Gå til innhold

Erfaring med å søke hjelp med sinnemestring på familievernkontoret?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid hatt temperament, og blir lett sint. Jeg merker at jeg fort blir i overkant sint på barna, uten at jeg blir fysisk, men jeg kan f.eks brøle når jeg får nok. Jeg lurer på om jeg egentlig bør søke hjelp for det, men vet ikke om jeg er unormal eller om det er innenfor normalspekter der.

Er det noen som har erfaringer med dette, enten fordi de jobber med det, eller har vært gjennom sånt selv? Hva sier man i kontaktsituasjonen? Hvordan forløper det ellers?

Vi har ikke en helsesøster jeg føler at jeg kan diskutere det med, men kanskje fastlege er veien å gå? :vetikke:

Anonymkode: 041c4...038

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med homestart om de finnes der du er

Anonymkode: 12560...a16

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som om du bor på landet i grisgrendte strøk? 

Uansett, kanskje du bør si i fra til din fastlege slik at hen kan henvise deg videre i systemene? En psykolog kan nok hjelpe deg - for det er ikke bra for barn å være i slikt miljø. Familievernkontorene arrangerer gratis kurs i sinnemestring for alle foreldre som ønsker å melde seg på. Men da må du nok bo i en større by for å få dette tilbudet? 

Har en god venninne som jobber som psykolog tilknyttet et Familieernkontor, så kjenner til dette gjennom henne : ) 

Anonymkode: 9b768...eaa

AnonymBruker
Skrevet

Hør om det finnes tilbud om cos-p og/eller pmto-kurs i kommunen. Dette er foreldrekurs som i hovedsak går ut på kunnskap om barns reaksjoner og utvikling, med basis i refleksjon over egne reaksjonsmønstre og triggere. Ved å bli klar over triggere, kan man oppdage at man er på vei ut i en uheldig reaksjon på et tidligere tidspunkt, og dermed velge alternative reaksjoner (kanskje gi seg selv en liten timeout og puste før man tar tak i situasjonen på en roligere, mer behersket måte).

Anonymkode: d1288...4b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...