AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #1 Skrevet 11. mars 2017 Er det bare meg som reagerer på alle disse kvinnene som venter år etter år på at mannen "skal bli klar" til å få barn? Hva er greia liksom? Skal man være dørmatter for en gjeng egoister som kan få barn hele livet mens man venter på å bli steril selv? Jeg begriper ikke at kvinner går på den limpinnen der? De risikerer å bli barnløs mot sin vilje for å vær grei mot den stakkars følsomme lille mannen som ikke vil bli voksen? Når ble det kjærlighet at mannen får være superegiost i sånn grad? Snakk om hjernevasking fra manipulerende menn som gir en lang dag i om deres "elskede" blir barnløs pga av dem.. Anonymkode: cc436...98d 24
brownbrown Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 skal vi menn være dørmatter for dere kvinner som vil ha barn så dere kan bli tjukk og feit,, lat, lite sex, slutte å ta vare på dere selv, tenke kun på deg selv og barnet osv osv listen er drittlang..... kan forlatte oss akkurat når det passer og ta med både baby og halve lønnslippen min i 18 år?? og et system som kjønnsdiskriminerer menn som ikke har noe å si ang ungen i det hele tatt å få barn er man 2 om. begge må ville det. ikke noe dere damer kan presse på oss. jo mer dere maser jo mindre har vi lyst. slutt å kun tenk på dine egne behov , alt handler ikke om deg, men forholdet og partneren teller også, bedre og vente til riktig tid en å gjøre det med engang. barn får man når man er klar for det og har et stabilt forhold over flere år. f 12
Arabella Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 (endret) 24 minutter siden, brownbrown skrev: skal vi menn være dørmatter for dere kvinner som vil ha barn så dere kan bli tjukk og feit,, lat, lite sex, slutte å ta vare på dere selv, tenke kun på deg selv og barnet osv osv listen er drittlang..... kan forlatte oss akkurat når det passer og ta med både baby og halve lønnslippen min i 18 år?? og et system som kjønnsdiskriminerer menn som ikke har noe å si ang ungen i det hele tatt å få barn er man 2 om. begge må ville det. ikke noe dere damer kan presse på oss. jo mer dere maser jo mindre har vi lyst. slutt å kun tenk på dine egne behov , alt handler ikke om deg, men forholdet og partneren teller også, bedre og vente til riktig tid en å gjøre det med engang. barn får man når man er klar for det og har et stabilt forhold over flere år. f Klart det er automatikk i at alle, absolutt alle kvinner forfaller på alle mulige måter og områder når de får barn og blir noen fæle gribbeniller. Klart det. Men alle menn er selvfølgelig sjarmerende, velstelte og sympatiske. Klart det. Du må skynde deg og bli sterilisert før du rekker å gjøre noen gravide. Endret 11. mars 2017 av Arabella 29
brownbrown Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 3 minutter siden, Arabella skrev: Klart det er automatikk i at alle, absolutt alle kvinner forfaller på alle mulige måter og områder når de får barn og blir noen fæle gribbeniller. Klart det. Men alle menn er selvfølgelig sjarmerende, velstelte og sympatiske. Klart det. Du må skynde deg og bli sterilisert før du rekker å gjøre noen gravide. nei, men det er et velkjent fenomen at mange damer, ikke alle forfaller ganske raskt i mye større grad en andre kvinner og menn etter de blir gravid... er mange damer som forsatt er sykelig overvektig etter graviditet og var kjempeslank før hele poenget er ikke at kvinner blir mindre sexy, men at dette er et valg av både mann og kone, ikke noe som bare damen bestemmer at no skal jeg ha barn du får gjøre meg gravid. ts er egoistisk. vist hun vil ha barn så må hun være tålmodig for det kreves noe av begge parter og ikke alle som er klar for det eller vil 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Jeg vil nå si at det er vi kvinner som er egoister. Vi vil ha bryllup og barn, og mannen er bare et verktøy. Dette er mitt inntrykk av Kvinneguiden. Anonymkode: 301b1...de3 12
brownbrown Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 6 minutter siden, Arabella skrev: Klart det er automatikk i at alle, absolutt alle kvinner forfaller på alle mulige måter og områder når de får barn og blir noen fæle gribbeniller. Klart det. Men alle menn er selvfølgelig sjarmerende, velstelte og sympatiske. Klart det. Du må skynde deg og bli sterilisert før du rekker å gjøre noen gravide. jeg trenger forresten ikke å sterilisere meg , hadde blitt en fantastisk far, når jeg hadde vært klar for det og vært i stabilt forhold i mange år... TS derimot er egoistisk og skal ha barn kun på egne premisser 3
Drakan Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 I dagens samfunn kan man lett spare egg og bli gravid når man vil 1
brownbrown Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil nå si at det er vi kvinner som er egoister. Vi vil ha bryllup og barn, og mannen er bare et verktøy. Dette er mitt inntrykk av Kvinneguiden. Anonymkode: 301b1...de3 ja sant ? kvinner maser om barn og giftemål...likavell er det skyhøy skillsmisse ratio og som oftest kvinner som bryter ekteskap. menn derimot har så å si ingen rett i barnefordelingssaker og kommer tapende ut av både barn og giftemål. ikke rart kvinner vil det, de får jo alt , mens mannen taper 2
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 27 minutter siden, brownbrown skrev: skal vi menn være dørmatter for dere kvinner som vil ha barn så dere kan bli tjukk og feit,, lat, lite sex, slutte å ta vare på dere selv, tenke kun på deg selv og barnet osv osv listen er drittlang..... kan forlatte oss akkurat når det passer og ta med både baby og halve lønnslippen min i 18 år?? og et system som kjønnsdiskriminerer menn som ikke har noe å si ang ungen i det hele tatt å få barn er man 2 om. begge må ville det. ikke noe dere damer kan presse på oss. jo mer dere maser jo mindre har vi lyst. slutt å kun tenk på dine egne behov , alt handler ikke om deg, men forholdet og partneren teller også, bedre og vente til riktig tid en å gjøre det med engang. barn får man når man er klar for det og har et stabilt forhold over flere år. f Jeg synes hovedinnlegget var pinlig, men dette svaret dro jo samtalen ned i nye daler.. Fyfaen nivået på KåGe synker som Titanic.. - uansett, jeg får ikke sove, så, svar til ts; slutt å stereotyp det, jeg (som kvinne) har vært i et parforhold med en mann som "ventet" på at jeg en dag skulle ønske barn med han (det skjedde aldri) jeg kjenner flere menn som har hatt som ambisjon å ha minst to unger innen de ble 30 (med kvinner som faktisk synes dette var slitsomt..) - Det handler altså ikke om kjønn men at det skal være to samtykkende foreldre som begge ønsker barnet. Kanskje kommer dette ønsket generelt sett oftere hos kvinnen først, og mannen trenger litt tid på å bearbeide eller forholde seg til et slikt ønske. Det må han da såklart få lov til.. det viktigste er åpen kommunikasjon. En mann (eller kvinne) som ikke ønsker seg barn overhodet bør jo også gi utrykk for det, sånn at en potensiell partner får muligheten til å gå videre om ønsket om barn er så sterkt at de ikke kan leve uten. De fleste vil heller vente på å få barn med rett partner til rett tid, enn å kun få barn etter eget ønske når man selv vil. Det synes jeg er fint. Samarbeid er et minimumskrav når det gjelder "good parenting skills"...
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Akkurat nå, brownbrown skrev: ja sant ? kvinner maser om barn og giftemål...likavell er det skyhøy skillsmisse ratio og som oftest kvinner som bryter ekteskap. menn derimot har så å si ingen rett i barnefordelingssaker og kommer tapende ut av både barn og giftemål. ikke rart kvinner vil det, de får jo alt , mens mannen taper Vi kvinner skal ha og vi kvinner skal kreve. Så må dere menn bare finne dere i det. Ekteskap bør avskaffes slik at mann og kvinne stiller likt. Samtidig får damene fingeren ut av ræva og begynner å tjene til livets opphold selv. Barnefordeling vil jeg ikke diskutere her, da biologien spiller en vesentlig rolle. Anonymkode: 301b1...de3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil nå si at det er vi kvinner som er egoister. Vi vil ha bryllup og barn, og mannen er bare et verktøy. Dette er mitt inntrykk av Kvinneguiden. Anonymkode: 301b1...de3 Jeg kan garantere deg at on du har fått dette inntrykket gjennom KåGe kommer det av mannfolka som henger her; de begynner å skape et ekkokammer på KG hvor de primært roper ut om hvor jævlige norske kvinner er, også hører de sine egne meninger gjentas opp og i mente og får forsterket inntrykket sitt av andre MENN her inne. KG er en magnet når det gjelder bittre menn som skal stereotype kvinner og spy ut kvinnehat. Innhent dine oppfatninger fra den virkelige verden. Ikke her!
Arabella Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 Det er langt på natt og langt nedi glassene til folk her, tror jeg. Så mye syt og bitterhet. 8
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #13 Skrevet 11. mars 2017 1 minutt siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg kan garantere deg at on du har fått dette inntrykket gjennom KåGe kommer det av mannfolka som henger her; de begynner å skape et ekkokammer på KG hvor de primært roper ut om hvor jævlige norske kvinner er, også hører de sine egne meninger gjentas opp og i mente og får forsterket inntrykket sitt av andre MENN her inne. KG er en magnet når det gjelder bittre menn som skal stereotype kvinner og spy ut kvinnehat. Innhent dine oppfatninger fra den virkelige verden. Ikke her! Jeg ser ikke ting fra bare en side. Menn har sine store svakheter de også. Deriblant det å ta vare på sine barn... Anonymkode: 301b1...de3 1
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. mars 2017 #14 Skrevet 11. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg ser ikke ting fra bare en side. Menn har sine store svakheter de også. Deriblant det å ta vare på sine barn... Anonymkode: 301b1...de3 Eh, menn kan da stort sett sagtens ta vare på sine barn..? Du har et ufattelig stereotypisk syn på kjønnsroller..? "Kvinner vil gifte seg og få barn, menn kan ikke ta vare på barna"..? Folk flest er ikke sånn, spesielt ikke i Norge anno 2017.. nettopp takket være likestilling..
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #15 Skrevet 11. mars 2017 Akkurat nå, Raven.WritingDesk skrev: Eh, menn kan da stort sett sagtens ta vare på sine barn..? Du har et ufattelig stereotypisk syn på kjønnsroller..? "Kvinner vil gifte seg og få barn, menn kan ikke ta vare på barna"..? Folk flest er ikke sånn, spesielt ikke i Norge anno 2017.. nettopp takket være likestilling.. Jeg snakker om nyanser. Selv om vi er i 2017 vil biologien tilsi at mor-barn er sterkest, og historie og tradisjon tilsier at kvinner har en enorm gifte-trang. Anonymkode: 301b1...de3
Gjest noe tilfeldig Skrevet 11. mars 2017 #16 Skrevet 11. mars 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker om nyanser. Selv om vi er i 2017 vil biologien tilsi at mor-barn er sterkest, og historie og tradisjon tilsier at kvinner har en enorm gifte-trang. Anonymkode: 301b1...de3 Jeg er faktisk ikke enig. Jeg mener menn har langt mer omsorgsevne og empati enn de får kred for, og kvinners omsorgsevne blir ofte overvurdert. Det stilles en forventning til at kvinner skal automatisk være en omsorgsperson bare fordi hun er kvinne ("biologi") - dette tror jeg ikke alltid stemmer. Har sett mange eksempler hvor far åpenlyst er bedre ivaretaker av ungene enn mor. Tror også ting som fødselsdepresjon, munchausen by proxy osv som er langt mer typisk for mor enn far kommer av denne stereotypien og samfunnsforventninga.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #17 Skrevet 11. mars 2017 16 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Jeg er faktisk ikke enig. Jeg mener menn har langt mer omsorgsevne og empati enn de får kred for, og kvinners omsorgsevne blir ofte overvurdert. Det stilles en forventning til at kvinner skal automatisk være en omsorgsperson bare fordi hun er kvinne ("biologi") - dette tror jeg ikke alltid stemmer. Har sett mange eksempler hvor far åpenlyst er bedre ivaretaker av ungene enn mor. Tror også ting som fødselsdepresjon, munchausen by proxy osv som er langt mer typisk for mor enn far kommer av denne stereotypien og samfunnsforventninga. ok. Jeg har også sett at en regel er uten unntak. Anonymkode: 301b1...de3
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #18 Skrevet 11. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: ok. Jeg har også sett at en regel er uten unntak. Anonymkode: 301b1...de3 er IKKE* selvfølgelig Anonymkode: 301b1...de3
Arabella Skrevet 11. mars 2017 #19 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, Drakan skrev: I dagens samfunn kan man lett spare egg og bli gravid når man vil Det er nok ikke så enkelt. 2
Arabella Skrevet 11. mars 2017 #20 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, brownbrown skrev: nei, men det er et velkjent fenomen at mange damer, ikke alle forfaller ganske raskt i mye større grad en andre kvinner og menn etter de blir gravid... er mange damer som forsatt er sykelig overvektig etter graviditet og var kjempeslank før hele poenget er ikke at kvinner blir mindre sexy, men at dette er et valg av både mann og kone, ikke noe som bare damen bestemmer at no skal jeg ha barn du får gjøre meg gravid. ts er egoistisk. vist hun vil ha barn så må hun være tålmodig for det kreves noe av begge parter og ikke alle som er klar for det eller vil Har du noen formening om hvilken alder som passer for deg å bli far?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå