Gå til innhold

Hvilket funkishus valgte du? :-)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hadde satt meg ned å googlet modernismen i første omgang og sett på de opprinnelige husene. Så gjort meg opp noen tanker før jeg fant en arkitekt. Men ville brukt arkitekt og egne tanker og ikke gått for ferdighus om man har råd..

Anonymkode: af9cd...208

Jeg ville først og fremst sett på tomta, og tilpasset huset den.  Synes generelt ikke at høye hus tar seg noe særlig ut på ei flat tomt.  Det er heller ikke pent når et høyt hus står plassert på en topp. Uansett hus, så er det alltid mest vakkert når det er tilpasset tomta. 

Ser noen grelle eksempler av funkishus nær ved der jeg bor.  Flotte utsikts- og naturtomter.  Men husene er plassert på toppen, og ser ut som svære katedraler med sine høye vegger.  Dessverre har også byggerne sprengt rundt hele tomta.  Der det var lyng og kupert, naturlig terreng, er det nå bare sprengt stein.  Beboerne skal sikkert lage plen... 

Jeg hadde heller valgt å bygge huset inn i terrenget, og tatt vare på det naturlige rundt.  

• Liker 4
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bodde tidligere i et hus som lignet på dette: http://www.aftenposten.no/norge/I-mesterens-hus-og-hage-281184b.html

Jeg elsket det huset. Det var arkitekttegnet. 

Anonymkode: 5e669...37f

Vakkert!  Huset glir nydelig inn i tomtens naturlige vegetasjon :)

• Liker 1

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...