punkyB Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Jeg var inne i en Vita-butikk i dag og skulle ha en ny foundation. Jeg visste hvilken jeg skulle ha og begynte å åpne skuffene under utsillingshyllene for å finne den fram selv. Da ble jeg tilsnakket av hun i butikken at jeg ikke har lov til å gå i skuffene selv. Dette har jeg gjort flere ganger før når jeg har visst hva jeg skal ha selv om jeg vel mest ofte får hjelp til å finne fram. Men var ikke klar over at det er noe 'forbud' mot dette - skjønner jo at de ikke vil ha fullt kaos i skuffene og at det er kanskje derfor , men de gangene jeg har plukket selv har jeg jo bare funnet den esken jeg skal ha. Men er dette strengt forbudt burde de jo kanskje opplyse bedre om det - eller er det bare jeg som gjør dette ? 1
Snurrepurre Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 1 minutt siden, punkyB skrev: Jeg var inne i en Vita-butikk i dag og skulle ha en ny foundation. Jeg visste hvilken jeg skulle ha og begynte å åpne skuffene under utsillingshyllene for å finne den fram selv. Da ble jeg tilsnakket av hun i butikken at jeg ikke har lov til å gå i skuffene selv. Dette har jeg gjort flere ganger før når jeg har visst hva jeg skal ha selv om jeg vel mest ofte får hjelp til å finne fram. Men var ikke klar over at det er noe 'forbud' mot dette - skjønner jo at de ikke vil ha fullt kaos i skuffene og at det er kanskje derfor , men de gangene jeg har plukket selv har jeg jo bare funnet den esken jeg skal ha. Men er dette strengt forbudt burde de jo kanskje opplyse bedre om det - eller er det bare jeg som gjør dette ? Man forsyner seg ikke av "lageret" nei.. de kan ikke ha lapper på alle skuffer, eller låse alt av.. når noe ikke er synlig og fullstendig tilgjengelig, så spør man før man forsyner seg man forsyner seg forøvrig ikke fra glassmontere uten å spørre, heller, selvom man ser hvor døra er, og den er åpen. 13
SweetM Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Det hadde ikke falt meg inn å åpne skuffene under utstillingen for å finne ting. Hvis ikke det jeg skal ha ligger framme kontakter jeg en ansatt og spør etter det. 9
punkyB Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #4 Skrevet 11. mars 2017 Akkurat nå, SweetM skrev: Det hadde ikke falt meg inn å åpne skuffene under utstillingen for å finne ting. Hvis ikke det jeg skal ha ligger framme kontakter jeg en ansatt og spør etter det. Dette gjelder kremer o.l. hvor det bare ligger tester framme, ingen ordinære varer .
SweetM Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 3 minutter siden, punkyB skrev: Dette gjelder kremer o.l. hvor det bare ligger tester framme, ingen ordinære varer . Samme hva slags vare det gjelder, jeg åpner ikke skuffer eller skap i butikken for å lete etter noe. 13
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Oi, dette har jeg også gjort mange ganger, ingen som har reagert. Anonymkode: f3f7d...dc0 4
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Oi, dette har jeg også gjort mange ganger, ingen som har reagert. Anonymkode: f3f7d...dc0 Det er fordi de ansatte har erfaring med å ikke begynne å diskutere med personer som har så lave sosiale evner. Det blir bare krangling av slikt, da slike mennesker gjerne skal begynne å rope om at de som kunde har rett i alt. Anonymkode: 9c8d9...723 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, Snurrepurre skrev: Man forsyner seg ikke av "lageret" nei.. de kan ikke ha lapper på alle skuffer, eller låse alt av.. når noe ikke er synlig og fullstendig tilgjengelig, så spør man før man forsyner seg man forsyner seg forøvrig ikke fra glassmontere uten å spørre, heller, selvom man ser hvor døra er, og den er åpen. Det er klart at de kan låse skuffene. Det tar ikke lang tid å låse opp en skuff, og man unngår at kundene finner det frem på egenhånd. Det krever også meget lite å ha en lapp hengende oppe at det er kun for de ansatte, og at dersom man vil ha en type produkt må man henvende seg til en ansatt. Når det er sagt er det flere ansatte som har vist meg til skuffene og bedt meg lete selv, dette spesielt når det er mange i butikken. Det er åpenbart ikke en tydelig føring på dette. Anonymkode: 6744b...552 3
GammelKaktus Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Hadde aldri begynt å åpne skuffer og skap for å finne det selv, for høflighetens skyld så spør man. 6
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 2 timer siden, punkyB skrev: Jeg var inne i en Vita-butikk i dag og skulle ha en ny foundation. Jeg visste hvilken jeg skulle ha og begynte å åpne skuffene under utsillingshyllene for å finne den fram selv. Da ble jeg tilsnakket av hun i butikken at jeg ikke har lov til å gå i skuffene selv. Dette har jeg gjort flere ganger før når jeg har visst hva jeg skal ha selv om jeg vel mest ofte får hjelp til å finne fram. Men var ikke klar over at det er noe 'forbud' mot dette - skjønner jo at de ikke vil ha fullt kaos i skuffene og at det er kanskje derfor , men de gangene jeg har plukket selv har jeg jo bare funnet den esken jeg skal ha. Men er dette strengt forbudt burde de jo kanskje opplyse bedre om det - eller er det bare jeg som gjør dette ? For å ha like regler for alle, så har ingen lov til å gå i skuffer og skap i butikkene eller på apoteket. Noen kan både rote og stjele, mens andre oppfører seg mer "ryddig". At man ikke går i skuffer og skap, selv om de ikke er låst, burde være en selvfølge å forstå uten å måtte få tilsnakk. Anonymkode: 17eee...d76 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Knegg. Det er helt uttafor å gå i skuffene selv. Den eneste gangen jeg har gjort det stod personalet og skravlet i 10 minutter mens jeg ventet på kontakt ved hyllen. Da jeg åpnet skuffen kom hun ene flyvende over ile ett nanosekund, og kjeftet. Jeg bare, beklager - var virkelig ikke meningen, men dere var så fryktlig opptatt av å ikke yte service at jeg fikset biffen selv. Anonymkode: 4ca2c...7fd 10
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 Når man er på f.eks gardemoen så må man gå i skuffene selv for å finne varer fordi de bare har vareprøver ute, resten er gjemt inni skuffene, skulle blitt mye kaos på de ansatte om alle de tusen som passerer skulle hatt en ansatt til å ta ut varene. Om butikkene ikke ønsker at kundene skal forsyne seg selv, så får de låse eller sette varene UT i butikken, ikke gjemme de vekk. Anonymkode: 49057...ab5 7
punkyB Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #13 Skrevet 11. mars 2017 Nå skal det sier at det var en del kø i butikken - men jeg skal hvertfall ikke gå i skuffene mer - til nøds på Gerdermoen.
TheGirlWhoWaited Skrevet 11. mars 2017 #14 Skrevet 11. mars 2017 5 timer siden, punkyB skrev: Jeg var inne i en Vita-butikk i dag og skulle ha en ny foundation. Jeg visste hvilken jeg skulle ha og begynte å åpne skuffene under utsillingshyllene for å finne den fram selv. Da ble jeg tilsnakket av hun i butikken at jeg ikke har lov til å gå i skuffene selv. Dette har jeg gjort flere ganger før når jeg har visst hva jeg skal ha selv om jeg vel mest ofte får hjelp til å finne fram. Men var ikke klar over at det er noe 'forbud' mot dette - skjønner jo at de ikke vil ha fullt kaos i skuffene og at det er kanskje derfor , men de gangene jeg har plukket selv har jeg jo bare funnet den esken jeg skal ha. Men er dette strengt forbudt burde de jo kanskje opplyse bedre om det - eller er det bare jeg som gjør dette ? Det sier seg da vel selv at man ikke går utenom de utstilte varene i en butikk. Det trodde jeg virkelig var noe alle skjønte. 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #15 Skrevet 11. mars 2017 Jeg har gjort det en gang pga at de ansatte har vært opptatt. Følte meg litt gæern da🙈 Skjønner at det egentlig ikke er lov. Anonymkode: ce6cf...3df 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #16 Skrevet 11. mars 2017 Nei huff, hadde aldri falt meg inn å åpne skuffer under utstillingen!! Veldig frekt, tenker nå jeg. Big no-no! Anonymkode: dff43...663 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #17 Skrevet 12. mars 2017 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi de ansatte har erfaring med å ikke begynne å diskutere med personer som har så lave sosiale evner. Det blir bare krangling av slikt, da slike mennesker gjerne skal begynne å rope om at de som kunde har rett i alt. Anonymkode: 9c8d9...723 Ser du er rette personen til å vurdere andres sosiale evner, ja... Anonymkode: f3f7d...dc0 3
KillerKitty Skrevet 12. mars 2017 #18 Skrevet 12. mars 2017 Jeg gjør det noen ganger når jeg skal kjøpe smågodt på europris, men kun da 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2017 #19 Skrevet 12. mars 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser du er rette personen til å vurdere andres sosiale evner, ja... Anonymkode: f3f7d...dc0 Er ikke vanskelig å vurdere de som går i skuffene i butikkene. Anonymkode: 9c8d9...723 1
KillerKitty Skrevet 12. mars 2017 #20 Skrevet 12. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er ikke vanskelig å vurdere de som går i skuffene i butikkene. Anonymkode: 9c8d9...723 På europris er det vel noe annet? Gjør de bare en tjeneste. Setter på plass godteriet for de når de andre eskene er tomme
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå