AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Noen som har bearbeidet egne traumer og som kan fortelle hvordan det gikk? ( På egenhånd, eller ved hjelp av psykolog? ) Anonymkode: 5fa52...a7a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Var hos psykolog og fikk EMDR-behandling. Spesielle greier, men hjalp veldig. Kreves dog mye eksponering og hardt arbeid, som var slitsomt. Men det hjalp. Noe som hjalp enormt var godt samarbeid med NAV som hjalp meg inn i en jobb jeg kunne klare. Det var jævlig i begynnelsen, men det å ha en jobb hjalp meg å fokusere tankene, få rutiner, finne noe (halvveis) meningsfylt og bli en del av samfunnet (som jeg har stått utenfor da traumene har gjort meg nesten grønnsak). Masse lykke til! Det er slitsomt å jobbe med traumer, men spennende og nyttig! Anonymkode: 4f154...6f5 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var hos psykolog og fikk EMDR-behandling. Spesielle greier, men hjalp veldig. Kreves dog mye eksponering og hardt arbeid, som var slitsomt. Men det hjalp. Noe som hjalp enormt var godt samarbeid med NAV som hjalp meg inn i en jobb jeg kunne klare. Det var jævlig i begynnelsen, men det å ha en jobb hjalp meg å fokusere tankene, få rutiner, finne noe (halvveis) meningsfylt og bli en del av samfunnet (som jeg har stått utenfor da traumene har gjort meg nesten grønnsak). Masse lykke til! Det er slitsomt å jobbe med traumer, men spennende og nyttig! Anonymkode: 4f154...6f5 Jo, men tenkte jeg skulle klare det selv, har en utannelse som har gitt meg verktøy, andre som har klart det selv? Takk for var:) Anonymkode: 5fa52...a7a
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Har bearbeidet alvorlige traumer selv. Det var en svært langvarig prosess. Tviler på at det hadde gått så mye raskere med hjelp. Jeg ble ganske kunnskapsrik i prosessen, leste masse psykologi, bøker om stressmestring og traumer for å få en oversikt over mine egne reaksjoner, lærte mye om kosthold, og la om det til en sunn livsstil. Ble bevisst på hvordan kosthold og trening påvirker psyken. Lærte mye om hvordan hjernen og følelseslivet fungerer. Men så ble jeg re-traumatisert, som man gjerne blir her i livet..haha..og nå bearbeider jeg det. Anonymkode: 367fe...d28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå