ andre usmakelig ting. 2. Folk jeg ikke liker og ikke orker å late som jeg liker heller 3. Folk som sårer meg på en eller annen måte 4. Folk som jeg ikke får noe liker klikk fra, som jeg ikke har noe annen grunn til å ha på fb heller. Har en del venner på fb som jeg kun har der for at de skal skjønne at jeg er et normalt menneske med ett liv. Ellers vil de tro jeg er en raring uten et liv siden jeg er sjenert og har lite å gjøre med de. Anonymkode: 34777...d2b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2017 #30 Del Skrevet 18. mars 2017 Jeg sletter folk jeg ikke har kontakt med lenger og ikke ser for meg at jeg kommer til å gjenoppta kontakt med. Trenger ikke være noe galt de har gjort eller noe. Anonymkode: dfefd...0c9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #31 Del Skrevet 19. mars 2017 På 14. mars 2017 den 15.51, antbug skrev: . Du har neppe grunn til å bekymre deg siden du ikke har gjort noe galt. Hun mener kanskje bare det er lite sannsynlig at dere kommer til å ha særlig mer kontakt. Jeg bare undrer meg over at hun ikke har slettet de andre som hun heller ikke har noe kontakt med. (kjenner han ene som fortsatt er på lista hennes). Nei, jeg har ikke noe behov for å gjenoppta vennskapet, jeg bare syntes det var litt rart å bare bli slettet. Anonymkode: c2395...a27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #32 Del Skrevet 19. mars 2017 På 3/12/2017 den 20.14, AnonymBruker skrev: En tidligere venninne kommer opp som forslag til venn på FB. Jeg må innrømme at jeg skvatt litt der. Vi var vel ikke kjempenære men gikk litt turer sammen i noen år. Så mistet vi kontakten gradvis og hun flyttet til et annet sted. Jeg har nye venner og savner vel heller ikke vennskapet, men lurer veldig på hvorfor jeg er fjernet som venn på FB? Vi ble kjent gjennom en forening, og to andre som hun også ble kjent med der, men som hun ikke har hatt noe kontakt med er fortsatt på lista. Det er mange jeg har mistet kontakten med, men å fjerne dem fra FB er jo et ganske stort signal. Det pleier jeg ikke å gjøre, uansett om jeg er skuffet over dem. Da ville jeg gitt inntrykk av at dette var en _så_ stor greie for meg. Hva er deres grunner for å slette folk? Anonymkode: c2395...a27 Sletter ingen. Kan ikke forvente at alle fra den gang da skal Like noe av det jeg legger ut når vi ikke har kontakt. De bare er der, fordi vi var bekjente en gang for lenge siden. Det blir som en fin minnebok. Anonymkode: 7c646...69d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #33 Del Skrevet 19. mars 2017 Når jeg føler at de stalker meg men ikke kjenner de så godt i virkeligheten. Disse er gjerne litt pågående i virkelige liv, på en ubehagelig måte. Ellers pleier jeg heller å unfollowe folk, hvis det er slik at de legger ut fullt av uintressante ting og jeg går direkte lei. Har gjort det med et par. Jeg pleier ikke å gidde å bry meg om å slette folk. Anonymkode: 080f6...274 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 19. mars 2017 #34 Del Skrevet 19. mars 2017 Blir litt overrasket over dere som sletter folk dere ikke får liker-klikk fra... Har dere tid til å like alt deres venner legger ut? For meg går det ofte en dag eller to mellom hver gang jeg er innom fb, så skal jeg vel ikke bli overrasket om jeg blir slettet av folk da.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2017 #35 Del Skrevet 19. mars 2017 Sletter sjelden folk, selv om vi ikke har kontakt lenger. Tenker at det er fint å vite litt om hvordan folk fra fortiden har det, mimre litt iblant. Noen ganger kan jo folk komme tilbake i livet ditt også, i et såpass lite land. Men, nå deler ikke jeg noe sensitiv informasjon om meg selv på FB heller. Legger ikke ut ting jeg ikke kunne vist til hvem som helst. Da betyr det ikke så mye om en FB-venn jeg gikk i parallellklasse med og ikke har sett siden 2007 ser det, liksom. Jeg ser på FB som et stort og løst nettverk som skiller seg fra min helt private sfære. De gangene jeg har slettet noen har det vært fordi de har lagt ut masse irriterende vås eller utbasunert sine moralsk forkastelige holdninger. Eller fordi vi egentlig hadde null med hverandre å gjøre i utgangspunktet, kanskje klina på et nachspiel for ti år siden, og jeg ser at vi har null felles interesser, venner eller lokalsamfunn. Anonymkode: 2f3da...b3f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #36 Del Skrevet 26. mars 2017 På 19. mars 2017 den 23.08, Minitroll skrev: Blir litt overrasket over dere som sletter folk dere ikke får liker-klikk fra... Har dere tid til å like alt deres venner legger ut? For meg går det ofte en dag eller to mellom hver gang jeg er innom fb, så skal jeg vel ikke bli overrasket om jeg blir slettet av folk da.. Hvis det er en person som selv har lagt meg til, og som aldri noen gang har trykket liker eller svart på noen av mine kommentarer så kan det hende at jeg blir så irritert at jeg sletter vedkommende. Jeg er ambivalent nok til å ha gamle klassekamerater på lista, som ellers aldri har vist meg noen oppmerksomhet på skolen eller inkluderte meg i noen grad. Anonymkode: c2395...a27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 26. mars 2017 #37 Del Skrevet 26. mars 2017 En sletter de en ikke har lyst til ha der. Og en blokker de som evnt stalker/plager en. Om noen måtte bli grinete for det, så for de bare surve. Alle bruker FB på forskjellige måter. Noen har 150 venner, all slekt mor, far og oldemor på vennelisten, men andre igjen bruker det som vertøy til å holde kontakten med visse hobbymiljøer og legger til folk de knapt kjenner, ene og alene for inspirasjon og for å utvide nettverket sitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #38 Del Skrevet 26. mars 2017 På 3/12/2017 den 20.55, Pellepingpong skrev: Jeg sletter over lav sko når jeg i blant får slike il. Folk jeg ikke har kontakt med, men som kun står på FB-vennelisten fordi vi vet hvem hverandre er eller for at vi på barneskolen gikk i samme klasse eller kjente samme person. Jeg er litt privat av meg, så jeg trenger ikke at de vet så mye om meg, og jeg bryr meg ikke så mye om hva de gjør om dagene. Om jeg ikke trenger å ha de på vennelisten min, så ryker de. Det betyr absolutt ingen ting, så jeg håper ikke noen leser noe stort i det. Det på ingen måte et signal fra min side. Samme her. Tar en opprydding i ny og ne, eller om noen irriterer meg med det de poster. Jeg vil ikke ha folk jeg ikke kjenner på vennelisten min. Dessuten liker jeg privatlivet mitt. Anonymkode: 91559...a9f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2017 #39 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg har hatt en sletterunde nå igjen. Det er eks folk som aldri kommenterer,eller legger ut noe selv. Og som jeg ikke har kontakt med. Folk som aldri tar kontakt med ellers. De som vil bli venn med deg,for å vise hvor mange venner de har. De som bruker fb som "glansbildebok" for sitt "perfekte" liv. Enten er det selfie eller bruker barna for oppmerksomhet. Kaller de for jegogmittmennesker Så jeg har slettet mange. Og flere vil det bli. Glemte en annen gruppe. Det er de som kopierer/limer masseproduserte dikt med hjerter. Gjesp. Så de som viser bilder ned trapp opp til himmelen....og sender hilsen til venner og fam der. Det blir bare litt mye Anonymkode: fbc33...611 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minitroll Skrevet 27. mars 2017 #40 Del Skrevet 27. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Glemte en annen gruppe. Det er de som kopierer/limer masseproduserte dikt med hjerter. Gjesp. Så de som viser bilder ned trapp opp til himmelen....og sender hilsen til venner og fam der. Det blir bare litt mye Anonymkode: fbc33...611 Haha..de ja. Det kan jeg forstå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå