Gå til innhold

Farmen 2017

Hvem håper du vinner Farmen 2017?  

452 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner Farmen 2017?

• Amalie Snøløs
      43
    • Halvor Sveen
      128
    • Kristian Krubel Djupnes
      21
    • Geir Magne Haukås
      12
    • Karianne Amlie Wahlstrøm
      8
    • Camilla Cox Barfot
      16
    • Eunike Hoksrød
      44
    • Karoline Røed
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. des. 2017, 12:50

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja...så det var ikke mer action enn det nei... :P Vet i grunn ikke hvordan finalen fungerer heller, men det finner jeg jo ut om noen uker :D

Men kunne de ha fått noen straff for å ha stjålet fisken? 

Anonymkode: 4c462...a9a

Bli frastjålet kniv eller få et minus poeng

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Arabella skrev:

Hun kunne jo ha løyet på seg en mer troverdig sykdom enn Sjøgrens syndrom for at hun ikke kunne spise kjøtt. Denne sykdommen er ikke til hinder for det.

1 time siden, tonebelinda skrev:

Enig, skal du først lyve på deg sykdom som gjør at du ikke kan spise kjøtt, så finn en som passer til løgnen din  :)

Hvorfor det, så lenge det funker der inne?

Anonymkode: 5e7d1...c29

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Media har bevisst sluttet med å avsløre hvem som ryker ut på denne måten, da det var et problem tidligere. Nå tror jeg det er mer tilfeldig når det er saker om den enkelte deltaker i media. Når det er sagt; jeg tror allikevel det er en god sjanse for at Kristian blir førstekjempe. Jeg vil tippe Halvor ønsker guttekamp, og det ser for meg ut til at han liker Kristian minst av guttene, i tillegg til at han er en sterk konkurrent. 

Anonymkode: 1f0c0...599

Du har rett i at de er bevisste på det på en annen måte enn før. Blir litt omvendt psykologi, derfor jeg tror Kristian blir førstekjempe og at artiklene kommer nå fordi vi skal tro han ryker denne uka. Men er jo store muligheter for at han blir førstekjempe, men vinner tvekampen. Like fullt tror jeg det er litt vel mye fokus på ham nå til at han vinner hele greia :)

Skrevet (endret)

Jeg tipper Camilla blir førstekjempe, føler meg ganske sikker

Endret av Winza
Skrevet

Hvis Kristian blir valgt, hvem tror dere han velger til andrekjempe?

Skrevet
8 minutter siden, Winza skrev:

Da velger hun nok Amalie  

• Liker 1
Skrevet (endret)
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja...så det var ikke mer action enn det nei... :P Vet i grunn ikke hvordan finalen fungerer heller, men det finner jeg jo ut om noen uker :D

I finalen er det vel ti spørsmål/oppgaver. Alle starter i utgangspunktet på null poeng, pluss ett bonuspoeng for hver finalekniv de har skaffet seg underveis. Finalekniv får man (av en eller annen teit grunn) når man kvalifiserer seg til finalen, ergo har begge finalister minst en finalekniv. Videre en finalekniv for hvert ukesoppdrag man har klart _som storbonde_. Videre stemmer de utslåtte deltakerne på den de mener fortjener å vinne Farmen, som får en ekstra finalekniv før finaleoppgavene begynner.

Så finalekniver er svært viktige, men kun om man faktisk kommer til finalen. Frem til en ev. finale er de faktisk en ulempe, da man risikerer å bli valgt til førstekjempe rett før finaleuka om man blir sett på som en trussel, slik Lasse med tre finalekniver ble i 2013 :)

Endret av JackIost
Skrevet
7 minutter siden, Winza skrev:

Vedder 500 kr på at det blir Kristian, er ganske sikker. Hvorfor i all verden skulle Halvor IKKE forsøke å kvitte seg med sin desidert største konkurrent? Halvor er ikke så dum som Kristian er. Ja, for Kristian var veldig lite taktisk klok da han valgte Line i stedet for Halvor da Kristian var storbonde, men nå får han svi for det :)

Nå er det er sagt er det nok temmelig sannsynlig at Halvor blir førstekjempe neste uke, samt at Kristian fint kan vinne tvekampen som førstekjempe, om han velges i morgen :)

Skrevet

Hvis Halvor skal være konsekvent i moralen sin, så bør han ikke velge 1.kjempe utifra konkurranse, men hvem som bidrar minst i gruppa.

Hvis Halvor er så ærlig og redelig som han utgir seg for, vil han vel ha de sterkeste konkurrentene på gården for at det skal bli en mest mulig fair kamp.

Skrevet
1 time siden, JackIost skrev:

Vedder 500 kr på at det blir Kristian, er ganske sikker. Hvorfor i all verden skulle Halvor IKKE forsøke å kvitte seg med sin desidert største konkurrent? Halvor er ikke så dum som Kristian er. Ja, for Kristian var veldig lite taktisk klok da han valgte Line i stedet for Halvor da Kristian var storbonde, men nå får han svi for det :)

Nå er det er sagt er det nok temmelig sannsynlig at Halvor blir førstekjempe neste uke, samt at Kristian fint kan vinne tvekampen som førstekjempe, om han velges i morgen :)

Kristian er en av de klokeste på gården

Skrevet

Jeg er sikker på at Kristian er på farmen i uke 6.

Anonymkode: 353c2...d5c

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva gjør deg så sikker?

Skrevet

Så kjedelig farmen er. Kjendisfarmen er mye bedre. Alltid setter de sammen de samme folka, alltid skjer det samme. Ingenting nytt der. At folk gidder å se på. Vi vet jo hva som skjer. Snart kommer 4 utfordrere og de som er der blir liksom sååå sjokkerte. Hellau farmen har gått i 10 år og de VET det kommer nye inn. Blir så irritert! Alltid setter de inn dyreelskere og veganer også. Hvorfor er folk overrasket?? Håper dette blir siste farmen. 

Anonymkode: 9273a...b91

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig farmen er. Kjendisfarmen er mye bedre. Alltid setter de sammen de samme folka, alltid skjer det samme. Ingenting nytt der. At folk gidder å se på. Vi vet jo hva som skjer. Snart kommer 4 utfordrere og de som er der blir liksom sååå sjokkerte. Hellau farmen har gått i 10 år og de VET det kommer nye inn. Blir så irritert! Alltid setter de inn dyreelskere og veganer også. Hvorfor er folk overrasket?? Håper dette blir siste farmen. 

Jeg håper de fortsetter i mange år til, de kan heller slutte med paradise hotel eller 71 grader nord..

Skrevet

I finalen er det vel ti spørsmål/oppgaver. Alle starter i utgangspunktet på null poeng, pluss ett bonuspoeng for hver finalekniv de har skaffet seg underveis. Finalekniv får man (av en eller annen teit grunn) når man kvalifiserer seg til finalen, ergo har begge finalister minst en finalekniv. Videre en finalekniv for hvert ukesoppdrag man har klart _som storbonde_. Videre stemmer de utslåtte deltakerne på den de mener fortjener å vinne Farmen, som får en ekstra finalekniv før finaleoppgavene begynner.

Så finalekniver er svært viktige, men kun om man faktisk kommer til finalen. Frem til en ev. finale er de faktisk en ulempe, da man risikerer å bli valgt til førstekjempe rett før finaleuka om man blir sett på som en trussel, slik Lasse med tre finalekniver ble i 2013 :)

Tusen takk for god forklaring :) Da henger jeg litt mer med!

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

2 timer siden, Winza skrev:

Bli frastjålet kniv eller få et minus poeng

Her gjetter Winza bare. Det er ikke noe fasitsvar på hva som ville skjedd. Alt fra en "vi er veldig skuffet over dere"-tale fra Mentor til en ordentlig straff kunne skjedd, for alt vi vet. 

• Liker 1
Skrevet
27 minutes ago, AnonymBruker said:

Har du bare én TV-kanal?

Anonymkode: e019a...d61

• Liker 5
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her gjetter Winza bare. Det er ikke noe fasitsvar på hva som ville skjedd. Alt fra en "vi er veldig skuffet over dere"-tale fra Mentor til en ordentlig straff kunne skjedd, for alt vi vet. 

Det var ment som en idé til hva straffen kunne (burde) vært

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Som jeg har sagt: jeg tror Kristian blir førstekjempe, men at han i så fall vinner på søndag :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Winza skrev:

Kristian er en av de klokeste på gården

På mange måter, men ikke i sitt valg av førstekjempe første uka :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...