Gå til innhold

Hvorfor er kvinner bare opptatt av barn, klær, hus, interiør og de "nære" ting?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk blogglisten. Det er bare kvinneblogger med pjatt om barn, klær, hus, interiør, de "nære" ting og annet pjatt på topp 20. Politikk, samfunn, utenriks, økonomi og innvandring betyr kvinnfolka seg ikke om, kan det virke som.

Anonymkode: 52c9e...e67

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk blogglisten. Det er bare kvinneblogger med pjatt om barn, klær, hus, interiør, de "nære" ting og annet pjatt på topp 20. Politikk, samfunn, utenriks, økonomi og innvandring betyr kvinnfolka seg ikke om, kan det virke som.

Det leser man om i avisen, ikke på blogg. 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Det er en kjent sak at kvinner diskuterer lite politikk og samfunn på nett. Jeg leser aviser (ikke blogger) og diskuterer med venner og bekjente. Å diskutere politikk med menn på nett er ikke veldig stimulerende heller, gitt nivået. 

I tillegg må blogger være spesialiserte for å tjene penger. Og det er langt lettere å lage en profitabel blogg med hyppige oppdateringer om mat, interiør o.l.

Jeg leser ikke slike blogger, og det er det mange andre som heller ikke gjør. Fotballfrue har mest lesere med 40,000 eller noe slikt, og det er jo nesten 2,5 mill kvinner i landet. 

Anonymkode: 9202e...a5c

• Liker 9
Skrevet

De fleste kvinner leser jo ikke disse bloggene og selv om de handler om interiør betyr ikke det an dama bak ikke bryr seg om noe annet. Tipper mer at det er en hobby eller interesse. Det GÅR faktisk an å bry seg om mer enn en ting. Og det er MYE enklere å lage blogg om muffinsoppskrifter enn asylpolitikk, for å si det sånn. Bare tenk på hvor lite du må forsvare.

Klart det er damer som ikke bryr seg om noe annet enn overfladiske meningsløse ting. Men det er jo ikke flest av dem selv om de skriker høyt om nye lipglosser.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leser kun matblogger, nyheter leser jeg i avisen, ser dokumentarer på tv/internett og diskuterer med venner/kjente. Å diskutere slike ting på nettet ser jeg ikke hensikten med.

Anonymkode: 49c6f...e12

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner er mindre tilbøyelige til å diskutere ting de ikke er sikker på at de kan godt. De har mindre tro på seg selv når det gjelder å forstå og kunne "avanserte" temaer som politikk osv. Så de vil oftere golde munnen lukket og noen ganer unngå å sette seg inn i tema helt fordi de innbiller seg at det er for vanskelig. Menn kan gjerne komme med generaliseringer basert på tynne grunnlag og krangle standhaftig selv om de bare kan en brøkdel om det de snakker om

Kvinner vokser opp med et større sosialt ansvar, som konsekvens vil de ha større barrierer mot å "krangle" og ta opp tema som kan være betente. Deres rolle er å ha et positivt og hyggelig sosialt lag, diskutering kan lett ødelegge det.

Interesser "arves". Om mor ikke tar opp slike tema med datteren, er hun mindre tilbøyelig til å utvikle den type interesse.

Kvinner blir stor grad eksponert for det som om handler interiør, slanking, hus osv og mange som ikke ville oppsøkt dette som interesse kan finne noe å like i det etter eksponering over lang tid.

Anonymkode: 3b764...11b

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er det flere menn som ser på sport enn Debatten? 

Anonymkode: 4a036...2cb

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det flere menn som ser på sport enn Debatten? 

Anonymkode: 4a036...2cb

Fordi Debatten er vinklet fra venstresiden?

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og alle ekte mannfolk stemmer blått...? 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Thyra skrev:

Og alle ekte mannfolk stemmer blått...? 

Ja.

• Liker 2
Skrevet

Viktigste forklaring: B-I-O-L-O-G-I

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Viktigste forklaring: B-I-O-L-O-G-I

Hvordan våger du å komme her og si sannheten? Din sexistiske hvite cis mann! :angry:

Anonymkode: 72357...b77

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 11.3.2017 den 14.07, AnonymBruker skrev:

Ikke Aktueltforumet på KG.

Anonymkode: 6a49c...2a0

Skrevet (endret)

Det at man kanskje titter innom en blogg nå og da betyr ikke at man bare interesserer seg for "interør og mote". For meg er det å lese en blogg litt som å se på TLC: det er passe hjernedødt og noe som er godt å slappe av med etter en lang dag på jobb. 

Samtidig, det går an å ha to tanker i hodet på en gang: jeg er glad i politikk, jeg liker å se på dokumentarer, jeg liker å lese om vitenskap og natur osv. Men ved siden av dette så hender det at jeg liker å se eller lese disse tingene som i grunn ikke gir meg noe mer utover at det er underholdning. Tenke seg til. 

Ang. dette med å diskutere politikk på nett: jeg elsker politikk, og jeg har vært politisk aktiv i mange år. Allikevel diskuterer jeg sjeldent eller aldri politikk på nett. Hvorfor? Fordi det ikke gir meg noe særlig. Det er gjerne de samme kranglefantene som går igjen, som det uansett ikke nytter å diskutere med. Jeg foretrekker heller i diskutere i fora hvor jeg finner dette mer fruktbart, f.eks på politiske møter, politiske debatter osv. Det er mye mer givende og spennende for min del.

Endret av SPOCA
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De fleste kvinner, leser jo ikke disse bloggene.

Selv leser jeg aldri blogger, kan dette innom en blogg da jeg søker etter oppskrifter på nett. Jeg følger med i nyheter, leser mye, ser mange dokumentarer. Og diskuterer politikk med venner. Her inne går det ikke, å diskutere politikk. Jobber og frivillig, innenfor en miljøvernorganisasjon. Så blir jo en del diskusjoner der, og ikke minst jeg lærer ofte noe nytt der.

Anonymkode: fe0ed...60a

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan våger du å komme her og si sannheten? Din sexistiske hvite cis mann! :angry:

Anonymkode: 72357...b77

I know :fred:

Skrevet

Nesten ingen i min omgangskrets leser mammablogger, interiørblogger etc. Jeg interesserer meg riktignok mest for internasjonal politikk og handelspolitikk, men å "debattere" andre på nett interesserer meg ikke. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
På 11. mars 2017 den 12.43, AnonymBruker skrev:

At du bruker blogglisten som kilde sier vel mer om deg, enn den lille prosentandelen av norske kvinner som leser blogger.. 

Anonymkode: f5956...3f8

• Liker 5
Skrevet (endret)

Hvorfor kan ikke menn statistikk eller enkel logikk? Dere skal jo være det rasjonelle kjønnet.

Jeg ser Mammatilmichelle topper listen nå, med 85 000 unike. Det er vel ca 1/3 av ratingen på forrige kamp mellom Manchester United og Liverpool. 

Hvorfor er menn BARE opptatt av fotball? 

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Skrevet

Og hvorfor er alle menn så gira på å generalisere?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...