Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Til sommeren er jeg ferdig med en bachelor i fysioterapi, og har da igjen ett år med turnustjeneste før jeg blir autorisert fysioterapeut. Har ikke noe mer utdannelse enn denne bacheloren, bare ett årsstudium i idrettsfag (og ett annet årsstudium som jeg ikke fullførte). Er 27 år, og brukte noen år etter VGS på å reise, og generelt bestemme meg for hvilken utdanning jeg ville ta. 

Hører om mange som skal ta master etter turnusåret, fordi man "må" det for å skille seg ut og få jobb som fysioterapeut. Selv har jeg ikke lyst til å ta master. Siden jeg er nesten 30 når jeg er ferdig i turnus har jeg heller lyst til å begynne å jobbe og "bli voksen", og jeg ønsker heller ikke å få et enda større studielån enn jeg kommer til å ha på det tidspunktet. Har ingen penger til overs, og lånet mitt er nok ganske stort etter flere år med studier og det ene årsstudiumet fikk jeg jo heller ikke godkjent og dermed blir det ikke omgjort til stipend. 

Er det slik at man må/bør ha master for å få jobb i dagens arbeidsmarked? Hvis jeg ikke får meg jobb blir jeg jo nødt til å ta mer utdanning, men det er jo ganske demotiverende å sette seg ned på skolebenken når man egentlig ikke har lyst. 

Håper noen snille sjeler kan gi litt tips og meninger :)

Anonymkode: 4a718...337

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det spørs nok litt hvor du har tenkt å bo og søke jobb. Jeg vil tippe det er veldig mange om beinet i Oslo f.eks., slik at en master vil være positivt/nødvendig for å havne øverst i søkerbunken, mens man kanskje lettere vil få jobb ute i distriktene med bare bachelor. Men nå vet ikke jeg hvordan arbeidsmarkedet er for fysioterapeuter generelt da.

Kanskje det er noen kurs du kan ta for å heve kompetansen din uten å måtte gå to hele år på skolen?

Anonymkode: 453d3...8b9

AnonymBruker
Skrevet

Søsteren min er fysioterapeut og vurderer sterkt å ta master. Hun har jobbet noen år, men ser hun ikke kommer videre jobbmessig uten en master, det er mange jobber hun ikke vil ha mulighet til å få. Hun har fast jobb i en av Norges største byer.

Anonymkode: fbd5f...694

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...