Gå til innhold

Tar dere vare på ting fra barndommen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tar dere vare på mange ting fra barndommen/tenår/studietid? Holder på å gå gjennom mye ting som jeg har lagret, men egentlig aldri bruker. Men er så usikker på om det er like greit å bare kvitte seg med ting som er minner, mer en noe annet. Men samtidig er det kanskje dumt å "slette" hele fortiden sin?

Merker jeg er litt dradd fordi jeg liker å ha lite ting av prinsipp. Men samtidig er det jo fint å vite at man har hatt et liv før nåtid..

Tar dere vare på gamle ting? 

Anonymkode: 51c81...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en bamse som jeg aldri blir å kvitte meg med. 
Fikk den fra fødselen, så... har alltid hatt den. Når det gjelder ting jeg kvitter meg med, pleier jeg alltid å se på verdien de har hatt. 
Jeg har ikke så mye imot å kvitte meg med leker og småting jeg ikke har bruk for. Klær syr jeg kanskje om. Og bøker leser jeg alltid (så de fleste tingene jeg har igjen er bøker). 

AnonymBruker
Skrevet

Hiver alt.

Anonymkode: cc2f9...0d7

Skrevet

Jeg har tatt vare på ting som betyr en del for meg, men "lagret" dem i fine bokser og esker slik at de ikke bare ligger og slenger rundt omkring. Diverse papirer har jeg scannet, og overført over på minnepinner og slikt før jeg kastet dem i søpla.

Du kan jo ta bilder av ting som du har gode minner om, men som du ikke egentlig trenger. På den måten så kan du alltid gå tilbake og huske de gode øyeblikkene ved å "se" på gjenstanden på et lagret bilde på pc-en din. :) 

Skrevet

Yndlingsbamsen er reddet og sitter pent i bokhylla i stua mi. Alt annet kan jeg gjerne kaste nå. Det var litt stas å oppbevare gamle skolebøker før i tiden, men nå er det gått så lang tid at de har mistet sin affeksjonsverdi. Leker og slikt (med unntak av før nevnte bamse) hadde jeg en generalopprydning i tidlig i tenårene og da ble mye kastet eller gitt bort. 

Sliter litt med hva jeg skal gjøre med barnebøkene mine da. De har jo ikke allverdens interesse lenger, men på den annen side kan jeg ikke få meg til å kaste bøker. 

Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Nei det har jeg ikke gjort. 

Gjest Yellowrose
Skrevet

Nei. Hvis du ikke bruker det så er det bedre å gi det bort eller selge det, bedre at noen andre kan få bruke og få glede av det :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt vare på alt jeg har fått som voksen. Jeg har vanskeligheter med å kaste ting generelt. Og da spesielt slike ting. Legger alt for mye følelser i tingene, sikkert ikke sunt.

Anonymkode: cb6ab...2b0

• Liker 1
Gjest antbug
Skrevet

Jeg har ikke en eneste ting fra barndommen og ungdomsårene. Moren min er fullstendig usentimental og kaster alt som ikke lenger er i bruk, så det er bare minnene igjen. Skulle ønske hun hadde tatt vare på noen småting, for det hadde vært litt hyggelig å for eksempel ha yndlingsbamsen eller en liten kjole eller noe. Nå er jeg mor selv og tar nok vare på litt for mye. En mellomting mellom my way og min mors hadde sikker vært akkurat passe :)

Skrevet

Har noen ting, f.eks de bamsene jeg brukte mest. Men de ligger i et skap da. Men det kan jo være hyggelig å ha når en får egne barn og noe å se tilbake på. De fleste håndlagde ting har mine foreldre/besteforeldre stående hos seg. Har kastet noe som har vært ødelagt. 

Skrevet

Prøver å sortere. Har glansbildeboka mi, første karakterboka, første skriveboka osv. Ellers har jeg en kjole som min mor sydde til meg i 2-3 årsaldren til pynt på soverommet. Når det gjelder mine barn, så har jeg valgt ut enkelte tegninger. Alt barnetøy er gitt bort.

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nei, ser ikke poenget.

AnonymBruker
Skrevet

Har litt i en eske. Datteren min ble så rørt av innholdet at hun bestemte at sånn eske ville hun også ha!

Anonymkode: c341a...4d6

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har det inni hjertet mitt

Anonymkode: 19cbc...b52

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en boks med glansbilder og bøker fra de første årene på skolen, noen bamser og litt annet krimskrams. :) Resten har jeg kastet.

Kommer nok til å samle opp ganske mye til sønnen min da, sliter med å kvitte meg med hans ting...:fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en stor plastkasse ca 80x40x40 cm som står på loftet. Der har jeg litt glansbilder, noen skolebøker, barnetegninger, mine første sko, noen småleker og noen klesplagg. Har også et par Pusur-bøker/minnebøker, noen gamle brev/kort, russelua mi, dåpstallerken. Har sikkert noe mer småtteri som jeg ikke kommer på i farta, fant ut at dette var så koselig at jeg har laget til akkurat samme til barna våre og mannen min. 

Anonymkode: db5ab...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...