Gå til innhold

Farmen 2017

Hvem håper du vinner Farmen 2017?  

452 stemmer

1. 1. Hvem håper du vinner Farmen 2017?

• Amalie Snøløs
      43
    • Halvor Sveen
      128
    • Kristian Krubel Djupnes
      21
    • Geir Magne Haukås
      12
    • Karianne Amlie Wahlstrøm
      8
    • Camilla Cox Barfot
      16
    • Eunike Hoksrød
      44
    • Karoline Røed
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

• Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 16. des. 2017, 12:50

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Buhuu, Amalie tar så mye mat". Litt senere: "Haha, har du stjelt tolv egg, Kristian? Så morsomt!" Konsekvent gjeng.

Anonymkode: 094ac...5e7

• Liker 34
Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutter siden, Sitronmelis skrev:

Syns det var dårlig gjort att de flytta skiltet med Eunikes vei til utedassen, altså Geir gjorde det jo bare for å være hyggelig!

Mobbingen av Geir fortsetter etter at han har forlatt farmen. En gave Geir ga for å forsøke å ordne opp litt, blir sagd ned og gjort til latter. Hvordan var disse personene på barneskolen, når de er slik som dette som voksne? Utrolig.

Sitat

Bare det at de påstår Geir har manipulert Amalie, herregud, Amalie bestemmer jo helt og holdent over seg selv.

En pen blondine kan da ikke få til noe selv, liksom. Snakk om å ha fordommer og undervurdere mennesker.

• Liker 20
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Buhuu, Amalie tar så mye mat". Litt senere: "Haha, har du stjelt tolv egg, Kristian? Så morsomt!" Konsekvent gjeng.

Og i tillegg tar de storbondebrevet og skal ta det de finner i skattejakten selv og! Jeg syns Gaute burde kommet inn og tatt en alvorsprat med de etter den hendelsen. Håper Halvor og Amalie finner ut av det og klikker.

• Liker 12
Skrevet

Begynner å kjenne veldig igjen den typen Karianne er, har møtt mange slike før. Hun er i utgangspunktet ikke en del av det som av en eller annen grunn er "den kule gjengen." Etterhvert får hun innpass og begynner deretter å behandle sine tidligere venner mindre bra. Karianne og Camilla er jo ikke noen naturlig venninne-kombinasjon i det virkelige liv, de har jo virkelig ingenting til felles. 

Anonymkode: 1f0c0...599

• Liker 27
Skrevet

Da vet vi det, å ta litt mer melk på tallerken og plukke bær i skoen er FYFY! Men å stjele 12 egg for mette seg selv, og holde dette skjult for alle, det er helt greit 👍🏻👍🏻👍🏻

Også har vi Eunike da. «Hvorfor bryr Halvor seg så mye om disse eggene? Han får 3 måltider om dagen, blir han ikke mett?» «Vi har så mye poteter og kjøtt som skal bli klubber til fattige barn, vi har ikke mat på gården uten om dette, vi tar dette her fra de fattige barna fordi jeg er sulten» 🤔🤔

Anonymkode: 59983...691

• Liker 27
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da vet vi det, å ta litt mer melk på tallerken og plukke bær i skoen er FYFY! Men å stjele 12 egg for mette seg selv, og holde dette skjult for alle, det er helt greit 👍🏻👍🏻👍🏻

Også har vi Eunike da. «Hvorfor bryr Halvor seg så mye om disse eggene? Han får 3 måltider om dagen, blir han ikke mett?» «Vi har så mye poteter og kjøtt som skal bli klubber til fattige barn, vi har ikke mat på gården uten om dette, vi tar dette her fra de fattige barna fordi jeg er sulten» 🤔🤔

Skogen, ikke skoen! Haha

• Liker 1
Skrevet (endret)

Men det er usympatisk av Amalie å plukke bær og ikke dele med de andre. Det er bare det at de andre har ikke så mye de skulle sagt når de stjeler fra fellesskapet. Fei for egen dør, som det heter.

Endret av Horten Market
  • Liker 12
Skrevet

Altså, hva er det som skjer i hodet på disse, tilsynelatende, voksne menneskene? Jeg blir tom for ord..

• Liker 11
Skrevet
9 minutter siden, Horten Market skrev:

Men det er usympatisk av Amalie å plukke bær å ikke dele med de andre. Det er bare det at de andre har ikke så mye de skulle sagt når de stjeler fra fellesskapet. Fei for egen dør, som det heter.

Nei altså, når alt kommer til alt er det ingen andre enn Halvor som tenker på andre. Men når det er 4 stykker som går til angrep på personer som gjør noe de ikke synes er greit, og faktisk ikke er noe bedre selv, så har faktisk Amilie rett til å plukke de bæra selv. Jeg tror Amilie har forstått at ukesoppdraget kommer til å bli sabotert. Amalie er ikke dum, så hun har forstått dette. Og tv2 kan dette med å klippe. Vi vet ikke når Amalie faktisk sov, om det var etter middagen, om det var fordi hun følte seg dårlig eller hva det var. Men det vi vet er det at Kristian bruker hver eneste mulighet han får til å rakke ned på Amalie, sist uke var det Geir. Sånne som Kristian trenger noen å rakke ned på for å føle seg bedre. Amalie har trekt seg så tilbake i det siste, hun har ikke den samme gnisten som hun hadde før, hun blir mobbet der inne og det merkes på hun. Karianne, Kristian, Camilla og Eunike stenger hun så ute, alt hun gjør blir feil. Jeg er sikker på at det med de bæra var en sånn «jeg har plukket bær, hadde dere vært greie hadde dere fått, men det er dere ikke så dere kan plukke deres egne bær».

