Gå til innhold

Har jeg rett til å bli irritert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et par venninner jeg pleier å finne på litt ting med, men jeg syntes aldri de klarer å holde avtaler eller den originale planen. Jeg er usikker på om de bare er distré eller om de gir blanke, men jeg blir utrolig oppgitt likevel....

Eksempelvis: en av jentene ber inn til vors to uker i forveien. Setter derfor av denne datoen og takker nei til andre tilbud på samme dag. Dagen før avlyser hun som inviterte inn og spør om vi ikke skal ta det neste lørdag likevel.

Vi skal skrive hjemmeeksamen i lag (hjemme hos meg) og vi avtaler at vi skal møtes litt tidlig, og at jeg skal handle inn slik at vi kan kose oss med litt god frokost og lunsj mens vi sitter og skriver. Dagen for hjemmeeksamnen kommer begge to og har spist frokost på forhånd og har med matpakke. Da jeg minner om avtalen virker det som de har glemt det av, og blir "veeeldig" overrasket over at de kunne være så dumme å glemme noe sånt. De fortsetter med å spise matpakka si.

Vi har avtalt å spise middag i lag hjemme hos meg og ta noen glass vin, og samme dag blir det brått diskusjon om at de kan spise middag hjemme også har vi bare vors isteden, evt at vi bare skal "ta noe enkelt" osv. Da jeg kommer med forslag blir alle mine forslag nedstemt/de vil ikke. Senere kommer det den at JEG må bestemme for jeg bor her. Men føringene ligger ganske tydelig osv.

Vi skal treffes en kveld, og rett før så er den ene "influensasjuk" (det har du visst hele dagen), eller "dårlig etter gårsdagen" osv, så planene må utgå. 

ALLE planer MÅ endres til en bytur.

Har jeg rett til å bli irritert over slike ting? Jeg begynner å bli mektig lei av at ingen kan holde seg til en plan, særlig når det skal litt planlegging til. Føler egnetlig mest for å begynne å utfase denne gjengen og f´å meg noen andre venner.

Anonymkode: ecb2f...61a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg forstår godt at du blir irritert. Samtidig kan det hende du er (sammenliknet med mange unge som lever hektisk) litt "rigid". Jeg har vært litt som deg, men har endret meg til å bli litt mer fleksibel og litt mer spontan. Det virker som du liker å stelle i stand og liker å gjøre ting skikkelig, men du kunne kanskje gjøre ting enklere iblant? Ting som å dra på byen er bare hyggelig om alle er i humør og i form, og det kan man ikke alltid forutse. Så om festligheter er planlagt lang tid i forveien, ta litt lettere på det - om noen andre spør, så si du ikke vet helt enda, du har kanskje planer men får se det an. 

Dette vil også endre seg med tiden. Forstår det slik at dere er studenter. Når folk er i jobb og får en annen hverdag så MÅ de ofte planlegge for å i det hele tatt ha tid til det sosiale. Man har ikke fleksibiliteten man hadde som student lenger. 

Anonymkode: 7e9ce...d13

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser for meg at dere er veldig ulike, og så tør ikke venninnene dine gi beskjed om at de egentlig har lyst til å gjøre noe annet. De er feige. Hadde droppet dem og heller funnet noen som var mer lik meg selv. MÅ dere skrive hjemmeeksamen sammen? Kan du jobbe med noen andre?

Anonymkode: 6bc34...5db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de dårlig råd? Tenker siden de har med matpakke, vil droppe vors, heller ta noe enkelt osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...