Gå til innhold

Mor flyttet sammen med datterens overgriper

Anbefalte innlegg

Skrevet

I Romerikes Blad i dag, kan man lese en ufattelig trist historie om en 8 årig jente som ble utsatt for overgrep av morens kjæreste i sin egen seng. Moren oppdaget hva som hadde skjedd fordi det ble oppdaget sædrester på sengetøyet til datteren, og DNA prøven viste at dette tilhørte kjæresten. Han ble dømt for dette. Det utrolige er at noen måneder etter dommen tok moren igjen kontakt med mannen, og innledet et nytt forhold til denne mannen, som senere flyttet inn hos mor og datter. Datteren måtte altså leve i samme hus som overgriperen.

Jeg blir så ufattelig trist av å lese slikt :cry: Enkelte personer skulle rett og slett aldri ha fått barn.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madam Felle
Skrevet

helt enig med deg, :evil: men jeg lurer også på hvor barnevernet var en denne saken? For de har da virkelig et ansvar her.

Når moren ikke klarer å tenke på barnets beste, så må barnevernet inn.

Skrevet

Dette er jo utrolig tragisk...

Skrevet
helt enig med deg, :evil:  men jeg lurer også på hvor barnevernet var en denne saken? For de har da virkelig et ansvar her.  

Når moren ikke klarer å tenke på barnets beste, så må barnevernet inn.

Barneværnet ga moren ettertrykkelig beskjed om hva som ville skje når de fikk høre at hun hadde kontakt med overgriperen igjen, alikevel klarte de altså ikke å følge med god nok til å få med seg at moren hadde flyttet sammen med han igjen før lenge etterpå.

Barnet bor nå i fosterhjem og har det bra, mens mor og overgriper har flyttet fra stedet.

Skrevet

Tragisk historie, blir sint når jeg leser sånt. :evil: Hvordan kan en mor gjøre sånt? Velger en overgriper på sitt eget barn framfor barnet. Et tydelig bevis på at ikke alle skulle hatt barn ja.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Barneværnet ga moren ettertrykkelig beskjed om hva som ville skje når de fikk høre at hun hadde kontakt med overgriperen igjen, alikevel klarte de altså ikke å følge med god nok til å få med seg at moren hadde flyttet sammen med han igjen før lenge etterpå.

Barnet bor nå i fosterhjem og har det bra, mens mor og overgriper har flyttet fra stedet.

Bra det da, men jeg er sjokkerrrt over at moren valgte som hun gjorde.

Skrevet
Bra det da, men jeg er sjokkerrrt over at moren valgte som hun gjorde.
Ja, det er helt utrolig. Hun har altså valgt å bo sammen med mannen som seksuelt utnyttet hennes datter, og i tillegg nå da altså valgt han fremfor datteren selv..... fatter ikke at det er mulig jeg.
Skrevet

Å, det er ikke første gang slik skjer, og ikke siste heller dessverre. Det har noe med hvilke kretser mor vanker i, og hvordan hun er som menneske.

Min mor har alltid hatt skylapper for det som hendte hjemme, det man ikke ser eksisterer ikke. Og i dag har hun ikke noe særlig kontakt med meg og sine barnebarn. Noen mødre velger faktisk den økonomiske tryggheten framfor barnets beste.

Det er iallfall fint for barnet at det kan bo hos andre, håper bare at fosterforeldrene tar godt vare på henne.

Det finnes noen som aldri burde fått barn.

Gjest Far til 2
Skrevet
...

...

Min mor har alltid hatt skylapper for det som hendte hjemme, det man ikke ser eksisterer ikke. Og i dag har hun ikke noe særlig kontakt med meg og sine barnebarn. Noen mødre velger faktisk den økonomiske tryggheten framfor barnets beste...

Jeg er helt enig med deg.

Og får å få frem balansen er det også fedre som velger det økonomiske framfor barnets beste.

Jeg har levd sammen med en dame som "slår først og spør etterpå". Flere ganger måtte jeg "rømme" inn på på et soverom med barna når hun gikk beserk med kniv og saks.

Etter vårt sammlivsbrudd fikk hun følge men en kar som var samme typen. Barna har i ettertid rømmt et par ganger over til meg på kveldstid, fordi de har fått juling av samboeren (eksempelvis fordi de har sølt syltetøy på gulvet i en alder av 6-7 år).

Dette og flere andre episoder benektet hun kategorisk selv om hun ikke var tilstede da det skjedde. Først da hun fikk juling selv ble det endringer.

Det er hendelser som beskrives i hovedinnlegget som gjør at venner og naboer noen ganger "ordner opp på egen hånd". Og det er tragisk at denne datteren ikke har en far som kan stille opp for henne.

La oss håpe at det blir færre kvinner og menn som overlater sine barn i slike tilfeller. Det finnes desverre sorte får fra begge kjønn.

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er helt enig med deg.

Og får å få frem balansen er det også fedre som velger det økonomiske framfor barnets beste.

Jeg har levd sammen med en dame som "slår først og spør etterpå". Flere ganger måtte jeg "rømme" inn på på et soverom med barna når hun gikk beserk med kniv og saks.

Etter vårt sammlivsbrudd fikk hun følge men en kar som var samme typen. Barna har i ettertid rømmt et par ganger over til meg på kveldstid, fordi de har fått juling av samboeren (eksempelvis fordi de har sølt syltetøy på gulvet i en alder av 6-7 år).

Dette og flere andre episoder benektet hun kategorisk selv om hun ikke var tilstede da det skjedde. Først da hun fikk juling selv ble det endringer.

Det er hendelser som beskrives i hovedinnlegget som gjør at venner og naboer noen ganger "ordner opp på egen hånd". Og det er tragisk at denne datteren ikke har en far som kan stille opp for henne.

La oss håpe at det blir færre kvinner og menn som overlater sine barn i slike tilfeller. Det finnes desverre sorte får fra begge kjønn.

Far til 2

Jeg synes du skriver mange gode innlegg og har mange gode poenger, men nå synes jeg att du henger deg vell mye opp i denne kjønnsdebatten. Alt til sin tid kjære du.

Gjest Far til 2
Skrevet

Jeg synes du skriver mange gode innlegg og har mange gode poenger, men nå synes jeg att du henger deg vell mye opp i denne kjønnsdebatten. Alt til sin tid kjære du.

Blir litt trukket med i forbindelse med div diskusjoner :wink:

Skal gjøre mitt beste for å holde meg på matta videre.

Far til 2

Gjest Anonymous
Skrevet
I Romerikes Blad i dag, kan man lese en ufattelig trist historie om en 8 årig jente som ble utsatt for overgrep av morens kjæreste i sin egen seng. Moren oppdaget hva som hadde skjedd fordi det ble oppdaget sædrester på sengetøyet til datteren, og DNA prøven viste at dette tilhørte kjæresten. Han ble dømt for dette. Det utrolige er at noen måneder etter dommen tok moren igjen kontakt med mannen, og innledet et nytt forhold til denne mannen, som senere flyttet inn hos mor og datter. Datteren måtte altså leve i samme hus som overgriperen.

Jeg blir så ufattelig trist av å lese slikt :cry: Enkelte personer skulle rett og slett aldri ha fått barn.

Jeg har vært vitne til det samme... Typen min satt inne og der var jeg på besøk. der satt det også en pedofil som satt inne for overgrep mot stedatteren sin. Moren til denne jenta var fortsatt på besøk hos han og de fortsatte sitt forhold...(Det kan jo ha vært samme saken faktisk) Han satt inne i Bergen for to år siden.

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mor har alltid hatt skylapper for det som hendte hjemme, det man ikke ser eksisterer ikke. Og i dag har hun ikke noe særlig kontakt med meg og sine barnebarn. Noen mødre velger faktisk den økonomiske tryggheten framfor barnets beste.

Jeg kjenner også til to saker der moren har gjort som din mor. Ene saken sa jenta selv ifra til moren sin, men moren sa hun ikke ville flytte vekk fra mannen sin siden hun trengte pengene. Den andre saken sa jenta at hun vet at moren må ha hørt skrikene hennes når faren gikk inn på rommet hennes om kvelden (og hørt farens stønning), men moren gjorde ingenting. Når politi og barnevern fant ut om incesten, sa moren at hun var sjokkert og hadde ikke hatt mistanke. Hun fikk omsorgrett for barna. Og moren fortsatte forholdet til mannen sin og de flyttet sammen igjen når han kom ut fra fengselet. De to jentene (da 14 og 16) rømte hjemmenfra og har levd i og på Oslo's gater siden. :-(

Skrevet

Venninnen min fortalte hjemme at hun ble misbrukt at fars beste venn som av og til brukte å passe henne.

Likevel fortsatte foreldrene å sende henne dit og overgrepene varte fra hun var 8-13.

Hun er i dag ødelagt og ute av stand til å fungere i hverdagen.

Så ja....slikt er ufattelig og tragisk.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hun har ofret datteren sin for resten av livet....

Nå kjenner vi jo ike damen, men man kan vel trygt si at det er noe galt med vurderingsevnen her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...