beri77 Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 (endret) Jeg lurer på hvor vaniig det er at menn over 40 er delvis imotent. Jeg traff det jeg trodde var drømmemannen i fjor . Vi er forsatt sammen, men jeg er såå skuffet over hans manglende sex lyst og mulighet å gjennomføre samleie. Den blir bare så vidt halvstiv etter mye behandlinling av meg, så detter den sammen igjen. Og sjelden han kommer. Jeg kan ligge naken inntil han , kline og mye greier, men den er like slapp. Vi bor ikke sammen og treffes i helger og jeg er jo super tiltrukket av han og har lyst hele tiden når vi treffes, men han vil heller sove eller bare snakke. Jeg føler nesten jeg utsetter han for sexpress og jeg føler meg så lite attraktiv for han. Han sier han syns jeg har perfekt kropp og er tiltrukket av meg, så det er ikke noe gale med meg sier han. Det er nesten så at jeg savner å være i mitt forige forhold der jeg hadde en fyr som hadde alltid lyst på meg og sexlivet var på topp, føler meg for ung til å leve som en 80 åring, men elsker jo faktisk kjæresten min og er tiltrukket og vi har det bra ellers, men må si det påvirket forholdet. Sex handler jo om å oppleve nytelse SAMMEN og knytte bånd.,, han vil ikke prøve noe hjelpemidler heller, er for stolt til det og har heller ikke råd til det .Noen råd og tanker om dette? Endret 11. mars 2017 av beri77
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Jeg har datet to menn over 40 og ingen av dem har hatt problemer med potensen. Den ene var en duracellkanin som kunne ha sex ti ganger i døgnet. Nummer to trengte noe tid på å hente seg inn, mer enn yngre menn, men hadde ikke problemer med potensen generelt, eller å ha sex hver dag. Stort sett liten forskjell til andre menn jeg har datet, i tyve- og tredveårene. Jeg er selv 26. Situasjonen du beskriver virker for meg ikke normal. Det stemmer at testosteron vil synke med alderen, såklart delvis grunnet livsstil, men å hevde at det er normalt for menn over 40 å være "delvis impotent" - absolutt ikke. Etter 60, muligens. Dette er for så vidt det jeg har fått bekreftet av venninner. Har et par nære i tredveårene som dater menn rundt 40, og potens er ikke et problem eller noe som kommer opp. Er dere begge voksne, så mener jeg sex er noe man må kunne prate om. Det skal jo være en av fordelene ved en voksen partner, ikke denne sjenansen og umodenheten yngre menn har! Kan dere ikke ha en ærlig og åpen dialog er det i seg selv et like stort problem som potensen i seg selv, etter min mening. Anonymkode: 5f89f...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Ikke normalt. Noe bakenforliggende, enten fysisk eller psykisk må være årskaken. Anonymkode: c0bef...c63
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 4 minutter siden, beri77 skrev: Jeg lurer på hvor vaniig det er at menn over 40 er delvis imotent. Jeg traff det jeg trodde var drømmemannen i fjor sommer. Vi er forsatt sammen, men jeg er såå skuffet over hans manglende sex lyst og mulighet å gjennomføre samleie. Den blir bare så vidt halvstiv etter mye behandlinling av meg, så detter den sammen igjen. Og sjelden han kommer. Jeg kan ligge naken inntil han , kline og mye greier, men den er like slapp. Vi bor ikke sammen og treffes i helger og jeg er jo super tiltrukket av han og har lyst hele tiden når vi treffes, men han vil heller sove eller bare snakke. Jeg føler nesten jeg utsetter han for sexpress og jeg føler meg så lite attraktiv for han. Han sier han syns jeg har perfekt kropp og er tiltrukket av meg, så det er ikke noe gale med meg sier han. Det er nesten så at jeg savner å være i mitt forige forhold der jeg hadde en fyr som hadde alltid lyst på meg og sexlivet var på topp, føler meg for gammel til å leve som en 80 åring, men elsker jo faktisk kjæresten min og er tiltrukket og vi har det bra eller, men må si det påvirket forholdet. Sex handler jo om å oppleve nytelse SAMMEN og knytte bånd. Vi har vært sammen 8 mnd og innser at det ikke blir bedre, han vil ikke prøve noe hjelpemidler heller, er for stolt til det og har heller ikke råd, er lutfattig,.Noen råd og tanker om dette? Jeg har opplevd akkurat det samme med tre stk over 40. Med han ene var historien omtrent identisk med din, men han hadde disse problemene pga diabetes. Vet du om kjæresten din har det? Anonymkode: c3a42...45f
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Hvor sjeldent snakker vi her? Det er ikke sikkert det bare handler om stolthet for hans del. Kanskje han er fornøyd nok med situasjonen og har annet å drive med enn bare å tenke på sex hele tiden. Det kan jo tenkes at han kunne hatt godt av å "justere" testosteronnivået f.eks, men det er sikkert det er noe mål for han å gå rundt å være kåt hele tiden. Jeg vet at kjæresten min gjerne skulle ønske jeg hadde lyst oftere f.eks, men for min del føler jeg at det er nok som det. Det jeg prøver å si er at dere rett og slett kanskje har litt ulike seksualitet. Så er spørsmålet om du elsker han for den han er eller ikke. Det er jo ikke ulovlig å kose med deg selv på egen hånd når dere ikke er sammen. Anonymkode: 0e063...bce
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor sjeldent snakker vi her? Det er ikke sikkert det bare handler om stolthet for hans del. Kanskje han er fornøyd nok med situasjonen og har annet å drive med enn bare å tenke på sex hele tiden. Det kan jo tenkes at han kunne hatt godt av å "justere" testosteronnivået f.eks, men det er sikkert det er noe mål for han å gå rundt å være kåt hele tiden. Jeg vet at kjæresten min gjerne skulle ønske jeg hadde lyst oftere f.eks, men for min del føler jeg at det er nok som det. Det jeg prøver å si er at dere rett og slett kanskje har litt ulike seksualitet. Så er spørsmålet om du elsker han for den han er eller ikke. Det er jo ikke ulovlig å kose med deg selv på egen hånd når dere ikke er sammen. Anonymkode: 0e063...bce Når TS beskriver situasjonen som at han "sliter med å gjennomføre" og "sjelden kommer" så er det vel ikke snakk om hyppighet av sexen, eller ulik sexlyst. Dvs. det handler ikke om at de har knallgod sex en gang i uken, og at en gang holder for ham, men at sex generelt sett er problematisk. De fleste av oss har annet å drive med enn å tenke på sex, noe annet hadde vært unaturlig. Anonymkode: 5f89f...fdf
Perle Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Merkelig at han ikke dr interesert i gjøre noe med dette selv? Han bør jo skjønne at det ikke går i lengden.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 Er OP rundt 40 år selv? Da må hun jakte på noen yngre. Anonymkode: 9d67b...a31
beri77 Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2017 Jeg TS er 40, han er 44, han har selv sagt at han hadde mye mer lyst før og hadde masse sex, men at da han rundet 40 skjedde det noe med potens og lyst, nå skal det og sies at han røyker og han sier selv det er mulig årsak. Men han har prøvd å slutet x antall ganger. Virker som han syns det er mer tilfredsstillende å røyke enn å ha sex med meg.Det er faktisk litt frustrerende å ha sååå lyst på han og så lyst at han skal være kåt på meg og bare ta meg , men det får vel bli en drøm. Han blir jo ikke yngre og potensen går jo bare nedover. Har sagt han må gå til legen å få målt blodtrykk, men han vil jo ikke.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #10 Skrevet 12. mars 2017 Sexlysten går vel ned hvert år fra 18 år og eldre? For menn altså Anonymkode: 37051...ac0
Listen Skrevet 14. mars 2017 #11 Skrevet 14. mars 2017 På 11. mars 2017 den 21.28, beri77 skrev: Jeg TS er 40, han er 44, han har selv sagt at han hadde mye mer lyst før og hadde masse sex, men at da han rundet 40 skjedde det noe med potens og lyst, nå skal det og sies at han røyker og han sier selv det er mulig årsak. Men han har prøvd å slutet x antall ganger. Virker som han syns det er mer tilfredsstillende å røyke enn å ha sex med meg.Det er faktisk litt frustrerende å ha sååå lyst på han og så lyst at han skal være kåt på meg og bare ta meg , men det får vel bli en drøm. Han blir jo ikke yngre og potensen går jo bare nedover. Har sagt han må gå til legen å få målt blodtrykk, men han vil jo ikke. Dette forholdet er nytt sier du? Det blir aldri i verden å holde, dersom du allerede er så frustrert. Det er jeg sikker på du vet og det bør du kommunisere til han. Han bør ta seg en tur til legen, og svelge stoltheten sin!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå