AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 leser jeg til stadighet om. Eventuelt hører om det. Det er da jeg lurer på om det har noe å gjøre med at den som vil ha mer sex enn den andre ikke spør hva som skal til, eller er det den son vil ha minst som stiller for lite krav? Noen eksempler fra mitt forhold * mannen vil ha sex og jeg sier at vi kan ha det når huset er ryddig. Huset ryddes og vi har sex. * mannen vil ha sex og jeg sier at han må få meg i stemning først. For eksempel fotmassasje. Han masserer og vi har sex. * jeg har lyst på sex og mannen sier ja. Han klarer det fint selv om ikke huset er ryddig og får lyst veldig fort. Han er veldig fornøyd. Etter 11 år og to barn har vi sex 2-3 ganger per uke. Bra sex. Anonymkode: 26d9d...89c
Honnikorn Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Jeg ville aldri satt noen krav til mannen for at han skal "få"sex! Er det vanlig?? Har man foresten ikke sex sammen? Det er ikke noe en "gir" , men deler. 12
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Du stiller krav til sex. Mannen leverer om han kan. Det synes jeg egentlig summerer menneskelig seksualitet ganske så nøyaktig. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Siden flest menn klager på lite sex, må det være en feil et sted. @Honnikorn har du noen gang sagt nei til sex? Hvis så, har du sagt at du kan ha det dersom visse kriterier blir oppfylt? Eller blir den som vil ha sex avvist uten mulighet til å ordne opp? Det skjer jo ikke hver gang, men hvis mannen er mer tent enn meg. TS Anonymkode: 26d9d...89c
Honnikorn Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Siden flest menn klager på lite sex, må det være en feil et sted. @Honnikorn har du noen gang sagt nei til sex? Hvis så, har du sagt at du kan ha det dersom visse kriterier blir oppfylt? Eller blir den som vil ha sex avvist uten mulighet til å ordne opp? Det skjer jo ikke hver gang, men hvis mannen er mer tent enn meg. TS Anonymkode: 26d9d...89c Eh, jeg har sex fordi jeg har lyst. Så det er ikke noe å ordne opp i unntatt å prøve å gi meg lyst. Noe som egentlig ikke er så vanskelig. Jeg har faktisk ikke som jeg kan huske satt noen krav til å ha sex av type "gjør en ting for meg". Synes det høres rart ut å bytte sex i huslige tjenester. Jeg har jo sex fordi jeg liker det, ikke for å få massert føttene.... 7
OPIgirl Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 44 minutter siden, Honnikorn skrev: Jeg ville aldri satt noen krav til mannen for at han skal "få"sex! Er det vanlig?? Har man foresten ikke sex sammen? Det er ikke noe en "gir" , men deler. Vanligere enn du tror.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Så lenge jeg tenner på mannen, og føler meg vel med meg selv, er jeg klart når som helst. Var i et forhold der jeg ikke lengre tente på kjæresten min, da hadde jeg aldri lyst på sex (med han..), og prøvde å unngå det så godt jeg kunne. Anonymkode: 8baa0...78d
SlemUlv Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 Jeg sier kun nei til sex når jeg er for trøtt til å holde øyene oppe, har for vondt eller når jeg har mensen. Ingen husvask kan fikse det dessverre. Jeg ville ALDRI klart å stille krav sånn som det der 4
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Siden flest menn klager på lite sex, må det være en feil et sted. Anonymkode: 26d9d...89c Ja, og feilen er at kvinner kontrollerer sex. Hvis kvinner var like interessert i tilfeldig sex som menn, og etterspurte tilfeldig sex i like stor grad som menn, ville det ikke vært et marked for kvinner som kapitaliserer på dette forholdet. Hvem ville betalt for å få hva du kunne gått ned på den lokale puben for å få, liksom?
Pellepingpong Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 6 minutter siden, Jus sanguinis skrev: Ja, og feilen er at kvinner kontrollerer sex. Hvis kvinner var like interessert i tilfeldig sex som menn, og etterspurte tilfeldig sex i like stor grad som menn, ville det ikke vært et marked for kvinner som kapitaliserer på dette forholdet. Hvem ville betalt for å få hva du kunne gått ned på den lokale puben for å få, liksom? Leste et intervju for noen år siden med menn som kjøpte horer i Oslo. De hadde ikke mer problem enn andre med å få sex, men likte tanken på at de hadde betalt for det. Han ene fortalte at han kun likte de aller billigste og en del av greia var å prute pris og likevel få henne til å gjøre hva som helst. Selv til en 50-lapp i visse tilfeller. Han hadde visstnok en godt betalt jobb. Nå blir jo dette anekdotisk, men tenker likevel det sier noe om at sex med prostituerte ofte handler om makt, at man tenner på det tabubelagte ol. Ikke at det fremst er et uttrykk for mangel på tilgang på sex. Jeg kjenner en del kvinner som er like løsslupne ute på byen som menn. Noen tenker det er et ledd i feminismen (kan de, kan vi). Noen er bare kåte. Men neida, dette gjelder ikke de fleste. Til hovedspørsmålet: jeg tenker mange par har vanskelig for å prate om sex og spesielt mangel på det. Det er nok lett å føle seg kritisert, masete, redsel for å røre opp noe man ikke kan håndtere osv. Så lar man det kanskje skure og gå. Ellers er det jo også normalt at sexlysten avtar når man har vært sammen lenge. Da kan det jo greit å finne strategier for å holde det oppe likevel, som det virker som noen her har gjort.
Akhenaton Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: leser jeg til stadighet om. Eventuelt hører om det. Det er da jeg lurer på om det har noe å gjøre med at den som vil ha mer sex enn den andre ikke spør hva som skal til, eller er det den son vil ha minst som stiller for lite krav? Noen eksempler fra mitt forhold * mannen vil ha sex og jeg sier at vi kan ha det når huset er ryddig. Huset ryddes og vi har sex. * mannen vil ha sex og jeg sier at han må få meg i stemning først. For eksempel fotmassasje. Han masserer og vi har sex. * jeg har lyst på sex og mannen sier ja. Han klarer det fint selv om ikke huset er ryddig og får lyst veldig fort. Han er veldig fornøyd. Etter 11 år og to barn har vi sex 2-3 ganger per uke. Bra sex. Anonymkode: 26d9d...89c No offence, men dette er et forhold jeg som mann hadde gjort meg ferdig med ganske kjapt. For noe tull. Endret 12. mars 2017 av Akhenaton 3
Onar Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 Jaja ts, mange menn aksepterer ikke ditt maktmisbruk av sex. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 Kommunikasjon. Jeg synes det er unødvendig å kritisere TS sine "krav" for at hun skal få lyst til å ha sex. Det er tre enkle eksempel som er nevnt, og selv om det kan høres ut som bytte av tjenester, så er dette samme problemstilling og løsning som går igjen og igjen i innlegg her inne. Kvinnens problem er at hun må ha orden og ro, for å kunne slappe av og få frem lysten. For noen betyr det at huset er noenlunde ryddig, at kjøkkenbenken er ren eller at de nyvaskede klærne er hengt opp. I tillegg vil man føle seg begjært, spesielt kvinner trenger mer for å tenne. Hvis man vet at motparten blir tent av fotmassasje, hvorfor ikke handle i stedet for å spørre om sex? I et samliv bør begge parter ha funnet ut hva som kreves for at man skal kunne fokusere 100% på sex, og det løser man ved å snakke sammen. Det er allltid noen som skal kritisere at noen kvinner må ha det ryddig for å orke sex. Det er dessverre ikke en egenskap man kan skru av, for selv om man forsøker så ligger det (=husarbeidet) i bakhodet og irriterer. Man kan derimot samarbeide om å ha noenlunde orden i hjemmet. Min løsning er å kun involvere meg med menn som har samme rydde-standard som meg og samme behov for begjær og sex. Anonymkode: 7c79f...c03 1
Gjest Coolaid Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: leser jeg til stadighet om. Eventuelt hører om det. Det er da jeg lurer på om det har noe å gjøre med at den som vil ha mer sex enn den andre ikke spør hva som skal til, eller er det den son vil ha minst som stiller for lite krav? Noen eksempler fra mitt forhold * mannen vil ha sex og jeg sier at vi kan ha det når huset er ryddig. Huset ryddes og vi har sex. * mannen vil ha sex og jeg sier at han må få meg i stemning først. For eksempel fotmassasje. Han masserer og vi har sex. * jeg har lyst på sex og mannen sier ja. Han klarer det fint selv om ikke huset er ryddig og får lyst veldig fort. Han er veldig fornøyd. Etter 11 år og to barn har vi sex 2-3 ganger per uke. Bra sex. Anonymkode: 26d9d...89c Og et jævlig ryddig hus !
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 Synes det er veldig merkelig at noen må ha det ryddig for å ha sex. Det har jo ikke noe med sex og gjøre i det hele tatt. Enten er man kåt og har lyst, ellers er man ikke kåt og har ikke lyst. Det er jo ikke mer vanskelig enn det egentlig. Man kan bli mer tent etterhvert også hvis man koser og sånt, men noe mer mystisk enn det er det jo ikke. Skjønner ikke at så mange kvinner må blande så mye annet inn i sex i et fast forhold. Og ja, jeg er selv kvinne, men skjønner ikke denne greia mange kvinner holder på med. Anonymkode: db8f3...1ec
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 Lite swx, fra den ene parten er det nok flere som syns. Og det er ikke bare menn som maser eller kunne tenke seg mer. Det er viktig å ha fred i sjela og slippe å gruble på jobb relaterte oppgaver, og slippe og føle seg utilstrekkelig, Det er viktig å yte bra på jobb, passe på ting hjemme, så det ikke blør for mye, Rot, oppussing, hagen ser ikke ut, barna skal kjøres og hentes 3 ganger i uken, Hva skal en finne på til middag, Bilen er full i sopete og salt, så skal en ha tid til å ha det koselig og nyte sex, Rekker ikke min trening drit på. Barnas lekser kaller. Hekkan må rydde huset, for dama jobber sent og skal ha veninne besøk dagen etter. Skulle treffe en kamerat men rakk det ikke. Det er for menn og damer at en må være litt på overskudd for å kunne nyte. Prøver meg på et lite hobby prosjekt så jeg tår opp klokken 5 for å rekke en time for meg selv, før dagens aksjoner begynner, sexen må prioriteres, får litt pepper for forløite sex, og det har hun rett i, gir henne altfor lite sex. Anonymkode: d4aa7...472
Nikko Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 Mase seg til sex? Jaha, er det noe å bli kåt av liksom? Høres ut som en rimelig teit og også pinlig strategi! Skulle jeg vasket et hus for at hun fikk lyst? Håper voksne folk har skjønt at sin egen lyst er noe man har ansvar for selv. Helt greit at ikke alle har lyst på meg, og at jeg ikke har lyst på alle. Men, skal jeg ha sex så er det fordi jeg har lyst på henne ikke fordi hun har vasket bilen min....eller jeg vasket hennes føtter etc.... Og selvsagt, man gir eller får ikke sex. Man har sex. Sammen. Noe helt annet er det at omsorg og hengivenhet ikke er så dumt for å bygge opp lyst.....men det er en annen story. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 Nå spurte jeg innledningsvis hva som kunne være årsaken til at mange klager over for lite sex, og spurte om det kunne ha sammenheng med mangel på kommunikasjon om hva som skal til for at man får lyst. Jeg trakk frem noen få eksempler på hva som må være på plass for at jeg skal komme i stemning, og får egentlig ganske klar beskjed om at det er noe galt med meg. Vel. Jeg har et godt sexliv, der jeg får 2-3 orgasmer per uke. Vi har gjerne sex 2* per dag når vi har barnefri. Mannen sier han er fornøyd og ønsker ikke at det skulle være annerledes. Synes det er godt å ha rent hus OG et bra sexliv. Rart at det ene skal utelukke det andre. Siden han bar ut søpla uten at jeg bad om det, følte jeg meg elsket og ivaretatt. Dermed fikk jeg lyst til å krype sensuelt bort til ham i sofaen og egge ham litt. Siden han støvsugde hele huset og etterlot et prikkfritt kjøkken og spisebord før han dro på jobbreis, får jeg lyst og overskudd til å ringe ham og ha telefonsex før han legger seg på hotellet i kveld. Fordi han deler ansvaret med hus og hjem med meg, får jeg overskudd til å kjøpe lekkert undertøy og flørte med ham. Jeg får også overskudd til å trene så jeg får en spenstig rumpe og holder vekta (han forteller meg jevnlig at jeg har fast og fin rumpe). Jeg har også tid til å stelle hår, hud og sminke, samt finne klær som jeg kler. Går stort sett i høye hæler og kjole/skjørt. Det gjør at han tiltrekkes av meg. Er jeg på fest er det ham jeg sender flørtete meldinger til, og avviser glatt de som forsøker å sjekke meg opp. TS. Anonymkode: 26d9d...89c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommunikasjon. Jeg synes det er unødvendig å kritisere TS sine "krav" for at hun skal få lyst til å ha sex. Det er tre enkle eksempel som er nevnt, og selv om det kan høres ut som bytte av tjenester, så er dette samme problemstilling og løsning som går igjen og igjen i innlegg her inne. Kvinnens problem er at hun må ha orden og ro, for å kunne slappe av og få frem lysten. For noen betyr det at huset er noenlunde ryddig, at kjøkkenbenken er ren eller at de nyvaskede klærne er hengt opp. I tillegg vil man føle seg begjært, spesielt kvinner trenger mer for å tenne. Hvis man vet at motparten blir tent av fotmassasje, hvorfor ikke handle i stedet for å spørre om sex? I et samliv bør begge parter ha funnet ut hva som kreves for at man skal kunne fokusere 100% på sex, og det løser man ved å snakke sammen. Det er allltid noen som skal kritisere at noen kvinner må ha det ryddig for å orke sex. Det er dessverre ikke en egenskap man kan skru av, for selv om man forsøker så ligger det (=husarbeidet) i bakhodet og irriterer. Man kan derimot samarbeide om å ha noenlunde orden i hjemmet. Min løsning er å kun involvere meg med menn som har samme rydde-standard som meg og samme behov for begjær og sex. Anonymkode: 7c79f...c03 Enig i at man skal ha det ryddig i hjemmet, det vil jeg også ha. Faktisk i mitt tidligere langvarig forhold så var deg jeg som var den mest ryddige. Gjennom uken lå det utallige plagg i trapper osv for eksempel. Så ofte handler om at den som har krav om ting og tang før man har sex bruker dette for å slippe å gjøre ting selv. Poenget er det slik at den som har mest problem med noe skal bestemme? At ditt og datt må gjøres, så vil jeg ha sex. Dette kan nok overføres på andre områder. Opp igjennom årene har jeg måttet endre meg, tilpasse meg osv i forhold til eks på ulike områder. I det lange løp må man ta et oppgjør og snakke om det, hvis det blir et problem for partneren. Den ene kan tro at ting er greit med "ulike"krav når det ikke er det f.eks. Ikke legg krav til at ditt og datt må gjøres for at man skal gjøre noe begge liker. Snakker ikke bare om sex. Men ting som egge blir glad for også som et par. Ha gode rutiner på hva som skal gjøres når er et godt råd hvis man har problemer med "rot". Dvs f.eks onsdag og søndag skal det og det gjøres som holder huset i gang. Alt annet er "mindre" viktig og er ting som taes kontinuerlig. På denne måten skaper man seg fri fra rotet som akkurat oppstod f.eks. Overtid lærer man seg da å kople av fra "alt" som skal gjøres, fordi man vet at det kommer til å bli gjort. Senest på Onsdag f.eks. Overtid så er det faktisk utnyttelse overfor partner å si at ditt og datt må gjøres for å ha sex. Fotmassasje og annen fysisk kontakt kan sees på som en del av sexen og nærheten. Snakker da om ting som må gjøres som partner ber om for da slipper denne å gjøre dette selv. Kjernen er at man er voksen og må jobbe med seg selv og være selvbevist og avvenne seg ting man synes er problematisk. Anonymkode: 1c622...46d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå