AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Har du sex eller dater, er samboer, forlovet eller gift med en gutt/ mann (eller en partner av samme kjønn) som er overvektig? Jeg lurer på hvor vanlig dette er. Anonymkode: 224c5...301
innsats Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 (endret) Hun er sammen med meg som har BMI 33. Er jeg overvektig? Tja. Fett% 15, trener 5 dager i uka, brystkasse 126 , livvidde 95. Lår 72. Kølle 23/18. Ser bra ut. Tror hun lever godt med det jeg. Endret 12. mars 2017 av innsats
Thyra Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på hvor vanlig dette er. Anonymkode: 224c5...301 Se deg rundt. På offentlige steder. I bekjentskapskretsen. Så får du en viss pekepinn. Overvekt i varierende grad er ganske vanlig. Og de fleste har en partner... Endret 12. mars 2017 av Thyra 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Ja, mannen min er overvektig i følge bmi. Han er "godt polstret", har kulemage, men han er også veldig muskuløs, med brede skuldre og kraftige lår. Han disser ikke, hvis du skjønner hva jeg mener. Han var kraftig når vi traff hverandre, men bmi var innenfor normalen. Men med det utgangspunktet og en titt på foreldrene, visste jeg hvilken vei det bar. Som min mor sa; han der blir aldri "senesterk" Det hadde ikke noe å si for meg, for jeg visste at jeg kom til å elske han resten av livet, uansett vekt. Anonymkode: 76cbf...e74 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 12 minutter siden, innsats skrev: Hun er sammen med meg som har BMI 33. Er jeg overvektig? Tja. Fett% 15, trener 5 dager i uka, brystkasse 126 , livvidde 95. Lår 72. Kølle 23/18. Ser bra ut. Tror hun lever godt med det jeg. Svært så opptatt du er av å nevne størrelsen på tissetassen din, i tide og utide. Hva i allverden har det i denne tråden å gjøre? Anonymkode: f63fb...323 11
Hjärtat Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Ja, han har noen kilo for mye, men ikke så mange ekstra kilo som det jeg har. Jeg hadde ikke datet noen på min størrrelse.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 15 minutter siden, Thyra skrev: Se deg rundt. På offentlige steder. I bekjentskapskretsen. Så får du en viss pekepinn. Overvekt i varierende grad er ganske vanlig. Og de fleste har en partner... Ja, det gjør man jo, ser seg rundt altså. Så man får jo et inntrykk. Syns det er interessant å grave litt mer i det. Her inne får man jo også inntrykk, det er en del fatshaming osv. Jeg tror at det er helt vanlig å være litt overvektig eller ha "noen kilo for mye". Tipper kanskje at "det perfekte" kun eksisterer på nett og ikke så mye i det virkelige liv. Hilsen TS Anonymkode: 224c5...301
Thyra Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 13 minutter siden, Hjärtat skrev: Ja, han har noen kilo for mye, men ikke så mange ekstra kilo som det jeg har. Jeg hadde ikke datet noen på min størrrelse. Så det er ikke bare menn som stiller høyere krav til en potensiell partner enn til seg selv..... 1
Gjest Coolaid Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 3 minutter siden, Thyra skrev: Så det er ikke bare menn som stiller høyere krav til en potensiell partner enn til seg selv..... Hvorfor tror du det? Hva er din erfaring?
Silfen Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 5 minutter siden, Thyra skrev: Så det er ikke bare menn som stiller høyere krav til en potensiell partner enn til seg selv..... Gjelder det andre veien og? Dersom en trent mann hadde sagt: jeg kunne datet noen som trente, men ikke en som er så trent og muskuløs som meg. Hadde du da reagert? Det hele handler jo om folks preferanser. At en person bryr seg og kilo, mens en annen ikke gjør det, hva har det å si egentlig? 1
Thyra Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 2 minutter siden, Coolaid skrev: Hvorfor tror du det? Hva er din erfaring? Hvorfor jeg tror det? Har vel lest for mange nettdebatter, sikkert...
Thyra Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 1 minutt siden, Silfen skrev: Gjelder det andre veien og? Dersom en trent mann hadde sagt: jeg kunne datet noen som trente, men ikke en som er så trent og muskuløs som meg. Hadde du da reagert? Det hele handler jo om folks preferanser. At en person bryr seg og kilo, mens en annen ikke gjør det, hva har det å si egentlig? Dersom hun var like muskuløs som han ville det sannsynligvis innebære at hun trente mer/hardere enn han, og at trening og kosthold tar større del av hennes liv enn av hans. Det er forskjell på å ikke ville date noen fordi de ikke er slanke/pene/brystfagre/osv nok (les:ikke bra nok) og å ikke ville date noen fordi de trener for mye. Alle har sine preferanser. Men jeg synes det blir litt feil å stille krav til en partner man ikke klarer å leve opp til selv. Og ikke minst når enkelte synes synd på seg selv fordi det motsatte kjønn stiller like strenge krav til en potensiell partner som de selv gjør...
Gjest Coolaid Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 4 minutter siden, Thyra skrev: Dersom hun var like muskuløs som han ville det sannsynligvis innebære at hun trente mer/hardere enn han, og at trening og kosthold tar større del av hennes liv enn av hans. Det er forskjell på å ikke ville date noen fordi de ikke er slanke/pene/brystfagre/osv nok (les:ikke bra nok) og å ikke ville date noen fordi de trener for mye. Alle har sine preferanser. Men jeg synes det blir litt feil å stille krav til en partner man ikke klarer å leve opp til selv. Og ikke minst når enkelte synes synd på seg selv fordi det motsatte kjønn stiller like strenge krav til en potensiell partner som de selv gjør... Det må vel være helt greit å stille krav til partner som man ikke kan leve opp til selv, så lenge man innser at antallet potensielle partnere forminskes veldig. Og så er det jo ofte at man tiltrekkes av mennesker ulike seg selv. Det er mange måter å se dette på. Det som blir feil vil uansett bli at man skal forandre et annet menneske, uavhengig om man har slike krav til seg selv eller ei.
Silfen Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 17 minutter siden, Thyra skrev: Dersom hun var like muskuløs som han ville det sannsynligvis innebære at hun trente mer/hardere enn han, og at trening og kosthold tar større del av hennes liv enn av hans. Det er forskjell på å ikke ville date noen fordi de ikke er slanke/pene/brystfagre/osv nok (les:ikke bra nok) og å ikke ville date noen fordi de trener for mye. Alle har sine preferanser. Men jeg synes det blir litt feil å stille krav til en partner man ikke klarer å leve opp til selv. Og ikke minst når enkelte synes synd på seg selv fordi det motsatte kjønn stiller like strenge krav til en potensiell partner som de selv gjør... Hvorfor det? Dersom den slankes krav til partner er at hun er chunky og partneren ikke vil ha en chunky men en slank, hvorfor er det da den chunkys preferanser som er feil? Det er komplett ulogisk hvordan du tenker.
innsats Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Svært så opptatt du er av å nevne størrelsen på tissetassen din, i tide og utide. Hva i allverden har det i denne tråden å gjøre? Anonymkode: f63fb...323 Alt og ingenting. Den bidrar til vekta i hvertfall. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 2 minutter siden, innsats skrev: Alt og ingenting. Den bidrar til vekta i hvertfall. Jaha? Har du veid den? Anonymkode: f63fb...323 1
Hjärtat Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 50 minutter siden, Thyra skrev: Så det er ikke bare menn som stiller høyere krav til en potensiell partner enn til seg selv..... Ser flere har svart deg godt, men kan jo gi deg et svar jeg og. Høyere krav? Det er en artig formulering. Men nei, jeg tenner ikke på menn på 140 kilo, selv om jeg har veid 140 kilo selv. Det hadde jo vært veldig synd for de guttene som faktisk finner meg attraktiv og har sett på meg som en potensiell partner, hadde fått høre at "Beklager, men du er altfor bra for meg, jeg liker deg kjempegodt, men siden tallet på baderomsvekta mi er høyere enn tallet på vekta di, skilles våre veier her." Jeg har for øvrig kommet langt på vei med en vektnedgang, så bare jeg tar igjen sambo BMI-messig, kaster jeg han på dør og starter jakten på en med enda mindre BMI. Preferansene mine endrer seg i takt med vekta, skjønner du. Makes no sense.
kubrak Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, Thyra skrev: Så det er ikke bare menn som stiller høyere krav til en potensiell partner enn til seg selv..... slik kulturen er i dag tror jeg faktisk menn generelt kompromitterer mer enn det kvinner gjør når det kommer til å stille krav, både når det kommer til utseende, personlighet og status. Det vil i alle fall være naturlig når en middels dame kan velge og vrake mer enn en middels mann.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jaha? Har du veid den? Anonymkode: f63fb...323 Sikkert, virker som han er nøye på å måle opp alt på kroppen Anonymkode: 4398f...2a9 1
Thyra Skrevet 12. mars 2017 #20 Skrevet 12. mars 2017 11 minutter siden, Hjärtat skrev: Ser flere har svart deg godt, men kan jo gi deg et svar jeg og. Høyere krav? Det er en artig formulering. Men nei, jeg tenner ikke på menn på 140 kilo, selv om jeg har veid 140 kilo selv. Det hadde jo vært veldig synd for de guttene som faktisk finner meg attraktiv og har sett på meg som en potensiell partner, hadde fått høre at "Beklager, men du er altfor bra for meg, jeg liker deg kjempegodt, men siden tallet på baderomsvekta mi er høyere enn tallet på vekta di, skilles våre veier her." Nå var det ikke helt slik jeg mente det, da. Jeg reagerer litt på at en person som selv er overvektig ikke vil ha en partner som er like obervektig (uaktuell som partner pga vekten). Men det betyr da ikke at dersom en overvektig og en slank(ere) person møtes og liker hverandre så skal den tyngste parten avvuse den andre med begrunnelsen at vedkommende er "for bra for meg". Jeg har ingen problemer med at overvektige liker og blir sammen med en slankere partner. Men dersom dersim de KREVER at en potensiell partner er slank, er det noe annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå