Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Byttet linje på vgs, og er på mitt andre friår.

Har nå en jobb jeg trives godt i, men har veldig lyst til å starte å studere neste høst, og da er jeg 22 år. Men er litt stressa, siden flere av vennene mine er ferdig med utdanningene sine når jeg starter. Er jeg for gammel? Vil det merkes sosialt? Noen eldre studenter her som har noen råd eller erfaringer å komme med?

Anonymkode: 17a77...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 32 og har tenkt å ta sykepleien til høsten. Har stortrivdes i jobben min i helsevesenet, men ønsker nå å ta det et skritt videre. 

Føler jo litt på at jeg er 32, men jeg er neppe eldst og jeg studerer jo for MIN del, ikke mtp alder og hva andre måtte synse og mene.

22 år er ingen alder. Lykke til👍🏻

• Liker 2
Skrevet

Helt vanlig alder å begynne å studere og mange som vil være mye eldre enn deg. 

De yngre vil nok ikke merke at du er 22, men du vil kanskje merke de som har flyttet hjemmefra for første gang og nettopp er ferdig med russetiden.

• Liker 8
Skrevet

Jeg studerte sammen med en dame i 60-årene. Det er aldri for sent.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Byttet linje på vgs, og er på mitt andre friår.

Har nå en jobb jeg trives godt i, men har veldig lyst til å starte å studere neste høst, og da er jeg 22 år. Men er litt stressa, siden flere av vennene mine er ferdig med utdanningene sine når jeg starter. Er jeg for gammel? Vil det merkes sosialt? Noen eldre studenter her som har noen råd eller erfaringer å komme med?

Anonymkode: 17a77...5e8

Nei, det er ikke for sent, vel.

Anonymkode: 72782...7a6

• Liker 3
Skrevet

Jeg er 38 år og har søkt studie fra høsten av, så nei du er ikke for gammel😉  Selv jeg tenker at jeg fortsatt har mange år igjen i arbeidslivet... På tross av at studiet kan ta meg 5 år! Hvorfor skal jeg tvinges til å holde ut i et yrke jeg er lei, når det finnes andre muligheter👍😀

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hva er det med dette "er jeg for gammel til å studere"-tullet når man er i begynnelsen av 20-årene? Nei, du er ikke for gammel. Det er svært mange som starter studiene på din alder eller eldre. 

Anonymkode: 0defc...be9

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Ts, mener du dette på ramme alvor? Altså at du som 22-åring er for gammel til å studere? Eller sitter du og kjeder deg litt i dag?

Anonymkode: 733fc...9f0

• Liker 13
Skrevet

Nei, du er ung. Dessuten er man aldri FOR gammel til noe. Jeg tok et fag i kunsthistorie en gang, og der var det en mann på rundt 80 år som tok en bachelor i kunsthistorie. Han fikk seg sikkert aldri en jobb etter på, men det var da aldri planen heller. Poenget er at man ikke er for gammel.

Hvis du ikke gjør det du vil med livet ditt når du har muligheten til det, hva er poenget da? :) I Norge har du så mange muligheter til å bli noe, og da er det bare å hoppe i det. 

• Liker 3
Skrevet

Nei, selvsagt ikke. Selv var jeg 23 da jeg startet på studiet jeg går nå, og jeg er langt i fra eldst, det er folk i alle aldre, noen godt voksne også. Det er tåpelig å anta at man er gammel som 22 åring, du er blant de yngre.
Når det kommer til det sosiale så blir heller det neppe noe problem, selv om jeg født i 1992, så føler jeg meg ikke spesielt eldre enn de som er født i 1996, forskjellen utjevnes jo eldre man blir. Og de personene jeg henger mest med på studiet er født i 86 og 88.

AnonymBruker
Skrevet

På mitt studie er 50% i den alderen og opp. 

Anonymkode: 46c20...0af

• Liker 1
Gjest MrGreen
Skrevet

Man er ikke for gammel før man nærmer seg pensjonistalderen.

AnonymBruker
Skrevet

Perfekt alder!

Anonymkode: ddfde...8ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror TS sitter og kjeder seg litt ja ;) Haha, for noe tull! :P

Anonymkode: 6e7ff...c29

AnonymBruker
Skrevet

Ja, alt for gammel, tror det er best at du heller søker om pensjon. 

Anonymkode: ca7e9...95e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dette en trolletråd? Hvis ikke vil jeg råde TS til å oppsøke virkeligheten. Om du oppriktig sitter å innbiller deg at du er for gammel til å studere som 22 - åring lurer jeg på om du i det hele tatt har kontakt med verden? 

Anonymkode: a72cc...2e2

• Liker 2
Skrevet

Aldri for gammel! Jeg studerte kjemi og var ferdig når jeg var 42. Det var min fjerde utdannelse (er en sånn som må utfordre hjernen min hele tiden, får aldri nok lærdom vet du :nigo:)

Skrevet

Nei, nei! Det er mange som er litt oppi 20-årene og betydelig over som starter på studier, så det går nok veldig bra. Det er ikke sååå stor forskjeller rundt denne alderen, og du kommer garantert til å gå med folk som er like gamle som deg. 

Skrevet

Du er da ikke for gammel??  Jeg startet studier rett etter vgs, langt over halvparten av mine medstudenter var eldre enn meg, sånn 2- 25 år eldre. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Honnikorn skrev:

Aldri for gammel! Jeg studerte kjemi og var ferdig når jeg var 42. Det var min fjerde utdannelse (er en sånn som må utfordre hjernen min hele tiden, får aldri nok lærdom vet du :nigo:)

Trist at noen misbruker gratis utdanning som om det var et underholdningstilbud. Det er dyrt for samfunnet å tilby, og du tar plassen fra noen som kunne brukt utdannelsen til noe mer nyttig. Les bøker på egenhånd hvis du vil lære mer for din egen del.

Anonymkode: b3d90...563

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...