AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 En venninne passet hundene mine et døgn nå. De pleier å bjeffe på andre hunder, men gir seg som regel raskt. Når jeg går på tur med de så bjeffer de sjeldent på mennesker, men det hender dersom de løper/sykler i stor fart forbi eller går med mat i hånden. Når jeg hentet hundene så fortalte venninnen min at de hadde bjeffet mot alle hunder de gikk forbi og alle mennesker (til tross for at de gikk vanlig i rolig tempo). Dette er ulikt hundene mine. Men da jeg hadde hentet de og kom hjem så bjeffet de mot tre personer som gikk forbi (med litt mellomrom mellom seg). Finnes det noen grunn til at de plutselig skal begynne å bjeffe mot mennesker? Kan det ha noe å gjøre med at de ble passet og ikke var så godt vant til personen? Anonymkode: 10830...a80
Tabris Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Det er jo vanskelig å si, men som regel vil slik bjeffing på hunder/mennesker være et tegn på utrygghet. Og det er ikke unormalt at hunder som føler seg litt utrygge hjemme kan føle seg mer utrygge når de er borte fra sitt vante hjem og sin vante eier, og at man da kan få mer bjeffing.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå