AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Altså,jeg vet nesten ikke hvor jeg skal starte. Jeg har tenkt på dette hele helgen,og blir bare mer og mer provosert. Jeg er en kvinnelig lærer på 28 år,som jobber på en ungdomsskole. Jeg går i helt vanlige klær,som regel går jeg i litt vide gensere. Av og til går jegi gensere som sitter litt strammere over puppene,og det er dette jeg nå har hatt en samtale med rektor om. Jeg er slank,men har ganske store pupper (70F) i forhold til resten av kroppen. De er helt ekte, og alle damene på mamma sin side av familien har store pupper. Uansett...rektor har fått telefoner fra et par mødre i en klasse jeg har. De synes(nå har jo ikke de sett dette selv,dette er barnas ord) at jeg går i for trange gensere. De ønsket at rektor skulle snakke med meg om å ikke "by meg fram", så jeg ikke satt ut elevene. Bare så det er sagt, de "trange" genserene jeg går med er av denne typen: http://www.lindex.com/m/no/7439114/. Ja,slike gensere fremhever puppene mine fordi puppene er store. Puppene mine er allikevel også godt synlige i vide collegegensere. Rektor mener vi må respektere foreldrene, selv om han innrømmer at han personlig ikke syns jeg går upassende kledd. Bruk av sports-BH ble foreslått fra en forelder,og rektor foreslo dette videre til meg. Bare for å ha sagt det; jeg går aldri med utringning. Kjenner jeg er ganske provosert over at det oppfordres fra ledelsen til at jeg skal dekke meg mest mulig til. Syns det blir helt feil å lære guttene i denne klassen at jenter/kvinner skal dekke seg mest mulig til,for at de skal slippe å få lyster. Hva tenker dere om saken? Hvem andre kan jeg ta opp dette med? Helsesøster på skolen har bl.a meldt seg frivillig til å komme på et foreldremøte for å snakke om temaet,for hun ble veldig provosert. Anonymkode: b8ba8...7be 42
Ruccula Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Er du medlem i et fagforbund?? Jeg hadde kontaktet dem og bedt dem tatt et fellesmøte med rektor. Evt tatt kontakt med advokat, det her skal du ikke finne deg i!! Jeg blir så provosert!! Det er ikke sånn at de kan kreve at du skal gå i burka fordi du er skapt som du er. Jeg synes du skal gi en lang stor F i hva de måtte ønske og fortsatt gå i normale klær 39
Marimba Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Dette synes jeg ikke du skal finne deg i. Her er det foreldrene det er noe galt med, ikke måten du kler deg på. Om rektor gir etter for sånne småting, er jeg veldig bekymret for hva som blir det neste. Tror heller rektor skulle bedrevet litt voksenopplæring til de aktuelle foreldrene. 38
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Jeg hadde en politikk lærer på vgs som gikk "braless". Klarte ikke å fokusere på hva hun sa når brystvortene hennes syntes gjennom genseren/skjorta. Ikke rart jeg nesten strøk i politikk. Anonymkode: 0eed2...d8c 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Jeg hadde møtt opp i kjeledress i møte med foreldrene og spurt hvilke klær som er tillatt. Anonymkode: 592d6...052 13
Gjest antbug Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Herremin, det er jo helt vilt! Dette kunne blitt en bra avissak, men jeg skjønner godt om du kvier deg for å gå den veien. Er du organisert? Kontakt fagforbundet hvis ikke rektor manner seg opp og backer deg mer enn han har gjort til nå.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Dette er hårreisende. Det er hårreisende at foreldre dikterer hvordan du går kledd, når det du allerede går i et helt normale og nøytrale klær, og det er helt hårreisende at rektor videre tar det opp med deg og foreslår sports-BH. Det er da overhodet ikke noen på arbeidsplassen som har noe med hva slags BH du går med. Dette skal du ikke finne deg i, og jeg er glad for at du kjenner at dette ikke er greit. Anonymkode: 637e4...7cc 32
SPOCA Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 (endret) Tenker dette er het absurd. Hadde man gått i korte miniskjørt som omtrent ikke dekket underlivet og bare bh'en kunne jeg kanskje skjønt det, men ærlig talt: man kan ikke noe for at man har store bryster som man kan se antydningen av under hvilket som helst plagg. Hva mener de at du skal gå i? Søplesekk? Jeg hadde tatt kontakt med fagforeningen og gitt samtidig klar beskjed om at dette er uakseptabelt. Endret 12. mars 2017 av SPOCA 13
Meadow Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 Jeg synes ikke det høres ut som du kler deg upassende i det hele tatt! Disse mødrene liker tydeligvis ikke at de pubertale sønnene deres snakker om "læreren med de digre puppene", kanskje de er misunnelige på deg? Synes rektor er en pingle som ikke tør å ta ditt parti. Et foreldremøte med helsesøster er sikkert lurt. Velkommen til virkeligheten liksom, lærere og alle andre kommer i alle former og størrelser. 14
