Gå til innhold

Hjemmebleking funker visstnok ikke, men alle har hvite tenner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle rundt meg har plutselig de siste årene fått sunne og hvite tenner, og da lurer jeg på hvordan de får hvitt smil når ingen hjemmeblelingssett fungerer(ifølge vg og dagbladet)??????

Hilsen ei som nå bruker Premium White og som fortsatt har gule tenner:(

Anonymkode: a272a...bfd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En kan ikke bleke til hvitere enn man opprinnelig hadde sa min tannlege. Jeg har tatt bleking hos tannlege, 2 ganger med 1 år i mellom. Gjorde ingen endring på mine tenner. 

Anonymkode: 4de87...5ba

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle rundt meg har plutselig de siste årene fått sunne og hvite tenner, og da lurer jeg på hvordan de får hvitt smil når ingen hjemmeblelingssett fungerer(ifølge vg og dagbladet)??????

Mine er fine og hvite takket være odontologen 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At tennene er hvite har ingentingå gjøre med sunnhet overhode. Tennene dine er minst like sunne når de har den vanlige gulaktige fargen sin.

Anonymkode: 2fb6d...f93

• Liker 12
Skrevet

Tann"bleking" solgt i Norge inneholder ikke blekestoff så det er kanskje ikke så rart de ikke virker.  Utrolig at slik markedsføring er lovlig!   Du kunne like gjerne skylt de pengene ned i do, 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Boomonster skrev:

Tann"bleking" solgt i Norge inneholder ikke blekestoff så det er kanskje ikke så rart de ikke virker.  Utrolig at slik markedsføring er lovlig!   Du kunne like gjerne skylt de pengene ned i do, 

Enig i dette. 

Bruker selv strips fra smilelab til spesielle anledninger, men føler mer at det er en "sminke" på tennene som varer et par dager framfor bleking. 

Anonymkode: e6941...fef

• Liker 3
Skrevet

Hjemmebleking fungerer, jo. Men man må ta avstøpning av tennene hos tannlege og kjøpe blekemiddel der. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Crest Whitestrips :) må kjøpes/bestilles fra utlandet da. Alle jeg kjenner med hvite tenner bruker de egentlig.

Anonymkode: b056d...dff

AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd hjemmebleking for 2-3 år siden. Fikk tilpasset skinne hos tannlegen og blekemiddel som jeg brukte hjemme. Tennene ble mye hvitere på kun få dager og føler det har holdt seg bra. Har fortsatt ganske hvite tenner ennå selv om det er lenge siden jeg gjorde det. I tillegg hjelper det jo å gå til tannlegen regelmessig og få pusset bort tannsten osv.

Anonymkode: 7b8f8...821

AnonymBruker
Skrevet

Ville tatt rens hos tannpleier og sett om det var nødvendig med litt bleking. Da hadde jeg fått det gjort der siden man må ha blekestoff for å bleke de. Hjemmebleking inneholder ikke blekestoff så det er svindel. Bruk tanntråd, puss godt  og bruk tannskyll. Hver dag. 

Anonymkode: 93c7c...183

AnonymBruker
Skrevet

Fikk forsåvidt hvitere tenner av Crest whitestrips, men sluttet å bruke de siden de kun bleket forsiden på tennene. Så de så bare egentlig bare mer usunne ut enn når tennene har en jevn naturlig farge.

Leste forøvrig at bleking gjør tennene porøse sånn at de blir mer misfargede enn de ville ha vært ellers, når man en dag slutter med blekingen. Syns ikke det er verdt det, men sikkert en fin måte å holde på kundene.

Anonymkode: b2f85...0db

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ødelegge tennene dine? Kritthvite tenner er jo så stygt! 

Anonymkode: 0ebd9...17b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fikk forsåvidt hvitere tenner av Crest whitestrips, men sluttet å bruke de siden de kun bleket forsiden på tennene. Så de så bare egentlig bare mer usunne ut enn når tennene har en jevn naturlig farge.

Leste forøvrig at bleking gjør tennene porøse sånn at de blir mer misfargede enn de ville ha vært ellers, når man en dag slutter med blekingen. Syns ikke det er verdt det, men sikkert en fin måte å holde på kundene.

Hvorfor vil du bleke baksiden av tennene? Man ser jo ikke de uansett? Siden du sluttet med CW pga de kun bleket forsiden. 

Anonymkode: 058c3...808

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du bleke baksiden av tennene? Man ser jo ikke de uansett? Siden du sluttet med CW pga de kun bleket forsiden. 

Anonymkode: 058c3...808

Mener kortsiden, der tennene møtes, og hjørnetennene som ikke er helt flate på forsiden. Virket som blekingen tok best der det er flatt, områdene som ikke var bleket så plutselig veldig gule ut.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener kortsiden, der tennene møtes, og hjørnetennene som ikke er helt flate på forsiden. Virket som blekingen tok best der det er flatt, områdene som ikke var bleket så plutselig veldig gule ut.

Du må bare gni litt på selve stripsen så gelen kommer inn i krokene og på siden.

Anonymkode: 745d6...8b3

Gjest canacas
Skrevet

Sikker på at du ikke bare legger merke til det bedre nå som du ønsker å bleke selv? At andre har så hvite tenner altså. Jeg har alltid hatt ganske hvite tenner, og jeg er en eks-røyker i tillegg, så jeg tror noen bare er sånn. 

Skrevet

Dere som skriver om Crest Whitestrips: blir ikke disse stoppet i tollen? Såvidt jeg vet er vel disse ulovlige i Norge på grunn av noen EU/EØS-reguleringer.

Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Crest Whitestrips :) må kjøpes/bestilles fra utlandet da. Alle jeg kjenner med hvite tenner bruker de egentlig.

Anonymkode: b056d...dff

Ja de virker men har du ikke hvitt dentin kan du aldri få hvite tenner uansett.  Mine blir litt hvitere men ikke hollywoodhvite. 

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjørnetennene er gulere enn resten.  Vet ikke hvorfor. Tannlegen sa det var naturlig. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen har bare hvite tenner. Broen min har kritthvite tenner selv om han snuser MYE og drikker mye cola. Jeg gjør det samme og er ekstremt opptatt av god munnhygiene og har fortsatt gule og flekkete tenner. Usikker på om flekkene kommer av syre eller regulering. 

Anonymkode: 5086b...3b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...