Gå til innhold

Farmen 2017

Hvem håper du vinner Farmen 2017?  

452 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner Farmen 2017?

• Amalie Snøløs
      43
    • Halvor Sveen
      128
    • Kristian Krubel Djupnes
      21
    • Geir Magne Haukås
      12
    • Karianne Amlie Wahlstrøm
      8
    • Camilla Cox Barfot
      16
    • Eunike Hoksrød
      44
    • Karoline Røed
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. des. 2017, 12:50

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er av den oppfatning at Halvor er i sin fulle rett til å være selvsikker og trygg på at han vet best, når han faktisk kan følge det opp. Eller for å si det på en annen måte. De som er veldig storkjefta og som deretter på en eller annen forsøker å skrulle seg ut, har nada respekt hos meg.

Det er noe veldig rettferdig og anstendig hvis Halvor vinner årets farmen. En hedersmann!

Anonymkode: a792b...f08

• Liker 15
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg fått sett tvekampen. Veldig deilig at Kristian røyk ut. Men Halvor tar jo helt av når han vinner :P Lurer på om han later som han var dårlig i saging? Bra taktikk

Jeg er ingen fan av Camilla, men det er vel ikke hennes feil hun ikke har vært i tvekamp. Alle vil jo helst slippe. Siden Halvor mente hun ikke var en verdig vinner

Håper Amalie vinner hinderløypen og matlagingen. Eunike må ikke komme i en finale...

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet
12 timer siden, stf skrev:

Vi får se hvor surrete hun er i hinderløypa, da:) Tipper det er mer hennes øvelse.

Jeg syns forøvrig at disse fysiske øvelsene som var idag, er fordel mannfolka. Klart det ikke er lett for tre damer å slå en stor og sterk mann.

Hvorfor spinner de aldri garn eller slike ting i gårdskonkurransene? Ting er litt for skreddersydd mannfolka, syns jeg.

Ved å si dette, så mener jeg du samtidig snakker damer ned. Hvorfor, i 2017, skulle ikke damene klare de oppgavene der? Hvis jeg skal følge logikken din, så vil jo den kommende oppgaven med matlaging være urettferdig for menn også.

Eunike gledet seg til den siste oppgaven, for dette var akkurat i hennes gate - og så skal du komme å si at hun egentlig ikke makter den bra nok fordi hun er kvinne, så lenge det er en mann med?

Skrevet
5 minutter siden, LeilaS skrev:

Nå har jeg fått sett tvekampen. Veldig deilig at Kristian røyk ut. Men Halvor tar jo helt av når han vinner :P Lurer på om han later som han var dårlig i saging? Bra taktikk

Jeg er ingen fan av Camilla, men det er vel ikke hennes feil hun ikke har vært i tvekamp. Alle vil jo helst slippe. Siden Halvor mente hun ikke var en verdig vinner

Håper Amalie vinner hinderløypen og matlagingen. Eunike må ikke komme i en finale...

Tipper disse jentene hadde sagt akkurat det samme, om det var Halvor som ikke hadde vært i en tvekamp. 

• Liker 8
Skrevet
15 minutter siden, LeilaS skrev:

Om Amalie vinner hinderløypen, noe jeg tror hun gjør, hvordan skal hun da klare å vinne matlagingskonkurransen? For å kunne vinne må man som kjent delta.

• Liker 6
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er av den oppfatning at Halvor er i sin fulle rett til å være selvsikker og trygg på at han vet best, når han faktisk kan følge det opp. Eller for å si det på en annen måte. De som er veldig storkjefta og som deretter på en eller annen forsøker å skrulle seg ut, har nada respekt hos meg.

Det er noe veldig rettferdig og anstendig hvis Halvor vinner årets farmen. En hedersmann!

Hør! Hør!

Halvor er en hedersmann!

Anonymkode: 094ac...5e7

• Liker 4
Skrevet
40 minutter siden, chisandra skrev:

Ved å si dette, så mener jeg du samtidig snakker damer ned. Hvorfor, i 2017, skulle ikke damene klare de oppgavene der? Hvis jeg skal følge logikken din, så vil jo den kommende oppgaven med matlaging være urettferdig for menn også.

Eunike gledet seg til den siste oppgaven, for dette var akkurat i hennes gate - og så skal du komme å si at hun egentlig ikke makter den bra nok fordi hun er kvinne, så lenge det er en mann med?

Men det var jo slik det var? Eunike brukte 12 min et eller annet, Camilla 10 et eller annet og Halvor mindre enn det igjen. Så selv om oppgaven var midt i Eunike sin gate klarte hun det jo ikke. Nå ble hun jo slått av en annen kvinne også, og jeg sier ikke at Halvor hadde slått alle kvinner i hele verden, men at han er mann var så klart en fordel for han i disse oppgavene (samt kunnskapen hans så klart). Selv om vi er i 2017 så er dte jo fremdles forskjell på kjønnene biologisk. 

Matlaging krever i hovedstad kunnskap og lærdom, ikke styrke og hastighet. Så sånn sett er den ikke urettferdig for menn, men generelt er den gjennomsnittlige kvinnen mer opptatt av, og glad i, å lage mat, så sånn sett kan man jo si at den er urettferdig. Jeg synes dog ingen av oppgavene er urettferdige. De tester forskjellige evner, noen vil alltid være bedre i noe, det er ikke urettferdig bare fordi noen vinner. 

Anonymkode: 4c462...a9a

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er veien videre nå egentlig? Er Halvor i finalen? Eller er det slik at det er to kamper til hvor to stykker går videre, så er de tre igjen som skal kjempe mot hverandre? 

Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om Amalie vinner hinderløypen, noe jeg tror hun gjør, hvordan skal hun da klare å vinne matlagingskonkurransen? For å kunne vinne må man som kjent delta.

Har ikke sett på Farmen nie særlig før, så vet ikke hvordan det fungerer?

Skrevet

Alle konkurranser er jo urettferdig for noen. Det å bygge bro var urettferdig for Amalie, for det hadde ikke hun gjort før, hinderløypa hadde vært urettferdig for Halvor om han måtte tatt den, fordi han ikke er like smidig som enkelte andre, matlaging er urettferdig for de som ikke har kunnskap om å lage mat. 

Halvor vant første del fordi han var rask og hadde kunnskap om f.eks det å bygge bro.

tipper kanskje Amalie vinner hinderløypa da hun er lett i kroppen. 

Eunike har god sjans på matlaging da hun har gjort mye av det. 

Farmen handler jo veldig mye om det å tilegne seg forskjellig kunnskap, Halvor er en verdig vinner fordi han har gjort veldig mye av det. Han kunne kanskje bidratt mer med matlaging og slike ting, men han har bidratt ekstremt mye til det å faktisk redde ukesoppdragene. Det samme har Camilla. (Selv om jeg ikke liker baksnakkingen hennes og det evige maset om røyk,vin og sjokolade.. de har jo fått det hver uke på marked eller i premie som ettellerannet) .. 

Anonymkode: 395da...564

• Liker 5
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er veien videre nå egentlig? Er Halvor i finalen? Eller er det slik at det er to kamper til hvor to stykker går videre, så er de tre igjen som skal kjempe mot hverandre? 

Nei, Halvor er nå i semifinalen. Vinneren av hinderløypa tar plass nummer to i semifinalen. De to gjenværende konkurrerer om den siste plassen i matlagingskonkurransen.

Så antar jeg at det er to konkurranser for å kåre finalistene.

Anonymkode: a8c41...135

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, Halvor er nå i semifinalen. Vinneren av hinderløypa tar plass nummer to i semifinalen. De to gjenværende konkurrerer om den siste plassen i matlagingskonkurransen.

Så antar jeg at det er to konkurranser for å kåre finalistene.

Anonymkode: a8c41...135

Ok, jeg skjønner! Takk :) Er det neste uke også, eller blir alt avgjort denne uken?

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, jeg skjønner! Takk :) Er det neste uke også, eller blir alt avgjort denne uken?

Alt blir avgjort denne uken. Vinneren er kåret på søndag!

Anonymkode: f501e...673

Skrevet
3 timer siden, chisandra skrev:

Bare se på hvor overlegen Halvor var i øvelsene. Jeg har ikke sagt at noen ikke klarer oppgavene; bare at de stiller underlegne menn fordi det i stor grad handler om fysikk, og der vil jo, av naturlige årsaker, kvinnene som oftest stille bak i køen.

Matlaging blir ikke like urettferdig den veien, siden det er mer kjønnsnøytralt. 

• Liker 3
Skrevet

Hadde det ikke vært for Halvor, hadde de vært uten mat i flere uker. Eunike viser en oppførsel som er stygg. Ser bare på de gangene det var marked.   Ønskene hennes, glad for mat utenom korn. Når hun ble storbonden,  ble det en annen pip. Nei, skal de ha mat får de fikse det selv. Egoistiske troll. Så alle den sladringen mellom jentene, som de tar Halvor for. Amalie går til de to andre med hva Halvor sier, de to andre går til Amalie. Så rotter de seg sammen. De burde ikke vært i finalen. Håper Halvor vinner alt.

DETTE HAR VÆRT DEN DÅRLIGSTE FARMEN NOEN SINNE. SKAL TV2 FORTSETTE MED DETTE, FÅR DE GJØRE SOM DE GJORDE PÅ DE FØRSTE GANGENE DE SENDTE. 

Amalie burde heller ikke vært i finalen. Heller ikke Camilla. Camilla pga hun ikke har vært i kamp. 

Anonymkode: fc61a...e0a

• Liker 4
Skrevet
4 minutter siden, stf skrev:

Bare se på hvor overlegen Halvor var i øvelsene. Jeg har ikke sagt at noen ikke klarer oppgavene; bare at de stiller underlegne menn fordi det i stor grad handler om fysikk, og der vil jo, av naturlige årsaker, kvinnene som oftest stille bak i køen.

Matlaging blir ikke like urettferdig den veien, siden det er mer kjønnsnøytralt. 

Hvilke oppgaver mener du hadde vært kjønnsnøytralt i går?

Anonymkode: 5e7d1...c29

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det ikke vært for Halvor, hadde de vært uten mat i flere uker. Eunike viser en oppførsel som er stygg. Ser bare på de gangene det var marked.   Ønskene hennes, glad for mat utenom korn. Når hun ble storbonden,  ble det en annen pip. Nei, skal de ha mat får de fikse det selv. Egoistiske troll. Så alle den sladringen mellom jentene, som de tar Halvor for. Amalie går til de to andre med hva Halvor sier, de to andre går til Amalie. Så rotter de seg sammen. De burde ikke vært i finalen. Håper Halvor vinner alt.

DETTE HAR VÆRT DEN DÅRLIGSTE FARMEN NOEN SINNE. SKAL TV2 FORTSETTE MED DETTE, FÅR DE GJØRE SOM DE GJORDE PÅ DE FØRSTE GANGENE DE SENDTE. 

Amalie burde heller ikke vært i finalen. Heller ikke Camilla. Camilla pga hun ikke har vært i kamp. 

Anonymkode: fc61a...e0a

Nå ble jeg forvirra her, syns kommentaren din er svært uoversiktlig og tungvint å lese. Hadde nok vært lettere å lese hvis du bruke komma innimellom. Hva mener du f.eks med "ønskene hennes, glad for mat utenom korn" ??? Og hva mener du de gjorde de første sesongene som de ikke gjør nå?

Anonymkode: 7b7f5...6dd

• Liker 7
Skrevet

Jeg ser det er mye forvirring rundt hvem som har gått videre til hva og hvem som skal konkurrere videre i hva. La meg oppklare litt for dere det måtte gjelde:

3 av de 4 deltakerne går til semifinalen. Halvor vant gårdskonkurransen og ble første semifinalist. Den som vinner hinderløypa og den som vinner matlagingskonkurransen er de to andre semifinalistene. 

Så blir det to nye konkurranser for å kåre to finalister. Dette vises på søndag, og vi vet enda ikke hva slags konkurranser det blir. Tidligere år har det vært vanlig å lage en slags trenøkkel som skal passe inn i et mønster, og melkespann har også vært vanlig. Økekast var også vanlig før, men da i semifinalen, så det er mulig det er helt ute i år? Dette blir uansett veldig spennende! 

Anonymkode: 1f0c0...599

• Liker 7
Skrevet

Nå er det jo tre muligheter for å komme seg til semifinalen. Del 1 var veldig praktisk, del 2 der trenger man å være hurtig, smidig og psykisk sterk, del 3 der handler det om å ha kunnskap om matlaging. 

Halvor er den mest praktiske, så han vant jo den. Hadde de startet med hinderløypa så hadde jo ikke Halvor vært den første semifinalisten. 

Jeg forstår ikke helt hvorfor det var urettferdig med den første oppgaven? Det kommer to nye oppgaver hvor det er noen helt andre ferdigheter som trengs.

Anonymkode: 59983...691

• Liker 5
Skrevet

Hva skjer hvis det er en to-delt konkurranse, og ett par deltakere kommer på delt førsteplass? 

For eksempel dersom en person får tre poeng i den første oppgaven, og to poeng i den andre oppgaven. Men en annen person får to poeng i den første oppgaven, og tre poeng i den andre oppgaven? Da ville jo disse to deltakerne hadde fem poeng hver. :P 

Må disse to deltakerne ut i enda en konkurranse mot hverandre da, eller blir begge to automatisk med videre til semi-finale sammen? :P

Anonymkode: 3963f...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...