Gå til innhold

Liten 12-åring jente

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen av dere med små jenter som har strekt seg etter puberteten? Datteren min ble nettopp 12 og er bare 145 cm og 34 kg. Hun har komplekser for dette siden mange av venninnene hennes er både både 10 og 20 cm høyere. Det er tydelig at hun er langt unna puberteten. Hun spiser godt og er veldig aktiv, sunn og frisk på alle måter, men jeg vil jo prøve å betrygge henne at hun vil strekke seg etter hvert. 

Jeg var liten selv i den alderen, men det var ikke så uvanlig dengang. Nå syns jeg jentene utvikler seg mye tidligere. 

Jeg er 162 og mannen 179 cm.

Anonymkode: 07b59...8c2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er 11,5 år. Hun er 144 cm høy, aner ikke vekt. Har nettopp vokst noen cm, var lavere rundt jul. Hun er definitivt blant de laveste på trinnet. Ser det på håndball-laget også, hun og ei til rett over 140, og et par-tre på 170 som ser ut som om de er 17.... Alle er født samme år... De fleste er jo mellom der et sted...

Datteren min har også "klaget" over hvor lav hun er. Jeg var alltid høy gjennom skoleårene, men endte på 173. Pappa'n er "bare" 176... 

Hun er også aktiv og frisk, trener tre ganger i uka og har kamper i helgene, er mye på farten ellers. Det er jo en del som skyter i været i starten av ungdomsskolen, det gjelder sikkert våre også ;)

AnonymBruker
Skrevet

Når mamma er liten og pappa heller ikke er blant de lengste blir skjelden jenter/døtre så veldig mye lengre enn mammaen. Men mye kan skje de neste to til tre årene både med vekt og lengde. 

Var hun liten og lett da hun ble født? 

Anonymkode: 07373...b70

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 147 da jeg var 10 og stoppet på 164, så det kan gå begge veier! Mamma er rundt 170 og pappa rundt 190. Uansett har hun mange år å vokse på, så hun trenger ikke å stresse over det enda. 

Anonymkode: 95c05...8e7

Skrevet

Er det lite? 12åringen min er 143 og 33 kilo, sånn omtrentlig, aldri tenkt på henne som liten. De på hennes alder er både større og mindre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var 1,52 og 34 kilo når jeg var 16 år, og 1,47 og 28 kilo når jeg var 13 år ( pga sykdom ) Jeg følte også veldig mye på det, venninnene mine var 1,70 høy, og så veldig voksene ut. Så jeg røntgen av hånda, på den måten kan man finne ut hvor høy man blir. Kan jo gjøre det hvis hun bekymrer seg for hvor høy hun kommer til å bli ?.

Er foresten 1,53 i dag så det stemte bra. 

Anonymkode: 7792c...5a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mensen rundt 12 års alder. Tror jeg var 145 jeg også, og veide vel rundt 40-45 kg. Jeg vokste kun 5 cm. Sluttet å vokse i 9. klasse. Jeg har dog alltid vært lavere enn alle andre.

Anonymkode: 5b354...78b

Skrevet (endret)

Jeg var 30kg og 135 da jeg var 13, en sunn og frisk 13åring. Det var kjempe urettferdig å være minst og ingenting hjalp, hverken oppmuntrende ord eller noe annet. Sånn er det bare. Oppmuntre henne med det det hun er god i og fokuser på det. Høyden kan man ikke gjøre noe med. 

Jeg er nå 30år og 154, det slutta å plage meg i 10ende klasse. Da jeg sluttet å fundere på det ble alt mye bedre.

Endret av Sølvi88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...