AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Jeg er på utkikk etter vaskehjelp og har lagt ut annonse på facebook. Har blitt kontaktet av privatpersoner som vil påta seg oppdraget, men jeg er usikker på hvor mye jeg bør betale de? Det er en 3-roms leilighet på 76kvm, kun 1 etasje. Tenker i utgangspunktet vasking hver fredag, alt fra å tørke støv, vaske badet, skifte på to senger, støvsuge og vaske gulv. Klesvask tenker jeg at jeg kan ta meg av selv. Har dere noen råd, og hvordan går man frem ved kontraktinngåelse osv? Anonymkode: 5e16c...e7d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #2 Skrevet 12. mars 2017 Du lurer på hva DU skal bestemme deg for å betale de? Du lurer altså ikke på hvilken pris de faktisk tar? Det er ikke sånn at de kommer til deg og vasker for hvilken pris som helst, som du sitter og bestemmer alene. De som driver med rengjøring har sine priser, og betaler du ikke det, får du ikke den vaskehjelpen. Du får spørre dem som har svart på din annonse hva de tar i timen, da. Og så velger du den du synes virker flinkest og som ikke virker overpriset heller. Så enkelt er det. Vær klar over at det er svært varierende kunnskap om elementær hygiene og rengjøring der ute... folk har opplevd at vaskehjelpen har brukt dobørsten til å vaske hele badet med, og ikke skifter klut og vann når de er ferdige med å vaske dassen eller gulvet, men bare sprer og brer bakterien videre utover alle andre flater....*grøss* Så tenk deg godt om før du velger vaskehjelp, og still gjerne inngående spørsmål om hvordan de går frem når de vasker de ulike rommene i et hus. Anonymkode: e4e3d...db3 3
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #3 Skrevet 12. mars 2017 Da jeg var student og vasket andres hus i helgene innimellom, tok jeg ca 500 for en leilighet på den størrelsen. Anonymkode: d8542...51b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #4 Skrevet 12. mars 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du lurer på hva DU skal bestemme deg for å betale de? Du lurer altså ikke på hvilken pris de faktisk tar? Det er ikke sånn at de kommer til deg og vasker for hvilken pris som helst, som du sitter og bestemmer alene. De som driver med rengjøring har sine priser, og betaler du ikke det, får du ikke den vaskehjelpen. Du får spørre dem som har svart på din annonse hva de tar i timen, da. Og så velger du den du synes virker flinkest og som ikke virker overpriset heller. Så enkelt er det. Vær klar over at det er svært varierende kunnskap om elementær hygiene og rengjøring der ute... folk har opplevd at vaskehjelpen har brukt dobørsten til å vaske hele badet med, og ikke skifter klut og vann når de er ferdige med å vaske dassen eller gulvet, men bare sprer og brer bakterien videre utover alle andre flater....*grøss* Så tenk deg godt om før du velger vaskehjelp, og still gjerne inngående spørsmål om hvordan de går frem når de vasker de ulike rommene i et hus. Anonymkode: e4e3d...db3 Sunn fornuft mao. Ikke velg en utlending f.eks. da risikerer man slikt. Man er ikke en rasist om man sier det som sant er. Det finnes selvsagt noen unntak. Anonymkode: 1b7ab...cd2
Tvist Skrevet 13. mars 2017 #5 Skrevet 13. mars 2017 Husk å betale skatt: http://www.dinside.no/okonomi/enklere-a-betale-vaskehjelpen-hvitt/61197840 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå