Flwrpwr Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Flyttet ut av en hybelleilighet for to uker siden, og fikk i dag melding fra utleier om at hun har oppdaget en bitteliten ripe på siden på vifta, og om jeg kunne kjøpe noe "spray" for å fikse dette. Har allerede fått depositum tilbake, og utleier har signert på overtakelsesskjema at alt var ok. Denne ripa er en flekk med ca. 2 mm i omkrets, og jeg har egentlig aldri lagt merke til den mens jeg bodde der, og den kan jo like gjerne ha oppstått etter at jeg flyttet ut (ny leietaker flyttet rett inn dagen etter) eller før jeg flyttet dit. Hva skal jeg gjøre? Fikse dette (det koster jo ikke så mye), men hva om utleier kommer flere ganger med ting hun har oversett?
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Utleier skal se igjennom leiligheten ved utflytning, før de utbetaler depositum. Hun kan ikke komme med flere ting nå som ny leietaker har flyttet inn. Anonymkode: 28dac...1e3 23
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Be utleier legge ut for spray. Så vipser du han beløpet etterpå. Og presiser at etter kontrakten regner du med at alt nå er over - og at du anser leieforjoldet som avsluttet. Anonymkode: dbccf...d95 4
Gjest hysj Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Du skal IKKE betale for skader som kanskje har oppstått i ettertid. Dette skulle utleier ha sjekket FØR du fikk depositumet ditt tilbake, så nei, du skylder ikke utleier noenting.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 I det du får tilbake depositum så har husleier godkjent leiligheten, og kan dermed ikke kreve noe mer. Den ripen høres også ut som noe så ubetydelig at det bør gå inn under normal brukslitasje, som du ikke er erstatningsansvarlig for. Anonymkode: 0fc80...8b4 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Lær utleier om bomerker, og urimeligheten av at du skal betale for reparasjon av ubetydelige bomerker. Anonymkode: 14e9c...d3a 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Har utleier signert og du har fått depositumet tilbake så er dere ferdig med hverandre. Du er fri for ansvar og skaden fremstår som en bagatell. Anonymkode: 9ad17...d39 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 Det er kommet en 2mm lang ripe på kjøkkenvifta?? Og dette forventer utleier at du skal betale for??!!? HAHA 😂😂😂😂😂😂😂😂 Anonymkode: 74944...b1b 5
ViljaH Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 Bare si beklager, leieforholdet er over og det høres forøvrig ut som normal slitasje. 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 åh herregud for en utleier da.. en ripe oppi takviften som man ikke kan se med det blått øyet og mest trolig en vanlig slitasjeskade... også attpåtil etter man har betalt tilbake depositum... oi oi oi er mange smartinger i norge Anonymkode: 0a43b...e1d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå