Gå til innhold

Røyking

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hjemme hos mine foreldre blir det av og til, i helgene røyket et par sigaretter inne. Ikke så mye altså men lukten er jo der, spesielt nå om vinteren da utlufingsmulighetene begrenser seg pga kulden . Saken er den at det blir røyklukt i klærne til min datter når hun har blitt passet av dem, (De ville aldri i verden finne på å røyke mens hun er tilstede altså!!). Datteren min er et halvt år.Jeg sa i fra til dem....Var det riktig av meg...?? Det er jo deres hjem liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

De må da røyke mer enn et par sigaretter i helgene om det setter seg i klærne hennes!

Min far røyker inne hver eneste dag, selvfølgelig ikke når vi er der med sønnen vår ,og det lukter ikke røyk av våre klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sterkt i mot røyking inne når barn er tilstede (forsåvidt ellers også), men å skulle forlange at foreldrene dine aldri røyker inne fordi lukten kan sitte igjen, synes jeg blir å gå for langt.

Selvom lunkten er ubehagelig, er den jo ikke skadelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Som du sier er det deres hjem - og du får heller vurdere om datteren din skal bli passet av dem.

Når det er sagt så tviler jeg på at datteren din tar skade av litt røyklukt.

Jeg vokste selv opp i et hjem med en far som røykte 60 sigaretter om dagen - INNE(!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja...Jeg synest det er ok at du sier i fra at du ikke liker at ditt barn lukter røyk. Men du kan så klart ikke bestemme om dine foreldre skal røyke inne hos seg selv, men du kan jo bestemme hvor din datter skal være. Men når det er sagt, så er vel ikke røykelukt farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle

jeg syns du der var frekk, for det blir for dumt at du skal forvente at andre ikke skal røyke i sine hjem, fordi du ikke vil ha røykelukt på klærne til datteren din.

Jeg hadde sagt, at du får komme tilbake når du er blitt voksen, for det er grenser for hva en skal ta seg frihet til. ja, du var frekk, og burde be om unnskyldning. For hva andre mennesker gjør i sine hjem, når din datter ikke er der, har du INGENTING med.

Hva skal du gjøre med all lukten i luften, som igjen kan sette seg i klærne til barnet? Be folk rense luften, for nå kommer din datter?

Unnskyld min kvasse tone, men jeg blir irritert når folk skal bestemme hva andre skal gjøre i sine hjem. Du ahr dine regler for ditt hjem, og andre har sine. Respekter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette syns jeg er å gå for langt. Dersom man er så fanatisk at man ikke tåler litt røyklukt på klærne, får man holde seg unna steder der det røykes. Klærne kan vaskes også er problemet løst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev at de røyker et par sigaretter i helgene, når din datter ikke er tilstede. DET kan da umulig gjøre noe som helst. Man må ikke bli overhysterisk heller.

Dersom du ønsker at foreldrene dine skal passe din datter, så må du nok bare finne deg i såpass. Klærne kan vaskes, og ingen skade skjedd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes heller ikke at du kan kritisere dem for røyking så lenge datteren din ikke er tilstede. Dessuten har du jo et valg: andre barnevakter... :wink:

Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Toantine

Som de andre sier så kan du vel ikke bestemme at de ikke skal røyke i sitt eget hjem. Men jeg ville ikke tatt med mitt barn dit det ble røkt mens barnet var der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o

Hadde noen sagt i fra til meg om noe sånt, og ikke likt at jeg ikke røyket i mitt eget hjem, hadde jeg blitt :evil:

Håper alt ordner seg for dere :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...