AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Skal til Krakow denne uka med kjæresten. Har noen vært der og har tips til kule ting å se og gjøre? Noen kule butikker eller små bortgjemte perler eller gode opplevelser du hadde når du var der? Alt er av interesse. Tar gjerne imot tips om små rare eller spesielle butikker også! Eller restauranter med god mat til en grei penge! Håper på svar Anonymkode: 9a6c4...c7a
Mousj Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Dere må ta en tur til saltgruvene! Det er helt fantastisk hva kunstneriske sjeler har skapt langt nede under jorden. Varm sjokolade på en av utekafeene på torget er et must, og sist jeg var der så fant vi en liten spansk restaurant i en sidegate like oppenfor sentrum, som serverte helt nydelig mat. Jeg husker dessverre ikke hva den het, men jeg pleier alltid å gå innom tripadvisor og lonely planet før jeg drar et sted, og finner skatter der. God tur, Krakow er en utrolig vakker by!
prescella Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Jeg var i Krakow i fjor høst. Vi var 4 jenter på tur sammen og vi elsket byen-gled deg! Billig med taxi men byen er liten nok til at du kan gå over det meste stort sett. Jeg likte veldig godt å dra til Lost Soul Alley, som er ett "skrekkhus". Google det Mat får du overalt og det meste jeg spiste utrolig godt. Særlig godt likte jeg Zazie Bistro. Reserver gjerne bord i forveien, da det kan være fullt. Ellers gamlebyen er ett must. Gallery Krakowska har masse butikker å shoppe i. Regner med dere skal ta turen på ett spa eller skjønnhetssalong? Det er utrolig rimelig kontra Norge. Riktig god tur :D Vi reiser tilbake dit i slutten av mai, jeg gleder meg veldig
prescella Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Kom på at vi tilfeldigvis snubla over en vegansk restaurant som serverte nyyydelig mat Jeg er Ikke veganer eller vegatarianer men maten var helt superb og ikke for å snakke om de fantastiske Mojitoene ! Veganic er plassen
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Dere burde gå inn i Mariakirken bare for og se. Siden innsiden av den kirken er ufattelig fin. Wawel høyden burde dere også besøke.
Hermine Grang Skrevet 13. mars 2017 #6 Skrevet 13. mars 2017 Både saltgruvene og konsentrasjonsleirene er verdt et besøk. Å spise ute i Krakow er utrolig billig selv på fine restauranter.
Bergtatt Skrevet 13. mars 2017 #7 Skrevet 13. mars 2017 Kopiec kościuszki er en topp som er bygget og er en fin utflukt på sykkel. Kan godt kombineres med en tur til en zoologisk hage ikke langt unna. Det er en vernet skog imellom dem som er fin å sykle i. Kazimierz (jødekvartalet)er bra å utforske og har en del bra restauranter. Saltgruvene, Auschwitz, wawel anbefales.
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #8 Skrevet 13. mars 2017 Wieliczka (saltgruven) er helt nydelig. Om noe skal prioriteres vile jeg valgt den Anonymkode: 0e54c...3a1
prescella Skrevet 13. mars 2017 #9 Skrevet 13. mars 2017 Har noen koselige hotell eller leiligheter å anbefale? Jeg bodde sist på Crystal Suites og hadde en nydelig leilighet. Kort vei inn til gamlebyen. Men kunne tenkt meg å prøvd noe annet. Anyone ?
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2017 #10 Skrevet 13. mars 2017 Takk for tipsene :D keep them coming! Anonymkode: 9a6c4...c7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå