Gjest Litjmæ Skrevet 14. desember 2004 #21 Del Skrevet 14. desember 2004 Vet ikke hvem du sikter til jeg wodan, du må bare "gi deg over" for meg Mitt poeng er i alle fall akkurat det du sier - nemlig at USA styres av kapitalister (+ unnskyld enda en gang - en IDIOT til president) og dessverre går det ut over hele resten av verden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #22 Del Skrevet 14. desember 2004 et samlet forskningsmiljø. Vel helt samlet er det nå ikke. Poenget er kanskje å la de landene som utvikler seg med stormfart ta oss igjen ved å la disse ha andre muligheter til utslipp? Klimaet forandrer seg, men hvor mye av det er menneskets feil og er det noe vi egentlig har mulighet til å løse foreløpig uten at det går hardt utover den levestandarden vi er vant med? Klimaet har forandret seg til alle tider, det vil gjøre det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. desember 2004 #23 Del Skrevet 14. desember 2004 Poenget er kanskje å la de landene som utvikler seg med stormfart ta oss igjen ved å la disse ha andre muligheter til utslipp? Eeeh, er det ikke USA vi snakker om her!? "La dem ta oss igjen"... ikke få meg til å le da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #24 Del Skrevet 14. desember 2004 Så spørsmålet jeg stiller er egentlig om det er realistisk at denne avtalen vil ha noen merkbar effekt i forhold til tapet den gir? Vi kan jo gå tilbake til et førindustrielt samfunn alle sammen, det kunne kanskje hjelpe? Jeg tviler ikke på at klimaendringer skjer, har noen en god link til en rapport som viser hva man forventer at denne avtalen vil ha å si for utviklingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #25 Del Skrevet 14. desember 2004 Eeeh, er det ikke USA vi snakker om her!? "La dem ta oss igjen"... ikke få meg til å le da.. Har du fulgt med på Kina og India i det siste? Du må gjerne le, men jeg ønsker heller at maktsenteret i verden skal ligge i vesten. De hadde maktsenteret en gang i tiden, de kan ta det tilbake. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. desember 2004 #26 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg trodde ikke det var maktsentrum som var poenget, jeg trodde vi snakket om utslipp her. At USA skulle få "ta oss igjen" med utslipp? Kan vel ikke ha vært seriøst? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #27 Del Skrevet 14. desember 2004 Nei, det handlet altså om de makter som nå reiser seg og som kan ta igjen vesten, det må forhindres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nick Etmitt Skrevet 14. desember 2004 #28 Del Skrevet 14. desember 2004 Nei, det handlet altså om de makter som nå reiser seg og som kan ta igjen vesten, det må forhindres. Paranoia kalles dette.... Hva er det du er så redd for egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. desember 2004 #29 Del Skrevet 14. desember 2004 Ok da diskuterer vi ikke samme ting. Jeg trodde vi snakka om Kyoto-avtalen og USA:s mangel på samarbeidsvilje og i det hele tatt respekt ovenfor resten av verden. Jeg er enig i at Kyoto ikke "løser alle problemer" med klimaet, på LANGT nær, men det er en start og det blir hvertfall ikke bedre av å IKKE bli med på å prøve å redusere utslippene pga "det passer ikke MEG"... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramba Skrevet 14. desember 2004 #30 Del Skrevet 14. desember 2004 At USA ikke vil samarbeide med resten av verden for å minske utslippene, er tragisk. Dermed setter de standarden for andre land, som igjen nekter å regulere sine utslipp. Dermed er vi inne i en ond sirkel, som bare kan føre til enda høyere utslipp. Det er synd at vi mennesker ikke klarer å tenke langsiktig, og å faktisk ta tak i miljøproblemene før de er så store at de ikke lenger kan ignoreres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #31 Del Skrevet 14. desember 2004 Hva er det de som er så imot vestens ledende rolle i verden er så redd for? Lider du av paranoia siden du er skeptisk til Usa sin ledende rolle? Som du sier, empires will fall, vel det fallet ser ikke jeg lyst på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #32 Del Skrevet 14. desember 2004 Vi er fortsatt på aktuelle saker, kontroll din fremmedfrykt for Usa da kjære. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #33 Del Skrevet 14. desember 2004 Ja jeg har sett det, mye patetisk der. Jeg likte bedre we are not sorry siden, men den er borte nå desverre. Hva får deg til å tro at Kina f.eks. ikke vil kjøre sitt eget løp? Da kan vi snakke om virkelig supermakt da, de vil ikke bry seg om hva andre mener i det hele tatt. Vil nok være en del som ser tilbake på vestens storhetstid og ønsker seg tilbake da ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Litjmæ Skrevet 14. desember 2004 #34 Del Skrevet 14. desember 2004 Men hva er argumentet ditt nå da? Hvis Kalle gjør noe galt, så er det da vel greit at Pelle også gjør det?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #35 Del Skrevet 14. desember 2004 Herregud. En debatt som i grunn dreier seg om realfag, med forståeles og innsikt i det, ender opp med at svt-softiser diskuterer vest-øst maktfordelig. En ting er sikkert, og det er at hvis alle kjører sitt løp vil alt gå til helvete. Og jo flere som gjør det, jo tidligere. Sånn sett er vel valhallas taktikk her at jo før verden går under jo bedre. Bare det er vi som styrer verden til helvete. Sunn innstilling, men dessverre ikke en uvanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #36 Del Skrevet 14. desember 2004 Verden varer ikke evig, vi skal alle dø, selv jorden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #37 Del Skrevet 14. desember 2004 Verden varer ikke evig, vi skal alle dø, selv jorden. Men ikke alle som gir fullstendig faen i hva som skjer med den etter at vi er borte. Strengt tatt er det vel bare biologiske defekter som gjør det (man må ha litt mye av et eller annet selvmordsgen, da det er vanlig for genene til de fleste dyrearter å ønske å leve lengst mulig. Lenger enn hva kroppen de tilfeldigvis er i nå lever). Og så kan man mene så mye om så mangt, men innen visse debatter er det greit å ha litt kunnskap og. Det er ikke så vanskelig å lese seg opp. Å referere til at forskere mente noe annet for 20 år siden blir litt dumt. Forklaringsmodeller har en tendens til å forbedres. Ikke forverres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #38 Del Skrevet 14. desember 2004 Deler av innlegget er slettet. Remyline Moderator Ellers virker det som at det i verden kun er de som tenker kortsiktig gevinst som ikke ønsker å delta i Kyotoprotokollen. Det er litt skremmende, da det bare er første skritt av mange slike protokoller for å stabilisere og etterhvert senke de farlige menneskeskapte utslippene. Å sitte på ræva og vente på å se effektene av andres reduksjoner, vil hjelpe lite, da usa nesten står for brorparten av utslippene. Heldigvis har ikke resten av vesten en tilsvarende destruktiv holdning til verden. En destruktiv og korttenkt holdning som nok blir undergangen til usa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valhalla Skrevet 14. desember 2004 #39 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvis det du ønsket var en faglig debatt rundt klimaendringer er dette for det første feil forum, for det andre burde du ha utelatt tradisjonell frykt for Usa i ditt innledende innlegg. Jeg er ingen klimaforsker, og det er nok ikke du heller. I ditt innledende innlegg så jeg nok et angrep på Usa og det virket ærlig talt som det var det du var mest interesert i å formidle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Skrevet 14. desember 2004 #40 Del Skrevet 14. desember 2004 Tråden er ryddet. Remyline Moderator Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå