Gå til innhold

De baksnakket og jeg satte dem på plass - Nå baksnakker de meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en jentegjeng i klassen som satt og baksnakket en gutt vi har i klassen. Gutten har autisme tror jeg, og er liksom ikke helt som alle andre. Han har en del merker og hår på magen, og dette så tilfeldigvis jentene i denne gjengen.

I kantina på skolen baksnakket de han, sa han var ekkel, at han burde barbere magen og at det var kvalmenes å se på. Jeg ble rimelig forbanns der jeg satt ved siden med min venninne, og klarte ikke holde igjen før jeg sa noe ala "Har dere ikke noe bedre å gjøre enn å sitte og baksnakke ***?". De prøvde  selvsagt å forsvare seg og begynte å smelle med kjeften, så jeg sa de skulle vokse opp og slutte å være så respektløse, siden man ikkr bestemmer hvordan man ser ut, så gikk jeg og venninna mi bort fra de.

I ettertid har flere i klassen min sagt at de går rundt og snakker dritt om meg. Blir så forbanna!!! Hva kan jeg si til de når jeg møter de igjen på skolen på mandag??? Vil sette de ordentlig på plass en gang for alle, er så utrolig ugreit at vg3 elever oppfører seg slik som de gjør!!!

Anonymkode: 54808...95e

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er en fin person! Men i vgs så er det mange dom er umodne og du trenger ikke ta det på dine skuldre å forandre de. Du er kul som prøvde da. Ikke bry deg om dem ;) snart oppdager de i den gjengen at de baksnakker hverandre også. Det er nemlig oppførsels-mønster. 

Anonymkode: 11a27...20f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Veldig bra at du stod opp for gutten! Hev deg over dem. De tålte ikke å bli satt på plass, men vet at de har tabbet seg ut. De andre ser også hvordan de holder på med baksnakkingen og de sitter igjen med svarte-per. Ikke du.

Anonymkode: 726a6...78e

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er en fin person! Men i vgs så er det mange dom er umodne og du trenger ikke ta det på dine skuldre å forandre de. Du er kul som prøvde da. Ikke bry deg om dem ;) snart oppdager de i den gjengen at de baksnakker hverandre også. Det er nemlig oppførsels-mønster. 

Jeg vil vel heller si at dette er typisk barneskole- og ungdomsskoleoppførsel. De aller fleste (og godt er det) har lagt fra seg dette på videregående. At de går i VG3, og dermed er 18-19-åringer, og fortsatt holder på slik er helt sjokkerende. Godt at det finnes andre, som TS, som både har vett og mot nok til å si ifra. 

Anonymkode: e09e8...663

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde du forventet? De baksnakket og nå har de valgt deg som offer. Det er prisen man betaler for å konfrontere grauthuer. Men hurra for deg som står opp for andre, påpeker, ser/hører og handler! Fortsett med det, da har de en kanal mindre for å spre dritten sin 😀

Anonymkode: cf0d0...c30

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil vel heller si at dette er typisk barneskole- og ungdomsskoleoppførsel. De aller fleste (og godt er det) har lagt fra seg dette på videregående. At de går i VG3, og dermed er 18-19-åringer, og fortsatt holder på slik er helt sjokkerende. Godt at det finnes andre, som TS, som både har vett og mot nok til å si ifra. 

Vel når man leser på rampelysforumet her inne så tror jeg det er banalt å tenke at dette med baksnakking er barneskole- og ungdomsskoleoppførsel. Hos enkelte sitter gleden ved å såre andre for å hevde seg selv i hele livet. 

Anonymkode: cf0d0...c30

• Liker 3
Skrevet

På vegne av alle som blir (og har blitt) baksnakket: Tusen takk! Jeg blir så glad for å lese at det finnes de som tør å si ifra til slike mennesker! :) 

Ang hva du kan si til dem så kan du jo spørre dem rett ut om de har noe vil si til deg face-to-face. Sier de noe, så ta det derifra, men hold deg saklig. Du vinner alt på å ikke synke ned til deres nivå. 

Om de nekter og spiller dumme, så la de seile sin egen sjø og ikke bruk en eneste kalori på dem. 

Husker selv hvor slemme folk kunne være på vgs. Mange drev fortsatt med baksnakking, skitkasting og regelrett mobbing. Trist.. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egentlig ingen trøstene ord. Fordi dette skjer faktisk( i lignende former) på arbeidsplasser med såkalte voksne mennesker hver dag. Både i industri og akademia.

Anonymkode: f43eb...587

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

At du blir baksnakket for det du gjorde må du ta som et hederstegn. Du sto opp for noe du tror på, vær stolt. 

Anonymkode: 90e3d...6e6

AnonymBruker
Skrevet

Takker alle for svar. Var skikkelig irritert, men dere har rett!

Er så lei storkjefta folk, så det skulle baremangle at jeg sa ifra hahah de kan ikke holde på sånn

Trist at jeg kanskje aldri blir kvitt slike folk, at de liksom finnes selv i arbeidslivet er tragisk

Anonymkode: 54808...95e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å bare si rett ut at du hører de snakker dritt om deg nå, og at du ikke kunne brydd deg mindre, fordi du har skjønt hvordan folk de er nå.

Kutt dem ut. 

Anonymkode: 9a6bb...87b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å bare si rett ut at du hører de snakker dritt om deg nå, og at du ikke kunne brydd deg mindre, fordi du har skjønt hvordan folk de er nå.

Kutt dem ut. 

Nei. Da synker hun jo til deres nivå og lager unødvendig drama.

Anonymkode: c7585...7cb

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg går høyskole med 20 til 28 åringer og de baksnakker de også. Folk baksnakker også når de er voksne ansatte. Det er et atferdsmønster som visse typer mennesker benytter for å føle seg bra, og innser ikke at de tråkker i salaten. Ingen stoler jo på slike folk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trist at jeg kanskje aldri blir kvitt slike folk, at de liksom finnes selv i arbeidslivet er tragisk

Bare husk at det er du som har rett.

Anonymkode: 1a7d5...53e

AnonymBruker
Skrevet

Anonymkode: c7585...7cb

Ja, men utfra typen spørs det om de skjønner noe annet språk enn å være like bitch.

AnonymBruker
Skrevet

Å konfrontere noen som oppfører seg dårlig er ikke å lage unødvendig drama. Det ville vært langt færre som gjorde det hvis de møtte motstand fra flere.

Anonymkode: 1a7d5...53e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...