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 Har foreldrene foreslått bh-type Bruker du bh? Anonymkode: cb70a...ed7 9
Kvalitet Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 Dette hørtes veldig spesielt ut. Er du veldig pen? så en gang et program på TV, der en veldig pen dame ble oppfordret til å tone ned klesstilen, selv om hun gikk kledd tilsvarende som sine (mindre pene) kvinnelige kollegaer. I programmet ble det vist bilder av denne pene damen og kollegaer i samme klær. Programmet var fra USA (selvsagt). Det høres ut for meg som noen av mødrene føler seg truet av deg. Kanskje er du godt likt av elevene og mødrene kan være redde for din innflytelse. Dette er jo bare hypoteser, men forstår godt du lar deg provosere. Synes det var lurt å ta dette opp på foreldremøte og ha med helsesøster :-) 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 Hva slags skole jobber du på? Har skolen mange minoritetselever? I islam er det ofte helt andre syn hva som er sømmelig. På skoler med et flertall av minoritetselever, må du nesten bare tilpasse deg de verdiene og moralkodene som gjelder. Anonymkode: 69036...ead 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 Akkurat nå, Kvalitet skrev: Dette hørtes veldig spesielt ut. Er du veldig pen? så en gang et program på TV, der en veldig pen dame ble oppfordret til å tone ned klesstilen, selv om hun gikk kledd tilsvarende som sine (mindre pene) kvinnelige kollegaer. I programmet ble det vist bilder av denne pene damen og kollegaer i samme klær. Programmet var fra USA (selvsagt). Det høres ut for meg som noen av mødrene føler seg truet av deg. Kanskje er du godt likt av elevene og mødrene kan være redde for din innflytelse. Dette er jo bare hypoteser, men forstår godt du lar deg provosere. Synes det var lurt å ta dette opp på foreldremøte og ha med helsesøster :-) Hypoteser? Driver du med forskning på kg? Anonymkode: 51eee...3e7
Gjest Catalina Culès Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 (endret) Du kler deg da helt normalt, forstår ikke at noen kan finne det upassende. Lurer veldig på hvordan disse foreldrene mener du bør kle deg?! Burka kanskje.. Endret 12. mars 2017 av Catalina Culès
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har foreldrene foreslått bh-type Bruker du bh? Anonymkode: cb70a...ed7 Jeg bruker helt vanlig BH hver dag,ja. Ikke push-up engang. TS Anonymkode: b8ba8...7be 5
Kvalitet Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hypoteser? Driver du med forskning på kg? Anonymkode: 51eee...3e7 Nei, jeg undrer meg sammen med TS hvorfor noen foreldre har påklaget en klesstil som tilsynelatende er normal :-) 1
Hermine Grang Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner jeg er ganske provosert over at det oppfordres fra ledelsen til at jeg skal dekke meg mest mulig til. Syns det blir helt feil å lære guttene i denne klassen at jenter/kvinner skal dekke seg mest mulig til,for at de skal slippe å få lyster Anonymkode: b8ba8...7be Ikke helt relevant, men er du sikker på at det er guttene i klassen som har klaget til foreldrene? Og ikke noen misunnelige jenter i klassen? Synes bare det virker spesielt at flere gutter i ungdomskolealderen klager til foreldren at de synes læreren sine former er for lite skjult. Endret 12. mars 2017 av Hermine Grang 18
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags skole jobber du på? Har skolen mange minoritetselever? I islam er det ofte helt andre syn hva som er sømmelig. På skoler med et flertall av minoritetselever, må du nesten bare tilpasse deg de verdiene og moralkodene som gjelder. Anonymkode: 69036...ead Jeg hadde nok synes dette var mer ok om det var snakk om en skole med mange minoritetselever,men det er ikke tilfellet her. Vi har noen få minoritetselever,men henvendelsene har kommet fra norske mødre. TS Anonymkode: b8ba8...7be 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva slags skole jobber du på? Har skolen mange minoritetselever? I islam er det ofte helt andre syn hva som er sømmelig. På skoler med et flertall av minoritetselever, må du nesten bare tilpasse deg de verdiene og moralkodene som gjelder. Anonymkode: 69036...ead På en norsk skole så skal vel foreldrene kunne godta at en lærer har på seg en helt vanlig genser? Anonymkode: dd225...0d6 15
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #20 Skrevet 12. mars 2017 Dette hadde jeg også reagert på. Jeg har selv, som deg, store bryster og er ellers slank. Da blir man mer "kropp" enn andre, men det betyr virkelig ikke at man skal gå i sekk. At ledelsen foreslår en annen BH (!) synes jeg er helt hårreisende. Dette er ikke ok. Anonymkode: 2c2ff...6f8 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå