Gå til innhold

Ville du dratt til veterinær men en tispe som slikker seg mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tispen min på 4 år har den siste uken slikket seg mye på kjønnsorgan, og jeg våkner hverfall 3 ganger hver natt av intens slikking. Hun hadde løpetid i julen, så altså 3 mnd siden, så det burde ikke være det. Er alltid redd for slike betennelser som kan oppstå, men hun har bare dette ene symptomet og er ellers kvikk på tur og spiser og drikker normalt. Har vært bekymret i helgen, og det er jo selvfølgelig da det er stengt hos vet. Jeg er utålmodig siden det er søndag, derfor skriver jeg her nå. Ville du hastet med å kontakte veterinær for ekstra mye slikking, eller må allmenntilstanden være verre for at hun faktisk er syk? 

Jeg kan jo legge til at hun er allergisk og har klødd litt i det siste, og har hatt ørebetennelse nå også. Kan slikkingen ha en sammenheng med at hun kanskje klør nedentil også, eller blir det feil å tenke i disse baner?

Erfaringer og tanker tas godt i mot denne søndagen :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ringt vetrinær i morgen og hørt med dem :) slikkingen kan nok kanskje ha noe med allergien å gjøre, personlig mener jeg det er bedre å ta en vetrinærtime for mye enn en for lite.

Anonymkode: fe3e5...fd4

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være urinveisinfeksjon. Ville tatt en tur for å sjekke :) 

Anonymkode: c25a5...3b0

Skrevet

Ja, om dette er unormal atferd for tispen så ville jeg definitivt oppsøkt veterinær.

Skrevet

Jeg lyste med lommelykt nå og det ser ut som det er et hvitt belegg rundt tissen og en rød litt utstående prikk som om hun har bitt der eller noe sånt... Noen som vet hva det hvite rundt kan være? hjelp.. håper jeg får sove i natt. hun slikker masse.

• 4 uker senere...
Skrevet

ja,det ville jeg ha gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...