Gå til innhold

Hvor flink er du i amerikansk geografi?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Score: 90%

Avg error: 24 miles

Time: 283 secs

:P

Skrevet

Score: 80%

Ävg Error: 115 miles

Time: 245 secs

Skrevet

74% :oops: Error: 201 miles, Time: 524 sek

Gjest Ninakanin
Skrevet

Jeg fikk 80%, 127 miles (error) og tiden var 811 sekunder.

Men på den ene skulle jeg hatt rett, slapp bare museknappen for sent, så staten fulgte med videre og ble satt feil.

Og så drev jeg på med andre ting også, hehe, så tiden er ikke helt sann :)

Skrevet

Score: 74%

Avg Error: 74 miles

Time: 361 secs

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg visste ikke først at det lønte seg å plassere så nærme som mulig selv der en ikke visste så jeg tapte nok noen miles på å bare "miste" de jeg ikke visste nøyaktig...selv om jeg jo visste stort sett hvor alle var sånn ca. Ikke visste jeg at tiden spilte inn heller, men det er jo uvesentlig...

78% Avg Err 146miles Time 455 secs

Men dette sier jo egentlig lite om hvem som er flink....mer om hvem som er flin til å se former og hvor statene passer... :roll: hadde nok vært dårligere resultat på flere (myself included) om statene ble fjernet for hver stat, sånn at det var et blankt kart hele tiden...

Skrevet

72%.. og amerikansk geografi er absolutt ikke min sterke side!

Gjest Valhalla
Skrevet
hadde nok vært dårligere resultat på flere (myself included) om statene ble fjernet for hver stat' date=' sånn at det var et blankt kart hele tiden...[/quote']

sant nok, men denne skulle bare være artig da. (og så kunne jeg brukt den neste gang noen klager over amerikaneres geografi kunnskaper :sjarmor: )

Skrevet

Det er ikke så veldig lenge siden en eller annen nettside (husker ikke hvilken akkurat nå) hadde en geografitest (man skulle plassere land og verdenshav på et kart) og de som deltok svarte bl.a. på spørsmål om hvor de var fra. Amerikanerene hadde de desidert dårligste geografikunnskapene. Under halvparten klarte å plassere Stillehavet korrekt (helt hårreisende siden USA faktisk grenser mot stillehavet), mot over 90% av f.eks. svensker.

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Når har det vært noe nyttig å pugge amerikanske stater utenat, hvis man ikke er amerikaner?

Gjest Valhalla
Skrevet
Når har det vært noe nyttig å pugge amerikanske stater utenat' date=' hvis man ikke er amerikaner?[/quote']

:ler:

Det blir litt som hvorfor er det nyttig for en amerikaner å vite at Oslo ligger i Norge.

Skrevet

Dårlig..

Men det visste jeg FØR jeg tok testen.

Hadde til og med feil på New York :ler:

Gjest Anonymous
Skrevet

84%. 81 miles.

Jeg vet fortsatt mer enn amerikanere, men nå vet jeg mer enn de fleste norske og, da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...