Gå til innhold

Ned i vekt på 60 dager - hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lagt på meg litt ekstra i jula, og bestilte spontan tur til Syden igår.. Reiser om 60 dager og nå vil jeg ta av noen kilo, eller jeg må, for å kunne føle meg vel der nede.

Hva gjør jeg? Håpet noen kunne fortelle meg beste måten å gå ned på, gjerne med en slags plan. Jeg er generelt dårlig på trening, så kosthold bør være viktigst her. Gå turer og hjemmeøvelser vil funke best for meg. Håper på å kunne gå ned så mye som mulig disse to månedene :)

Takk på forhånd. 

Anonymkode: 83f04...83c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har lagt på meg litt ekstra i jula, og bestilte spontan tur til Syden igår.. Reiser om 60 dager og nå vil jeg ta av noen kilo, eller jeg må, for å kunne føle meg vel der nede.

Hva gjør jeg? Håpet noen kunne fortelle meg beste måten å gå ned på, gjerne med en slags plan. Jeg er generelt dårlig på trening, så kosthold bør være viktigst her. Gå turer og hjemmeøvelser vil funke best for meg. Håper på å kunne gå ned så mye som mulig disse to månedene :)

Takk på forhånd. 

Tror ikke det er noe bra løsning dessverre. Men jeg ville prøvd en Nutrilett eller allevo kikk start diett som du får på apoteket. Du lever på å drikk shakes i to uker men det er ikke lett. Uansett da får du i deg protein og vitaminer du trenger. Men ikke sant.... Alle på ferie gir blanke i om du veier mer enn før jul! 😄Kos deg på ferien og gled deg til den. Livet er for kort! Hørte en bra komentar på vekt men husker ikke hvor uansett den er kjempe bra : Hadde jeg bare vært så tynn som første gangen jeg synes jeg var tykk.... 😇 

Anonymkode: 36a6c...196

AnonymBruker
Skrevet

Du vil gå ned i vekt om du begynner å trene skikkelig (og driter i at du er "dårlig" på det, for det er bare en unnskylding for at du er lat) og spiser mindre generelt. Slutte med cola og smågodt og bare litt godteri på helg. Grønnsaker har få kalorier i forhold til mengde. 

Anonymkode: 930ab...e0a

• Liker 4
Skrevet

For å gå ned i vekt må du spise mindre og/eller bevege deg mer. Den beste måten å gå ned på er en som ikke får deg til å sprekke eller gå opp igjen etterpå. Trenger du noen plan utover det, er du den beste til å sette den opp, siden du kjenner deg selv og dine styrker og svakheter og preferanser og aversjoner best. 

Er det bare snakk om noen få julekilo vil det neppe gjøre så mye fra eller til rent objektivt. Synes du skal kose deg i Syden uansett hvor mye du veier. Men på 60 dager med målrettet innsats kan du oppnå en merkbar forskjell. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil gå ned i vekt om du begynner å trene skikkelig (og driter i at du er "dårlig" på det, for det er bare en unnskylding for at du er lat) og spiser mindre generelt. Slutte med cola og smågodt og bare litt godteri på helg. Grønnsaker har få kalorier i forhold til mengde. 

Anonymkode: 930ab...e0a

Jeg spiser ikke godteri(liker ikke), og drikker bare Pepsi max. Men spiser potetgull, og muligens for få måltider per dag. Ts

Skrevet

Hva er din bmi? Om den ikke er så høy ville jeg trent mer, kanskje kuttet ut brus og ting du vet du ikke trenger. Om du må gå ned 10 kg for å komme innen normal bmi ville jeg ha lagt om kostholdet 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, marsiglia skrev:

Hva er din bmi? Om den ikke er så høy ville jeg trent mer, kanskje kuttet ut brus og ting du vet du ikke trenger. Om du må gå ned 10 kg for å komme innen normal bmi ville jeg ha lagt om kostholdet 

Bmi på 30 tenker jeg. Er 172 og veier rundt 87. Ts

Skrevet

Jeg er 173 og ligger på ca 1600 kalorier daglig. Prøver å spise sunt til faste tider. Prøver å spise mer sunt fett og kuttet ut alt jeg ikke trenger. Trener 3-4 ganger i uken og er mest mulig aktiv i hverdagen. 

Går ned ca 0,5-1 kg i uken på dette. Og i tillegg føler jeg meg i super form! 

Er du sikker på at det ikke finnes noen aktiviteter du liker? Fysisk aktivitet øke selvtillit og kan sammen med et godt kosthold hjelpe deg ned I riktig vekt.

AnonymBruker
Skrevet

Du kan oppnå masse på 60 dager hvis du går over til ketosediett. Altså lavkarbo der du ligger så lavt på karbs at du kommer i ketose. På under 6 uker så har jeg gått ned litt over 10 kg. Og det helt uten å være sulten. :)

Anonymkode: 045a0...10a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan oppnå masse på 60 dager hvis du går over til ketosediett. Altså lavkarbo der du ligger så lavt på karbs at du kommer i ketose. På under 6 uker så har jeg gått ned litt over 10 kg. Og det helt uten å være sulten. :)

Anonymkode: 045a0...10a

Jeg skal starte på ketose :) kan jeg spørre hvor høy du er og start vekten? Utrolig motiverende! 

Anonymkode: 6c311...5a8

Skrevet

I mitt syn er det idiotisk å starte på en diett for 60 dager (sånn som ketose eller lavkarbo eller hva som helst), når du kan legge om kostholdet og ha en sunn kropp året rundt. Hadde det ikke vært fint å slippe å "haste-slanke" seg hver gang man skal inn i bikinien? 

For meg (og veldig mange andre) funker et normalt, sunt kosthold med noen utskeielser innimellom, og mye bevegelse. Jeg foretrekker styrketrening på senter, men du kan trene mye styrke i din egen stue. Du kan også gå ned i vekt uten å kutte alle de gode karbohydratene. De onde karbohydratene (i hovedsak sukker) ville jeg prøvd å kutte så mye som mulig av.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...