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sikker på at det med de bæra var en sånn «jeg har plukket bær, hadde dere vært greie hadde dere fått, men det er dere ikke så dere kan plukke deres egne bær».

Godt mulig, alt blir annerledes i den rette konteksten.

Sitat

Og tv2 kan dette med å klippe.

Det er sikkert og visst! Råttenskapen i Farmen engasjerer. Kanskje bare halvparten er sant, fordi ting blir klippet ut av sin sammenheng. Synd for de som blir fremstilt som drittsekker. Dette kommer til å henge ved dem lenge.

• Liker 2
Skrevet

Så mange ekle folk det er der inne nå, orker snart ikke å se på mer. Nå som Geir er ute så må de finne seg en annen å rakke ned på for å stille seg selv i et bedre lys. Er dette voksne mennesker? Blir flau. Glad for at dette snart er ferdig, håper Halvor eller Amalie vinner.

• Liker 12
Skrevet

Dette må vel være en av de verste sesongene av Farmen noensinne, så utrolig mye baksnakking og utfrysing som det har vært.. Fatter ikke at voksne mennesker klarer å oppføre seg sånn, spesielt ikke på TV. Tenker de ikke på at det blir filmet og vist for Norges befolkning? :klo: 

Anonymkode: 8cbb9...959

• Liker 12
Skrevet

Karianne forklarer at det ikke var mobbing/utfrysing av Geir, for de som stod for dette ikke synes at det var det, og at det var Geir sin egen skyld fordi han er den han er:

http://www.tv2.no/v/1258133/

• Liker 7
Skrevet (endret)

Og Kristian forteller til VG at "Jeg har vært en eggtyv og stjålet i alle fall femten egg i løpet av oppholdet, noe jeg selvfølgelig ikke har dårlig samvittighet for. Én ting er å gjøre noe helt åpenlyst, da er du bare dum. Hvis du klarer å gjøre det uten å bli oppdaget, da er du lur".

Vi kjenner igjen holdningen fra idretten. Blir du tatt i doping er du dum. Klarer du det uten å bli tatt, da er du lur. Juks med god samvittighet. Selvfølgelig ingen grunn til dårlig samvittighet, det er en del av gamet, hilsen Kristian.

Endret av Horten Market
  • Liker 18
Gjest Citronella
Skrevet

Dere må da skjønne at her klippes det fra TV sin side!

Og flere bør lese Fluenes herre. Det er mange interessante og naturlige mekanismer som trer inn når mennesker som ikke kjenner hverandre må leve sammen over tid under litt karrige kår.

Skrevet (endret)

Dagens episode ble ikke akkurat bedre.. de lurer og bedrar hele gjengen bortsett fra Halvor og Amalie... samtidig har Amalie vært veldig egoistisk i løpet av Farmen, og unt seg flere goder av felleskapets penger på markedet. Og jobber lite generelt. Arbeidsmoralen er ikke akkurat på topp. Den eneste som har vist seg å bli en verdig vinner er Halvor. Han virker å ha levd livet på godt og vondt, og har gode verdier. 

At Karianne unnskylder seg med ditten og datten ang mobbing, får hun bare gjøre, men det vi seere fikk se var faktisk et resultat av hennes, Camillas og Kristians handling, og slik oppførsel er rett og slett ugreit. Slik oppfører man seg bare ikke mot andre. Rett og slett ufyselig og skammende.

Camilla, Kristian og Karianne har fått en avskyelig personlighet.. og det er noe som heter at karma is a bitch! 

Denne sesongen synes jeg at det virker som de beste menneskene forsvinner først, og det er dumt. 

Halvor hadde også bedt TV 2 stoppe tvekampen med Kristian og Geir etter at Geir blødde fra hånden og knakk to ribben, noe som er helsemessig uforsvarlig, og den kampen skulle ikke funnet sted i det hele tatt. Det går på helsa løs, men underholdning skal de ha. Og her sitter vi og støtter oppunder dette... 

Er det greit å lage underholdning koste hva det koste vil? 

Endret av ♥Missy♥
  • Liker 20
Gjest chisandra
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke på tide med en kvinnelig mentor i Farmen snart, og så «mentors mann» til å ta seg av alt som har med mat og husstell å gjøre?

Hadde for øvrig blitt hjemmeundervisning på ungen min om det viste seg at Karianne var klasseforstander.

Det funket ikke sånn i 1917, vet du :)

Skrevet

Kan de ikke plukke seg bær selv? hadde heller ikke delt med den gjengen der... Sutrekjerringer

• Liker 16
Skrevet

Geir tissa i en dessertskål og lot det stå igjen på rommet?? Eller var det noen andre, Kristian kanskje, for å så skylde på Geir? 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, nutella skrev:

Kan de ikke plukke seg bær selv? hadde heller ikke delt med den gjengen der... Sutrekjerringer

Hun bruker vel tid på bærplukking mens de andre jobber med ukesoppdraget? (Altså hjelper henne med å få en finalekniv). Skjønner godt de blir irriterte da

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...