AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Jeg er en av de som sender julekort. Før jeg fikk barn så lagde jeg med klipp og lim, og etter jeg fikk barn så var det blitt mer moderne med sånne med bilder man bestiller hos fotobutikk. Jeg har gjort dette fordi jeg har lyst og fordi det er min måte å sende en hyggelig julehilsen på. Det jeg har undret meg litt over de siste åra er at færre og færre sender julekort, og det er helt greit, men må si jeg blir litt lei meg av at flere da velger bort å sende hilsen tilbake, det være seg via sms eller annet. Forventer ikke julekort tilbake, men en liten hilsen på annen måte som viser at de også har tenkt på meg og mine. Så dere som ikke sender julekort, men får julekort; velger dere å sende hilsen på annen måte, eller gjør dere ingenting? Må bare legge til at dette ødelegger ikke nattesøvnen min altså, bare artig å høre. Anonymkode: 6c8bb...448 1
mortilen Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Sender ikke julekort, og om jeg får, besvarer jeg dem heller ikke. Fordi? Jeg skjønner ikke hva jeg skal med alle julekortene? Det ender som regel i søpla etter en stund. Bortkastet tid for de som sender og lite miljøvennlig. Jeg har lettere for å besvare en julehilsen som kommer per telefon/SMS/Facebook.
Blackbird Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Jeg sender ikke julekort, har aldri gjort det. Men syns det er veldig hyggelig at folk gjør det- og veldig hyggelig å få! Skjønner godt du blir lei deg, det hadde jeg også blitt... Men jeg er desverre en av de som svarer sjelden på julehilsener. Har så lett for å glemme ting når det koker rundt meg! Så jeg er nok en dårlig venn. Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet... 🤔
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Jeg svarer kun på julebrev, aldri på standardiserte julekort. Anonymkode: 1e25e...35e
Majott Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Jeg har ikke sendt julekort på sikkert 15 år. Jeg sluttet bevisst med det da. Og jeg har heller ikke besvart de jeg har fått med kort fra meg/oss. Men jeg har alltid tatt en tlf-samtale til de nærmeste (som har sendt julekort), og de litt fjernere har jeg sendt melding på sms eller på facebook.
Fru Uperfekt Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Vi sender kun julekort til den eldre garde, de yngre får det pr e-post. Men barna skriver takkebrev for gavene de får.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Jeg sender ut julekort og jeg får julekort. Jeg forventer ikke svar på julekortene jeg sender ut, men passer alltid på å sende til de jeg får fra. Hadde jeg vært barnløs og ikke sendte julekort, så hadde jeg heller ikke svart på julekort. Det ser jeg på som enveis-kommunikasjon. Sendte på SMS før i tillegg, men har sluttet med det nå, da jeg ser det ikke er vanlig pga at alle sender ut en felles på Facebook. Litt trist i grunn. Synes også det er trist at flere og flere slutter med julekort. Takker alltid for gaver! Anonymkode: a322c...8cd
skogsvandreren Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 Nei sender ikke julekort, har heller aldri gjort det og kommer heller aldri til å gjøre det 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Hverken sender eller får julekort. Kommer ikke til å gjøre noe med det heller.
Honey Dew Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 Vi får ikke julekort, men hadde vi fått det, hadde vi sendt julekort tilbake. Savner det. Det blir ikke det samme med julehilsninger på fjasen
JegErMeg Skrevet 13. mars 2017 #11 Skrevet 13. mars 2017 (endret) Jeg sender julekort hvert år:-) Får jeg julekort fra noen som jeg ikke har sendt til å sende jeg en SMS og takker:-) Endret 29. mars 2017 av JannikeErMEg
Winry Skrevet 13. mars 2017 #12 Skrevet 13. mars 2017 Sender ikke julekort, men svarer med en sms eller lignende
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #13 Skrevet 14. mars 2017 På 12.3.2017 den 14.09, AnonymBruker skrev: Jeg er en av de som sender julekort. Før jeg fikk barn så lagde jeg med klipp og lim, og etter jeg fikk barn så var det blitt mer moderne med sånne med bilder man bestiller hos fotobutikk. Jeg har gjort dette fordi jeg har lyst og fordi det er min måte å sende en hyggelig julehilsen på. Det jeg har undret meg litt over de siste åra er at færre og færre sender julekort, og det er helt greit, men må si jeg blir litt lei meg av at flere da velger bort å sende hilsen tilbake, det være seg via sms eller annet. Forventer ikke julekort tilbake, men en liten hilsen på annen måte som viser at de også har tenkt på meg og mine. Så dere som ikke sender julekort, men får julekort; velger dere å sende hilsen på annen måte, eller gjør dere ingenting? Må bare legge til at dette ødelegger ikke nattesøvnen min altså, bare artig å høre. Anonymkode: 6c8bb...448 Jeg liker både å sende og få julekort. Ofte sender jeg en SMS til de jeg får julekort fra, og takker for fine bilder etc. selv om jeg også har sendt julekort til dem. Anonymkode: 7c65a...b3a
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2017 #14 Skrevet 14. mars 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sender ut julekort og jeg får julekort. Jeg forventer ikke svar på julekortene jeg sender ut, men passer alltid på å sende til de jeg får fra. Hadde jeg vært barnløs og ikke sendte julekort, så hadde jeg heller ikke svart på julekort. Det ser jeg på som enveis-kommunikasjon. Sendte på SMS før i tillegg, men har sluttet med det nå, da jeg ser det ikke er vanlig pga at alle sender ut en felles på Facebook. Litt trist i grunn. Synes også det er trist at flere og flere slutter med julekort. Takker alltid for gaver! Anonymkode: a322c...8cd Har faktisk ikke inntrykk av at så mange slutter å sende julekort. Vi får kjempemange kort hvert år, og jeg tror ikke det har blitt færre de siste årene egentlig.. Anonymkode: 7c65a...b3a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå