AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Hei jeg lurer på noe. Er det vanskelig å få jobb som lærer om man har en annen etnisk bakgrunn en norsk ? Om man har en annen hudfarge ? Kan man eventuelt møte på noen problemer ? Anonymkode: 4279c...4c6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Det håper jeg virkelig ikke, om så... gå til media Anonymkode: eb44c...ea6
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Så lenge du er kvalifisert så skal du stille på lik linje med alle andre, får du ikke jobb på grunn av hudfarge er det diskriminering og rasisme.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Nei. Jeg er (opprinnelig) fra Iran og hadde ingen problemer med å få meg jobb som lærer i alle fall. Har ikke støtt på noen problemer i jobben, tvert om så har jeg bare fått positive tilbakemeldinger fra foresatte og ledelse. Men må legge til at jeg er oppvokst i Norge og har godkjent lærerutdanning. Vil tro at det kan være vanskeligere for lærere som ikke snakker/skriver godt norsk - i alle fall i grunnskolen så er nok godt norsk språk en forutsetning. Anonymkode: 809dc...f49 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Nei, men nå blir det mer konkurranse om lærerjobbene i storbyene så om du ikke kommer deg videre så må du søke flere steder i landet. Anonymkode: 48f50...3c9
Spiteful Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Når jeg tenker over det har jeg faktisk aldri hatt en utenlandsk lærer bortsett fra en kvinnelig fransklærer fra Frankrike
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Nei, men innse at du kanskje må utenfor storbyene. Anonymkode: 475d7...628
jupiter_c Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 det er veldig vanlig å ha lærere fra andre land når man jobber med andre språkspedagogikk. og lærere som snakker 2 eller flere språk er jo en kjempe ressurs for skolen. så så lenge du har godkjent lærerutdanning så burde ikke det være noe problem
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Vi lærerer fra alle verdensdeler hos oss. Anonymkode: 6b1f7...8d0
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 *vi HAR lærere fra alle verdensdeler hos oss Anonymkode: 6b1f7...8d0
boblevann Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 På 12.3.2017 den 20.51, AnonymBruker skrev: Nei, men innse at du kanskje må utenfor storbyene. Anonymkode: 475d7...628 Min erfaring er at utenfor byene er folk mer "rasistisk" og trynevaktor er viktigere. Gjelder sikkert ikke alle - men det er min erfaring. Med det sagt, har jeg hatt mange utenlandske lærere - både på vgs på bygda og høyskole/universitet i by så det kommer vel an på hvem som ansetter, som i de fleste bedrifter. Er du oppvokst i Norge, snakker god norsk og har norsk utdannelse kan jeg hvertfall ikke forstå hvorfor du skal få fordeler/ulemper i forhold til andre!
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 Jeg er lærerstudent og på mitt studie er det flere studenter som så vidt kan snakke og skrive norsk.. skjønner ikke helt hvordan de har kommet inn på studie og hvordan de har lov til å undervise ungdom som skal lære seg skriving og muntlige ferdigheter i alle fag.. Anonymkode: 68bc0...5e2
Angelheart2 Skrevet 14. mars 2017 #13 Skrevet 14. mars 2017 På mine barns skole har vi flere med utenlandsk bakgrunn som er lærere. Vi har blant annet en franskmann som har franskundervisning (og gym, tror jeg det er), vi har en asiat som er engelsklærer og en brasilianer som er gym- og musikklærer. Det er flere, men husker ikke hva de underviser i, er i alle fall en spanjol, en som jeg tror er tysk.. (med tysk aksent) og noen amerikanere. I tillegg så har vi flere tidligere flyktninger som har tatt lærerutdannelse og som jobber blant annet med morsmålsundervisning for de utenlandske barna. Dette er for øvrig en skole "på bygda", så støtter ikke den der med trynefaktor og rasisme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå