Gå til innhold

Når reise til New York? Og andre NY-spm.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har planer om å reise til New York I løpet av 2017, og lurer litt på når jeg bør reise? 

Noen fine hoteller dere anbefaler? Gjerne helst 4 stjerners minimum. 

En annen ting - jeg er halvt norsk og halvt fra afrikansk. Jeg er født og oppvokst i Norge, men har et arabisk fornavn og mellomnavn og et norsk etternavn.. vil dette skape noen problemer tror dere? :s Leser jo om folk som blir satt på glattcelle fordi de har hatt den nyeste boka til Åsne Seierstad med seg :s 

Har aldri vært i USA før, så er derfor jeg spør, aner ikke hvor hysterisk det er der borte. 

Anonymkode: 3810d...90c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

*mente halvt afrikansk :) 

Gjest Trolletrine
Skrevet (endret)

Jeg har vært i New York i midten av mai og i august/september. Var svært varierende vær i mai - nydelig temperatur og sol ene dagen, og regn og kaldt de andre dagene. I august og september var det VARMT, men veldig, veldig bra.

Vi har pleid å leie leilighet, men har bodd på hotell en gang. Kan for så vidt anbefale det, hvis du kan akseptere små rom...Hotellet heter Yotel, ligger veldig nærme Times Square, og er et veldig moderne hotell. Rommene er i ulike størrelser, men det vi hadde var laget for å ligne en kabin i en båt. Men masse rare duppeditter og fikse løsninger, så føltes faktisk ikke lite. Og en fantastisk utsikt:-) Det er også en stor terrasse der, hvor det på kveldene var en type utested. Og restaurant(er) i hotellet. Fantastisk hyggelige ansatte.

Vet ikke hvor hysteriske de er der nå - regner med det kommer anpå dagsformen til Mr. Trump....Men New York er en fantastisk by, uansett:-)

Endret av Trolletrine
Gjest Magnifiq
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

*mente halvt afrikansk :) 

Halvt afrikansk? 

Blir som å si st du er halvt europeisk og halv afrikansk.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Magnifiq skrev:

Halvt afrikansk? 

Blir som å si st du er halvt europeisk og halv afrikansk.

Ja? Er det et problem for deg så beklager jeg det altså..  Hadde du noen tips om New York? :) 

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, lotte00 skrev:

Jeg har vært i New York i midten av mai og i august/september. Var svært varierende vær i mai - nydelig temperatur og sol ene dagen, og regn og kaldt de andre dagene. I august og september var det VARMT, men veldig, veldig bra.

Vi har pleid å leie leilighet, men har bodd på hotell en gang. Kan for så vidt anbefale det, hvis du kan akseptere små rom...Hotellet heter Yotel, ligger veldig nærme Times Square, og er et veldig moderne hotell. Rommene er i ulike størrelser, men det vi hadde var laget for å ligne en kabin i en båt. Men masse rare duppeditter og fikse løsninger, så føltes faktisk ikke lite. Og en fantastisk utsikt:-) Det er også en stor terrasse der, hvor det på kveldene var en type utested. Og restaurant(er) i hotellet. Fantastisk hyggelige ansatte.

Vet ikke hvor hysteriske de er der nå - regner med det kommer anpå dagsformen til Mr. Trump....Men New York er en fantastisk by, uansett:-)

Tusen takk for hotell-tipset :) Kan jeg spørre hvor dere har pleid å leie leilighet? Men det er kanskje greiest med hotell første gang man er der? 

Gjest Magnifiq
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja? Er det et problem for deg så beklager jeg det altså..  Hadde du noen tips om New York? :) 

Nei, men du spør om det er et problem. Det er ikke kontinentet som er et problem, men avhengig av hvilket land man kommer fra.

Gjest Magnifiq
Skrevet

Er forsåvidt der hvertfall en gang i året.

Har brukt å bo på trump soho. Veldig bra hotell, men denne gangen skal vi bo på Gansevoort i midtown.

Reiser man i sommermånedene er det deilig med hotell med basseng på taket, hvor man kan slappe av litt etter en lang dag på farten.

Har vært der fra tidlig mai, til sein november. Juli-september syns jeg ble for varmt for storbyferie.

Gjest Trolletrine
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for hotell-tipset :) Kan jeg spørre hvor dere har pleid å leie leilighet? Men det er kanskje greiest med hotell første gang man er der? 

Vi har alltid leid leilighet i Garfield, Brooklyn. Superfornøyd :-) Første gangen vi var i New York var det veldig greit å bo på hotell, - ikke minst kunne gå til mange av de typiske turistattraksjonene. Men etter vi har "gjort" disse standard turistgreiene og fikk barn, har vi foretrukket leilighet. Garfield er et stille strøk i Brooklyn med kort avstand til lokalt sentrum, Prospect park, undergrunnsbane etc. Perfekt for oss, men kanskje ikke for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye har dere pleid å bruke på en tur til New York? Da tenker jeg pris på selve reisen + oppholdet? Si gjerne hvor lenge du var der også. Prøver å regne ut hva det vil koste oss (2 personer). Vet at det er veldig variabelt, men trenger bare et drøyt overslag. Er begynt å spare, ser for meg at New York er langt dyrere enn mange andre reisemål jeg har besøkt.

Anonymkode: 6c0f1...9a3

Gjest Linaria
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye har dere pleid å bruke på en tur til New York? Da tenker jeg pris på selve reisen + oppholdet? Si gjerne hvor lenge du var der også. Prøver å regne ut hva det vil koste oss (2 personer). Vet at det er veldig variabelt, men trenger bare et drøyt overslag. Er begynt å spare, ser for meg at New York er langt dyrere enn mange andre reisemål jeg har besøkt.

Anonymkode: 6c0f1...9a3

Alt er veldig dyrt på Manhattan. Vi brukte rundt 500 dollar på hotell, fem netter på Manhattan, og kanskje 500 dollar på andre ting. Mest mat og transport. Ellers brukte vi ingenting på opplevelser da alt vi gjorde var gratis (Staten Island Ferry, geocaching, sightseeing). 
Kunne lett gjort det billigere ved å bo mer i utkanten og spise mindre ute. Det var ganske tungvint å spise rimelig ute da vi alltid glemte at man må legge til sånn 15% moms og 20% tips til prisene på menyen. 

Gjest Overrasket
Skrevet
På 3/12/2017 den 4.12, lotte00 skrev:

På 3/13/2017 den 0.08, AnonymBruker skrev:

En bør utvise stor kløkt og varsomhet ved leie av ferieboliger i New York. Det er som hovedregel strengt forbudt å leie leiligheter for en perioder på under 30 dager der huseier ikke selv er i boligen under oppholdet. Ta for all del sjansen dersom dere bevisst ønsker det, men kjenn også til reglene før dere drar. 

AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2017 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Jeg har planer om å reise til New York I løpet av 2017, og lurer litt på når jeg bør reise? 

Noen fine hoteller dere anbefaler? Gjerne helst 4 stjerners minimum. 

En annen ting - jeg er halvt norsk og halvt fra afrikansk. Jeg er født og oppvokst i Norge, men har et arabisk fornavn og mellomnavn og et norsk etternavn.. vil dette skape noen problemer tror dere? :s Leser jo om folk som blir satt på glattcelle fordi de har hatt den nyeste boka til Åsne Seierstad med seg :s 

Har aldri vært i USA før, så er derfor jeg spør, aner ikke hvor hysterisk det er der borte. 

Ang det siste der. Det bar ikke boka han leste som gjorde at han ble satt på glattcelle. Det var fordi han ikke hadde korrekt visum. 
Nå vet jeg ikke hvilket land du har opphav i utenom Norge, men du bør sjekke visumreglene. Dersom du har vært i noen opplistede land (Iran og Afghanistan blant annet) så må du søke visum, det holder ikke med ESTA. Undersøk dette nøye. 

Ellers vil jeg bare si, god tur. Jeg elsker NY! Ta med gode sko! 

Anonymkode: 3ec08...221

Gjest Trolletrine
Skrevet
2 timer siden, Overrasket skrev:

En bør utvise stor kløkt og varsomhet ved leie av ferieboliger i New York. Det er som hovedregel strengt forbudt å leie leiligheter for en perioder på under 30 dager der huseier ikke selv er i boligen under oppholdet. Ta for all del sjansen dersom dere bevisst ønsker det, men kjenn også til reglene før dere drar. 

Takk for opplysningen....vi har alltid leid leiligheter der eier bor i samme bolig. Kommer nok til å fortsette i samme leia😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...