Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vært sykemeldt i ett år og slutten nærmer seg. Men sjefen min har brydd seg mindre og mindre om meg og ringer meg aldri..... Vet han er super spesiell og aldri til å stole på, men hva kan det være?

Anonymkode: f4386...bcd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal sjefen ringe? 

Anonymkode: 4986e...18e

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal sjefen ringe? 

Anonymkode: 4986e...18e

Oppfølging. Enhver god leder tar jevnlig kontakt under en sykmeldt, spesielt der arbeidstaker er borte. Og uten at det blir for mye kontakt eller for påtrengende. Kontakten kan og skje via mail. De fleste sykemeldte vil jo tilbake til der de engang var og da er det fint med en leder som følger opp.

Skrevet

Det er veldig lurt å holde kontakten med arbeidsplassen når man går sykmeldt over lang tid, så en ikke blir "borte" for de liksom. Jeg har selv gått sykmeldt lenge og er på vei tilbake for fullt nå. Så fort jeg orket det så dro jeg en tur på jobben for å spise lunch med de. Det har jeg gjort et par ganger i uka hele tiden. Fordi det er så viktig å ikke miste kontakt og bli en "skyggeperson" . Jeg tror det er hva som har skjedd her, du har "forsvunnet" litt for de og de går videre uten deg. Skal du trappe opp timene på jobb? Det er i så fall en fin måte å komme tilbake på, jeg trappet opp fra 20% i noen uker og gradvis opp til 75% som jeg skal gå i ut neste uke. Så er jeg tilbake for fullt. Det har gitt de andre tid til å venne seg til at jeg er i gang igjen ;)

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Honnikorn skrev:

Det er veldig lurt å holde kontakten med arbeidsplassen når man går sykmeldt over lang tid, så en ikke blir "borte" for de liksom. Jeg har selv gått sykmeldt lenge og er på vei tilbake for fullt nå. Så fort jeg orket det så dro jeg en tur på jobben for å spise lunch med de. Det har jeg gjort et par ganger i uka hele tiden. Fordi det er så viktig å ikke miste kontakt og bli en "skyggeperson" . Jeg tror det er hva som har skjedd her, du har "forsvunnet" litt for de og de går videre uten deg. Skal du trappe opp timene på jobb? Det er i så fall en fin måte å komme tilbake på, jeg trappet opp fra 20% i noen uker og gradvis opp til 75% som jeg skal gå i ut neste uke. Så er jeg tilbake for fullt. Det har gitt de andre tid til å venne seg til at jeg er i gang igjen ;)

For individet er det nok en god ide å delta på lunsj med jobben i forhold til fremtidige jobbmuligheter. For samfunnet som helhet er det bare latterlig at jobblunsjer i det hele tatt er på tallerkenen i forhold til sykemeldinger.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, Jus sanguinis skrev:

For individet er det nok en god ide å delta på lunsj med jobben i forhold til fremtidige jobbmuligheter. For samfunnet som helhet er det bare latterlig at jobblunsjer i det hele tatt er på tallerkenen i forhold til sykemeldinger.

Hva mener du? 

For samfunnet er fet vel helt nødvendig med sykemeldtes deltagelse på lunsj med kollegaer om dette leder til at personen kommer raskere tilbake til jobb og kan trappe opp jobbnærværet raskere. Eller misforsto jeg hva du mente? 

Anonymkode: 39973...49e

Skrevet

Skjønte ikke den helt jeg heller. Vi snakker vanlig matpause her.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg TS bor ikke akkurat nå der jeg ble sykemeldt fra... Så dette er vanskelig...

Anonymkode: f4386...bcd

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...