AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #1 Skrevet 12. mars 2017 Hei.. jeg er kjempe fortvilet fortvilet og lei meg. jeg og barna mine var i et selskap i dag og vi kom hjem veldig sent. Begge barna mine sovnet i vogna på vei hjem. Jeg kom hjem og vogna står som alltid i korridoren. Valgte å skifte til pysjamas før jeg skulle legge barna i sengen deres. Jeg kledde først av yngste barnet og la han i seng sin først. Ettersom barnet våknet så lå jeg med h*n i sengen slik ar han sovnet igjen. Men det som skjedde er at jeg også sovnet!!!! våknet av at eldste barnet gråt og var kjempe redd da han kom inn på rommet. Han hulket og gråt lenge og var kjempe redd. Spurte hvorfor jeg lot han ligge alene i vogna. Han skalv også! Jeg føler meg så dårlig!!!! Kjempe dårlig samvittighet for det som har skjedd. Nå har jeg ligger våken i flere timer og er kjempe lei meg for ar jeg fikk han til å føle seg slik. Kan gan ta skade av dette? jeg skal snakke med han om dette i morgen når han våkner.. han er 4 år gammel. Og til informasjon så har jeg ikke drukket alkohol. Har bare vært veldig sliten og trøtt. Takk for at dere leser dette. Anonymkode: d94c5...ca1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Det går helt sikkert bra Han kan kanskje bli litt engstelig en stund, eller han kan gå videre uten å reagere noe mer på det, men det virker ikke sannsynlig at det skal skape traumer selv om han ble redd der og da. Han kom seg jo ut av vogna selv og fant deg fort. Så har du forklart at du sovnet og at du er lei deg og trøstet og trygget ham. Forklar ham det om igjen i morgen og trygg ham på at det ikke var farlig. Anerkjenn at han ble redd, og be om unnskyldning, men ikke gjør noe drama ut av det. Forsøk heller å spille på "dumme mamma som sovnet" og legg kanskje på litt mild humor rundt glemsomme mamma eller noe sånt når du ser han er klar for det. Og store flinke gutten som nesten måtte gå og legge seg selv, og så bra at han kom og sa fra osv. Ikke gjør det dramatisk slik at han føler at det var noe å være redd for. Mitt råd, hvertfall Anonymkode: aa5e7...e77 26
Gjest GoldenLioness Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Vognen sto inne i korridoren i hjemmet deres(?) så sånn sett så var det ikke veldig farlig situasjon for barnet heldigvis Han vil nok ikke ta skade av det. Han ble nok bare litt skremt der og da siden han forventet å våkne opp i sengen sin eller at du var ved vognen. Pust! Forklar han at mamma var kjempetrøtt og sovnet og at det ikke var meningen at han skulle sove i vognen, men at han var trygg og det ikke var farlig. Det er ikke så mye mer å legge i det. Mange barn sover i vognene i f.eks barnehagen etc.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 Det skjedde meg en gang, og hun er nå 8 år og sliter fortsatt med separasjonsangst og våkner om natta og vil at jeg skal ligge i sengen hennes. Så skaden er nok skjedd ja... Tror dere bør gå i terapi. Anonymkode: 9c446...820
Lattea Skrevet 12. mars 2017 #5 Skrevet 12. mars 2017 Dette gjorde jeg med eldste en gang, hun var nesten 4 og sovnet i vognet. Trillet hun inn og lot hun bare sove der, hadde egen soveromsdør åpen. Hun var litt lei seg da hun våknet, men jeg sa at jeg ikke ville vekke henne og lot henne sove godt siden hun sov. Og tok hun så inn i sengen min resten av natten. Bør ikke være noe grunnlag for traumer her. :-) (jeg glemte ikke min, men lot hun bevisst ligge der) Dette gjør du nok ikke igjen :-) Stress ned 10
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #6 Skrevet 12. mars 2017 Går nok helt fint! Ikke blås det opp men snakk det ned. Si at du forstår at det var ekkelt og at han ble redd, men at det skjedde fordi du var så sliten og at det ikke kommer til å skje igjen. Så snakker du ikke mer om det, før han eventuelt nevner d selv, og da kan du si noe som Hoff, den tullete mammaen din som glemte ungen sin i vogna. AT det går an, ja nå har mamma lært at det gjør man ikke igjen. Så ler du litt og sier det var godt at han( ungen) i d minste hadde vett nok til å stå opp og vekke den tullete mora, og at han har vært flink:). Le litt. JEG dro til fjells og GLEMTE ungene i barnehagen.... var noen misforståelser som gjorde at det skjedde, men uansett så glemte jeg ungene...! Gikk helt fint med de. Voksne og velfungerende mennesker i dag, som ennå husker at jeg glemte de. Og ler av det og av meg. Ei annen venninne glemte den eldste( da 14 år) på bensinstasjonen.... Anonymkode: 0266b...5ca 9
Gjest Sugemerke Skrevet 12. mars 2017 #7 Skrevet 12. mars 2017 Om du reagerer på en trygg måte vil den tryggheten smitte over. Trygg barnet på st dette ikke var farlig. Møt han på hans opplevelse, men vær trygg og sikker på st du som voksen hadde kontroll. På den måten vil han kunne reguleres til at dette var en opplevelse utenfor normalen, men ikke noe farlig.
Carrot Skrevet 12. mars 2017 #8 Skrevet 12. mars 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde meg en gang, og hun er nå 8 år og sliter fortsatt med separasjonsangst og våkner om natta og vil at jeg skal ligge i sengen hennes. Så skaden er nok skjedd ja... Tror dere bør gå i terapi. Anonymkode: 9c446...820 dust! Det har nok gått helt fint, dt som avgjør hva som skjer fremover er hvordan du håndterer dette. Hvis du TS laget et stort nummer av det vil det garantert sitte i lengre enn om du ikke gjør det. Si at det var bra h*n var så stor og flink og kom å sa fra når du var så trøtt at du ikke husket bære h*n i sengen sin! Skryt masse over hvor flink barnet var som kom inn til deg. Jeg glemte guttungen her i bilen - heldigvis våknet han ikke men han satt der i bilen parkert i garasjen i over en time (vi bort på landet og garasjen er en del av huset) 8
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #9 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde meg en gang, og hun er nå 8 år og sliter fortsatt med separasjonsangst og våkner om natta og vil at jeg skal ligge i sengen hennes. Så skaden er nok skjedd ja... Tror dere bør gå i terapi. Anonymkode: 9c446...820 Absolutt, dere bør gå i inngående terapi, TS. Dessuten, hadde jeg vært nabo ville jeg ha sendt en bekymringsmelding til Barnevernet. Anonymkode: d6864...84e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 57 minutter siden, Carrot skrev: Jeg glemte guttungen her i bilen - heldigvis våknet han ikke men han satt der i bilen parkert i garasjen i over en time (vi bort på landet og garasjen er en del av huset) Oi...tenk om sønnen deres hadde vært der i flere timer, da ville han har frøset og ikke fått oksygen! Håper Barnevernet er aktive der ute på landet der ingen naboer kan melde i fra...:-( Anonymkode: d6864...84e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #11 Skrevet 12. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi...tenk om sønnen deres hadde vært der i flere timer, da ville han har frøset og ikke fått oksygen! Håper Barnevernet er aktive der ute på landet der ingen naboer kan melde i fra...:-( Anonymkode: d6864...84e Ikke fått oksygen?? Anonymkode: aa5e7...e77 24
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #12 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde meg en gang, og hun er nå 8 år og sliter fortsatt med separasjonsangst og våkner om natta og vil at jeg skal ligge i sengen hennes. Så skaden er nok skjedd ja... Tror dere bør gå i terapi. Anonymkode: 9c446...820 Altså om barnet ditt sliter med dette fortsatt så er det nok ikke den isolerte enkelthendelsen som har forårsaket det. Om man har skapt en trygg og god relasjon til barnet så vil barnet klare seg gjennom slike ting TS<3 Barn blir ikke 'ødelagt' så lett, men du må vise at du selv er rolig og trygg og at dette ikke var noe farlig eller utrygt. Forklar at du var trøtt akkurat som barnet. Du kan jo forklare hvor lang tid det var og akkurat hvor du var, vogna var osv og gjøre alt så tydelig som mulig. Gjenta at barnet _sov_ og at du var trøtt så ikke det skaper seg noen tanker på egenhånd om hvorfor du glemte det. Må bare gjenta meg selv, har barnet fått en trygg tilknytting så er ikke dette noen krise, de kan oppleve slike ting som dette og hvis vi trygger dem og veileder dem så kan de fortsatt være trygge og selvsikre barn=) Anonymkode: 50bfe...13d 7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #13 Skrevet 12. mars 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke fått oksygen?? Anonymkode: aa5e7...e77 Inne i en parkert bil med lukkede vinduer er det vel ikke flust med oksygen etter mange timer (gitt at mennesker puster der inne)? Anonymkode: d6864...84e
mandel92 Skrevet 12. mars 2017 #14 Skrevet 12. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Inne i en parkert bil med lukkede vinduer er det vel ikke flust med oksygen etter mange timer (gitt at mennesker puster der inne)? Anonymkode: d6864...84e Jo. Man dør ikke av oksygenmangel inne i en parkert bil. Det hender at barn dør i bil, men da er det pga varme, ikke oksygenmangel. Inne i en garasje er det neppe noe problem. Ikke at det er hensiktsmessig å glemme barnet i bilen, men det kan skje det beste, og man melder ikke til barnevernet pga et engangstilfelle. 13
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #15 Skrevet 12. mars 2017 2 timer siden, Sugemerke skrev: Om du reagerer på en trygg måte vil den tryggheten smitte over. Trygg barnet på st dette ikke var farlig. Møt han på hans opplevelse, men vær trygg og sikker på st du som voksen hadde kontroll. På den måten vil han kunne reguleres til at dette var en opplevelse utenfor normalen, men ikke noe farlig. Helt enig med dette. Ville prøvd å ikke overdramatisere hendelsen, men heller fokusert på at det gikk bra. Det kommer til å skje verre ting i livet enn dette. Anonymkode: c73c6...556
Jus sanguinis Skrevet 12. mars 2017 #16 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan gan ta skade av dette? Anonymkode: d94c5...ca1 Det er høyst tvilsomt. At du i det hele tatt skriver dette innlegget er bevis i seg selv godt nok på at du er en god mor. Ta det med ro, og slapp av! Endret 12. mars 2017 av Jus sanguinis 6
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 40 minutter siden, mandel92 skrev: Det kan skje det beste, og man melder ikke til barnevernet pga et engangstilfelle. Man bør vel heller melde inn bekymring en gang for mye enn en gang for lite?Folk der ute vet jo ikke om det er et engangstilfelle. Jeg ville ha meldt inne en bekymring og bedt Barnevernet om å lage en underslkelsessak på dette, for å forsikre om at alt er i orden. Anonymkode: d6864...84e
Mousj Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde meg en gang, og hun er nå 8 år og sliter fortsatt med separasjonsangst og våkner om natta og vil at jeg skal ligge i sengen hennes. Så skaden er nok skjedd ja... Tror dere bør gå i terapi. Anonymkode: 9c446...820 For noe tull! Terapi? Barnet våknet i vognen inne i huset og fant moren, situasjonen stabiliserte seg og det gikk helt fint. Man stiller seg jammen for hogg når man starter slike tråder som dette, og slike som deg leser dem. 9
verpesyk Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skjedde meg en gang, og hun er nå 8 år og sliter fortsatt med separasjonsangst og våkner om natta og vil at jeg skal ligge i sengen hennes. Så skaden er nok skjedd ja... Tror dere bør gå i terapi. Anonymkode: 9c446...820 Husk at alle barn er forskjellige. Se det an først da. 1
Gjest Coolaid Skrevet 12. mars 2017 #20 Skrevet 12. mars 2017 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei.. jeg er kjempe fortvilet fortvilet og lei meg. jeg og barna mine var i et selskap i dag og vi kom hjem veldig sent. Begge barna mine sovnet i vogna på vei hjem. Jeg kom hjem og vogna står som alltid i korridoren. Valgte å skifte til pysjamas før jeg skulle legge barna i sengen deres. Jeg kledde først av yngste barnet og la han i seng sin først. Ettersom barnet våknet så lå jeg med h*n i sengen slik ar han sovnet igjen. Men det som skjedde er at jeg også sovnet!!!! våknet av at eldste barnet gråt og var kjempe redd da han kom inn på rommet. Han hulket og gråt lenge og var kjempe redd. Spurte hvorfor jeg lot han ligge alene i vogna. Han skalv også! Jeg føler meg så dårlig!!!! Kjempe dårlig samvittighet for det som har skjedd. Nå har jeg ligger våken i flere timer og er kjempe lei meg for ar jeg fikk han til å føle seg slik. Kan gan ta skade av dette? jeg skal snakke med han om dette i morgen når han våkner.. han er 4 år gammel. Og til informasjon så har jeg ikke drukket alkohol. Har bare vært veldig sliten og trøtt. Takk for at dere leser dette. Anonymkode: d94c5...ca1 Dette kommer du til å le av litt senere. La det gå i skuffen over rare ting som skjer. Mine foreldre glemte forresten barna våre på toalettet på en resturant i syden når de hadde spist middag og gikk derfra. Det er bare sånt som skjer. Slapp av du er fortsatt en like flink og kjærlig mamma som du var før dette skjedde. (So oftes opplever vi voksne "hvor forferdelig det var" mens det ikke er så stor påkjenning for barna. Ofte overfører vi dramaet over til barna) Og nei, barna tar ikke skade Endret 12. mars 2017 av Coolaid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå