Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Var på første date med en kjempe kjekk mann for et par dager siden. Daten gikk veldig bra, og vi har hatt kontakt daglig etter det. Han sendte faktisk melding da jeg satt i bilen på vei hjem, og tidlig morgen neste dag igjen :) 

Så kommer jeg til spørsmålet: hvor lang tid har det gått for dere fra første til andre date?

Jeg har lest og hørt at det finnes alle slags skrevne og uskrevne "regler" for dating. Går det ikke an å bare følge magefølelsen? Hva synes egentlig dere gutter om disse skrevne og uskrevne "reglene" når det kommer til dating i tidlig fase?

- ts   

Anonymkode: e09cd...804

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vær så snill, og ta ting i deres tempo. Dere finner ut av når dere vil møtes neste gang, prat sammen avtal noe uformelt, slik gjør jeg det og det går alltid like fint. 

Anonymkode: 4937a...189

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær så snill, og ta ting i deres tempo. Dere finner ut av når dere vil møtes neste gang, prat sammen avtal noe uformelt, slik gjør jeg det og det går alltid like fint. 

Tusen takk for ærlig svar :) 

Jeg blir helt tussete når venninner/bekjente snakker om alt dette som florerer på nett rundt dating. Godt at det ikke er å anse som "unormalt" å stole litt på seg selv og magefølelsen ;) 

- ts

Skrevet

Kommer helt an på hva dere føler, ta det når det passer for begge. Finnes ingen regler for det

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for ærlig svar :) 

Jeg blir helt tussete når venninner/bekjente snakker om alt dette som florerer på nett rundt dating. Godt at det ikke er å anse som "unormalt" å stole litt på seg selv og magefølelsen ;) 

- ts

Jeg har selv aldri spurt om råd rundt det å bli bedre kjent med mulighet for å utvikle noe, jeg er hyggelig og kan trekke ut diskre humor ut av det meste av og til. Det som er viktig er at kommunikasjonen flyter godt og at dere føler dere forstår hverandres måte å prate på, så lenge dette er i boks, så vil det egentlig gå som en lek resten, kos dere og prat og tull i vei mens dere utvikler kjemien mer og lar hverandre kjenne :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ingen date-regler, gjør det som faller meg inn med tanke på meldinger og kontakt og har ingen peiling på spill og slike ting. Jeg er meg selv 100%. Funker som bare det! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Merker at jeg liker denne mannen godt. Har veldig lyst å treffe han igjen, men vil ikke mase eller fremstå desperat / for ivrig. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå og hvordan jeg skal gå frem. Han har mye å gjøre på jobb om dagene samt en datter som han også har på deltid. Dette er litt av grunnen til at jeg ikke vil mase, og jeg er virkelig ikke en jente som maser heller eller stresser meg selv i hodet på denne måten... Har bare så fryktelig lyst å møte han igjen :( :(

Jeg har datet lite i voksen alder da jeg har vært i to lange forhold siden slutten av tenårene. Derfor har jeg ikke særlig erfaring med dating, og merker det gjør meg usikker.

Jammen godt det finnes et slikt fora hvor man kan "skrive" fra seg så man slipper å se ut som en totalt dust overfor den personen man er interessert i(!).

Noen råd og tips? (Eller bare noen som kan slå meg i hodet med noe hardt slik at jeg finner igjen den tålmodigheten som jeg normalt har...!!)

- ts

AnonymBruker
Skrevet

Her er det bare å roe seg litt ned. Respekter at han har mye jobb og en datter, og ikke bli skuffet hvis han ikke er supertilgjengelig. Det er ingen regler på hvor lang tid det skal gå, men med hans situasjon er det lurt om du forbereder deg på at han ikke har så mye tid. Hvis du fremstår som masete vil han sannsynligvis trekke seg unna. 

Spør etter 4-5 dager etter 1. date når han vil ses igjen, la han foreslå en dag det passer. 

Anonymkode: 75ac2...d30

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her er det bare å roe seg litt ned. Respekter at han har mye jobb og en datter, og ikke bli skuffet hvis han ikke er supertilgjengelig. Det er ingen regler på hvor lang tid det skal gå, men med hans situasjon er det lurt om du forbereder deg på at han ikke har så mye tid. Hvis du fremstår som masete vil han sannsynligvis trekke seg unna. 

Spør etter 4-5 dager etter 1. date når han vil ses igjen, la han foreslå en dag det passer. 

Anonymkode: 75ac2...d30

Tusen takk for gode råd! Trenger at noen hamrer meg litt i hodet :)

Jeg jobber mye selv og er ambisiøs, så det at han er på samme vis har jeg bare respekt for og skjønner det godt. Jeg synes også det er kjempeflott at han har datteren, tar ansvaret og ønsker å være tilstede så mye som mulig og være en så god pappa som mulig. Det er en kjempegod egenskap. Nå som han har hatt datteren har jeg kun svart på de meldingene han har sendt, og samtidig tenkt litt over tidspunktet jeg har sendt meldingene for å ikke forstyrre hennes tid med han.

Jeg vil absolutt ikke fremstå som masete, for som sagt; slik er jeg ikke. Det har jeg ikke vært i tidligere forhold. Kjente bare nå at jeg må bli "dratt litt ned" for jeg liker denne mannen så godt. Videre er jeg helt enig med deg; om jeg maser så vil han trekke seg unna. Det er jo det siste jeg vil! Samtidig vil jeg jo vise han at jeg er interessert og liker det jeg har sett/opplevd av han så langt.

Tenkte kanskje jeg skulle skrive i morgen for å høre om han vil finne på noe i helgen? Da har han ikke datteren.  

- ts

AnonymBruker
Skrevet

dytter

Gjest Overrasket
Skrevet

Basert på det lille inntrykket jeg får av deg i denne tråden TS, virker det som om du stresser alt for mye på tross av at du sier du ikke stresser. Du er så opptatt av regler (som ikke finnes) og å gjøre det korrekt (gud vet hva som er korret i starten av et forhold), at uansett hva du gjør er sjansen stor for at det blir litt kunstig og påtatt. Vær deg selv. Helt og holdent. Er det det ekte, sanne deg å sende han en melding nå for å planlegge et treff i helgen, ja da gjør du det. Ferdig med saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...