AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Jeg er lærerstudent og ønsker meg litt mer erfaring enn bare fra praksis. Jeg har som regel forelesning 4 ganger i uka til rundt 14-tiden. Jeg hadde ønsket å jobbet den dagen jeg ikke har forelesning på en skole i nærheten. Fra kommunen jeg kommer fra er det skjema på nett man fyller ut og trykker på hvilke skoler og hvilke dager man kan jobbe på, men i kommunen jeg studerer er det ingenting. Skal jeg bare ringe til kommunen eller ta kontakt med skolene? Hva tjener jeg på en undervisningstime? Anonymkode: 6261b...57b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Har du allerede vært noe i praksis? Det er jo i så fall en måte å komme inn på "lærervikar-markedet". Det var slik jeg gjorde det selv. Ellers er det jo vanlig å lyse ut hvis man trenger noen,men det er jo ikke alle skoler som gjør det. Jeg vet f.eks at min arbeidsplass ikke leier inn vikarer i det hele tatt,med mindre noen skal være borte i flere måneder/år. Og da leier de nok heller ikke inn studenter,men noen som kan jobbe hver dag. Du kan allikevel prøve,det skader jo aldri. Da ville jeg møtt opp personlig hos skolene rundt i området og forklart at jeg ønsket å ta vikartimer for å få mer erfaring. Angående timelønn,så tror jeg det varierer fra skole til skole hva de gir deg. Noen vil gi deg assistent-lønn,som ikke er så høy. Jeg var så heldig å få lønn for hvor mange år jeg hadde tatt med studier. Anonymkode: 15321...096