AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Jeg skal i gang med psykologisk utredning etter langvarige traumer og psykiske problemer. Hverdagen er kjempe vanskelig, og jeg kommer meg så vidt igjennom arbeidsdagene, gjør ingenting utenom jobb. Legen mener det vil bli tøft å begynne uttredning og behandling og sier jeg trenger tid å hente meg inn på og synes jeg skal ta ut en sykemelding for å få en pustepause, spesielt siden terapi kan bli tøft i begynnelsen. Men jeg tør ikke! Hva skal jeg si på jobb? Vi er ikke så stor arbeidsplass, og alle er åpne om de er hjemme med influensa eller migrene. De trenger meg jo på jobb også, prosjektene mine vil stoppe opp om jeg ikke kommer. Og jeg må ta fri for å gå til psykologen også om jeg ikke blir sykemeldt. Jeg vil ikke fortelle om problemene mine på jobb. Noen råd? Anonymkode: 7eecf...d14
gulsofa Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Jeg går selv i behandling og får ofte en reaksjon ettet behandlingen, så legen min har valgt å sykemelde meg for behandling en dag i uka, det er ikke helt det samme som vanlig sykemelding. Men for min del hjeper det veldig å være borte fra hobb den dagen jeg er i behandling. Jeg prøvde å være på jobb den dagen jeg har behandling, men resultatet var mer sykemelding og fikk det vanskeligere. Jeg for min del har sakt til de på jobben hvorfor jeg er borte, men til de som ikke kjenner meg, så sier jeg bare at jeg har noe behandling via sykehuset. Da slutter folk å spørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå