AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Synes det er vanskelig å vite hvilken løsning som er best. Barnet er knyttet til begge men er bare 2 år Hvilken løsning vil dere med små barn anbefale, der barnet er tilknyttet begge og samarbeid er ok. Anonymkode: abf8e...cad
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Kjenner kun til kolleger og kjente som avtalte 50/50 fra dag én. Dette skjedde med en gang de flyttet til hver sin bolig i samme nabolaget, da var barna/barnet 2 år. De bor alle alene, og ingen nye partnere som flytter inn (hver sine boliger). Ser ut til å gå utmerket i barnehage, skole og ellers Anonymkode: 9bd07...263
Biloba Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner kun til kolleger og kjente som avtalte 50/50 fra dag én. Dette skjedde med en gang de flyttet til hver sin bolig i samme nabolaget, da var barna/barnet 2 år. De bor alle alene, og ingen nye partnere som flytter inn (hver sine boliger). Ser ut til å gå utmerket i barnehage, skole og ellers Anonymkode: 9bd07...263 Tror hele kg er godt kjent med din nokså begrensede omgangskrets nå. Ts, jeg ville prøvd med fram. Det er viktig at barnet er hyppig med far for å opprettholde og styrke bånd, men alle treffene trenger ikke å være med overnatting. Bruk tid og sjekk om barnet virker å trives best med 1 eller 2 overnattinger i slengen, f.eks. Min mann hadde 40% fra 2,5 år, men barn er forskjellige. 4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Hvorfor skal barna "deles likt" mellom foreldrene ? De er ikke pakker som kan sendes frem og tilbake annenhver uke. Da jeg ble skilt, kom vi frem til en 10/4 løsning. Barna er 10 dager hos meg, deretter 4 dager hos faren i forbindelse med "hans" helg. Barna får kontinuitet i hverdagen sin, både i forhold til skole, venner, hvor tingene deres er osv, men får også flere dager sammenhengende med faren (blir egentlig 4,5 dag, da de reiser ut til han onsdag ettermiddag, og kommer tilbake søndag kveld). Jeg syns mange av disse delte løsningene har mer til hensikt å tilfredstille de voksnes ønsker om samvær med barna, og myndighetenes formening om hva likestilling mellom foreldrene er, enn hva som gagner barna. Anonymkode: b7a40...21c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal barna "deles likt" mellom foreldrene ? De er ikke pakker som kan sendes frem og tilbake annenhver uke. Da jeg ble skilt, kom vi frem til en 10/4 løsning. Barna er 10 dager hos meg, deretter 4 dager hos faren i forbindelse med "hans" helg. Barna får kontinuitet i hverdagen sin, både i forhold til skole, venner, hvor tingene deres er osv, men får også flere dager sammenhengende med faren (blir egentlig 4,5 dag, da de reiser ut til han onsdag ettermiddag, og kommer tilbake søndag kveld). Jeg syns mange av disse delte løsningene har mer til hensikt å tilfredstille de voksnes ønsker om samvær med barna, og myndighetenes formening om hva likestilling mellom foreldrene er, enn hva som gagner barna. Anonymkode: b7a40...21c Enig med deg ts Anonymkode: abf8e...cad
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal barna "deles likt" mellom foreldrene ? De er ikke pakker som kan sendes frem og tilbake annenhver uke. Da jeg ble skilt, kom vi frem til en 10/4 løsning. Barna er 10 dager hos meg, deretter 4 dager hos faren i forbindelse med "hans" helg. Barna får kontinuitet i hverdagen sin, både i forhold til skole, venner, hvor tingene deres er osv, men får også flere dager sammenhengende med faren (blir egentlig 4,5 dag, da de reiser ut til han onsdag ettermiddag, og kommer tilbake søndag kveld). Jeg syns mange av disse delte løsningene har mer til hensikt å tilfredstille de voksnes ønsker om samvær med barna, og myndighetenes formening om hva likestilling mellom foreldrene er, enn hva som gagner barna. Anonymkode: b7a40...21c Viser vel en litt egoistisk holdning. Min sønn var 4 da vi gikk fra hverandre. Og var enige om at begge foreldrene elsker ham like høyt og trenger de like mye. Så vi tok 50/50 og har fungert optimalt fra dag en. Av de jeg kjenner som ikke har 50/50, men annen deling der barnet er mer hos den ene foreldren er også de som krangler mest om barnefordeling og kostnader. Hadde du likt at du hadde barna dine bare 4,5 dag og din x mann 10dager? Prøv å sett dere inn i den andre foreldren sitt ståsted i tillegg til barnas....har barna mindre behov for kontakt med far enn med mor om alle forhold ligger til rette for 50/50? Blir litt annerledes om foreldrene bor langt unna hverandre og 50/50 er nesten umulig å få til. Anonymkode: bea6c...145 1
Gjest New Girl Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Vi har hatt 50/50 fra begynnelsen av og barnet var nesten 3 da vi skiltes. Vi bytter dag i barnehagen og vi har dobbelt opp av alt så hun ikke trenger å bo i koffert. Man må nesten se an barnet og komme frem til en løsning som alle kan leve med. Dersom hun hadde reagert negativt på vår ordning så hadde vi selvfølgelig revurdert hvordan vi gjør det. Men foreløpig har det gått veldig bra
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Kjenner kun til kolleger og kjente som avtalte 50/50 fra dag én. Dette skjedde med en gang de flyttet til hver sin bolig i samme nabolaget, da var barna/barnet 2 år. De bor alle alene, og ingen nye partnere som flytter inn (hver sine boliger). Ser ut til å gå utmerket i barnehage, skole og ellers Anonymkode: 9bd07...263 Og selvfølgelig er barna 2 år. Det er vel tilfellet for alle dine bekjente? Eller endrer du alder etter hva HI handler om? Anonymkode: d29bd...27c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå