AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 (endret) De ekstroverte og sosiale er overalt...de behøver ikke å være smarte eller skarpe: bare de smiler og er sosiale, så er det godkjent. 1) Må man være ekstrovert for å være leder? 2) Hva er ikke bra med å være ekstrovert? 3) Hvorfor synes ikke de introverte mer - hvorfor er de ikke programledere? 4) Hvor leder de introverte? Anonymkode: 3c0f5...ea4 Ryddet for persondebatt. Edie, mod. Endret 13. mars 2017 av Edie 1
Djungelvrål Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 De introverte vil ikke være så synlige, så hva er problemet? 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Det er mange introverte i prominente posisjoner og med gode jobber. De vil naturligvis ikke søke seg like mye til stillinger som programleder eller liknende. Hvorfor skal de det? Anonymkode: 780d6...7d1 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal de det? Anonymkode: 780d6...7d1 Fordi de kan være mer behagelige å oppleve/se på som leder av et TV-program. Anonymkode: 3c0f5...ea4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 25 minutter siden, Boomonster skrev: De introverte vil ikke være så synlige, så hva er problemet? Jo, ofte vil de det. Men selvkritikk og overanalysering kan stå i veien. Anonymkode: 3c0f5...ea4 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Jeg tipper introverte vil være den neste gruppen som melder seg på i kampen om politisk særbehandling. Forhåpentligvis kan dette brukes positivt til å f.eks forby juelbord på offentlige arbeidsplasser.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, Herr Heftig skrev: Jeg tipper introverte vil være den neste gruppen som melder seg på i kampen om politisk særbehandling. Forhåpentligvis kan dette brukes positivt til å f.eks forby juelbord på offentlige arbeidsplasser. Å har ikke noe mot julebord jeg. Bare jeg slepper å være med. He he. Anonymkode: 95158...044 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 Virker som mange tror det å være introvert betyr at man sosial angst eller noe. At man er introvert betyr at man trives godt i eget selvskap og ikke har et stort behov for å være sosial. Det betyr ikke at man overanalysere alt hele tiden og er selvkritisk. Da er man over på noe annet. Man kan godt være introvert og programleder uten at noen merker det. Man kan fint se at andre har julebord uten at man føler seg utenfor og ikke vil være med på det selv. Det betyr ganske enkelt at man har mindre sosiale behov enn det ekstroverte har. Anonymkode: 31cf3...a1b 5
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker som mange tror det å være introvert betyr at man sosial angst eller noe. At man er introvert betyr at man trives godt i eget selvskap og ikke har et stort behov for å være sosial. Det betyr ikke at man overanalysere alt hele tiden og er selvkritisk. Da er man over på noe annet. Man kan godt være introvert og programleder uten at noen merker det. Man kan fint se at andre har julebord uten at man føler seg utenfor og ikke vil være med på det selv. Det betyr ganske enkelt at man har mindre sosiale behov enn det ekstroverte har. Anonymkode: 31cf3...a1b Dette er også feil... Introvert betyr rett og slett at man får/samler energi av å være alene, mens ekstroverte får energi av å være med andre mennesker. Jeg er en utadvendt introvert, som kan være en utfordring Anonymkode: f5a7c...ac3 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er også feil... Introvert betyr rett og slett at man får/samler energi av å være alene, mens ekstroverte får energi av å være med andre mennesker. Jeg er en utadvendt introvert, som kan være en utfordring Anonymkode: f5a7c...ac3 En bedre måte å forklare er vel at de introverte samler energi av å være alene, og bruker den når de er med andre. Anonymkode: f5a7c...ac3 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er også feil... Introvert betyr rett og slett at man får/samler energi av å være alene, mens ekstroverte får energi av å være med andre mennesker. Jeg er en utadvendt introvert, som kan være en utfordring Anonymkode: f5a7c...ac3 Hvordan vil du si at dette utarter seg hos deg? Anonymkode: 31cf3...a1b
Blablab Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, ofte vil de det. Men selvkritikk og overanalysering kan stå i veien. Anonymkode: 3c0f5...ea4 Det visste jeg ikke, hvorfor det? Jeg er introvert, så har behov for mye alenetid, særlig når jeg har perioder med mye stress. Og om jeg f.eks. er på ferie og må være sammen med andre hele tiden kan jeg bli gretten. Men er samtidig veldig sosial, så har det som oftest gøy på julebord, fest +++
Gjest Herr Heftig Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Å har ikke noe mot julebord jeg. Bare jeg slepper å være med. He he. Anonymkode: 95158...044 Hvis det ikke var julebord og teambuildingtur kunne du fått bittelitt høyere lønn.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jo, ofte vil de det. Men selvkritikk og overanalysering kan stå i veien. Anonymkode: 3c0f5...ea4 Hvilken grunnlag har du for å si det? Som introverte flest henter jeg energi av å være alene, og det å være rundt og i samtale med folk hele dagen er ikke noe jeg ønsker i en jobb. Anonymkode: 780d6...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vil du si at dette utarter seg hos deg? Anonymkode: 31cf3...a1b Utarter seg, seriøst? Jeg har vel alltid vært slik så lenge jeg kan huske. Det er slik jeg, og andre bare er. Anonymkode: f5a7c...ac3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Utarter seg, seriøst? Jeg har vel alltid vært slik så lenge jeg kan huske. Det er slik jeg, og andre bare er. Anonymkode: f5a7c...ac3 Eller kanskje jeg leste feil. Beklager. Anonymkode: f5a7c...ac3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 Jeg jobber innen helse og sosialfag, og min sjef er en innadvent introvert:) Utrolig dyktig leder. Jeg klarte ikke å slå meg til ro med min egen introversjon før jeg møtte sjefen, fordi samfunnet ofte ville jeg skulle være noe annet, spesielt siden jeg er innen helse&sosial. Ble fortalt flere ganger under studiet at jeg ikke kom til å trives, men det gjør jeg. Jeg elsker jobben min! Anonymkode: 3f01c...d26 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 3 timer siden, Herr Heftig skrev: Jeg tipper introverte vil være den neste gruppen som melder seg på i kampen om politisk særbehandling. Forhåpentligvis kan dette brukes positivt til å f.eks forby juelbord på offentlige arbeidsplasser. Merkelig at du sier det. Jeg er mer introvert enn ekstrovert men man opptrer da på årets julebord! Jeez man, relax, We introverts are cool.. Anonymkode: 3c0f5...ea4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Selv synes jeg mange ekstro er skikkelig bråkete, dårlige til å lytte og slitsomme å være sammen med over tid. Anonymkode: 7b12d...60c Ja, gjett om de er! Anonymkode: 3c0f5...ea4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #20 Skrevet 12. mars 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan vil du si at dette utarter seg hos deg? Anonymkode: 31cf3...a1b Er man en utadvendt introvert så betyr det at man liker å være sosial og deltar mer enn gjerne på diverse tilstelninger osv. der det er folk er det liv osv. Men: den introverte må altså hente seg inn igjen (les: lade opp batteriene) ved å være alene : - D De utadvendte introverte er kule...de har det beste av begge sider: de er gjerne reflekterte og tenker en del og er alene en del - men de elsker OGSÅ folk, sosiale tilstelninger/minglinger osv. ; - ) Anonymkode: 3c0f5...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå