Olaviuss Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 I desember ble det slutt mellom meg og samboeren, hun var utro.. Vi har en sønn sammen på 4 år. Jeg er i fra Telemark, men bor nå i Finnmark, da eksen min lurte meg med oppover og fant seg en annen kar. Jeg er så heldig at jeg har sønnen våres 65%, men det føler jeg at skulle bare mangle når jeg er "tvunget" til å bo her for å være med sønnen min. Men det er jo verdt det. Over til poenget! Som sagt ble det slutt mellom oss i desember, og jeg flytta ut like før jul. Eksen min fant fort tonen med denne karen hun var utro med, så de er nå et par. Hun har nå startet med å la denne karen sove over der når hun har sønnen våres. Dette er hennes måte å introdusere han på. Noe jeg syns er helt feil. Jeg syns også det er altfor tidlig for at hun skal introdusere han for sønnen våres. Grunnen til at jeg syns dette er altfor tidlig, og ikke minst ikke riktig er på grunn av: I det siste året har det skjedd veldig mye i livet til både oss og for sønnen våres. Vi flytta fra en trygg plass med en fantastisk barnehage, venner og familie, til en ganske ukjent plass. Hun var mye borte og jeg tok vare på sønnen våres. Plutselig skal ikke mamma og pappa være sammen lengere. Jeg flytter ut, og sønnen våres blir sendt att og fram. Sønnen våres har (og gjør fortsatt) reagert en del på dette. Og nå syns ho plutselig at det er på tide å få inn den nye mannen inn i livet til sønnen våres. Jeg har også vært så frekk at jeg har snoka på facebooken henners, og leser hva de skriver mellom seg. Siden januar har de "gjort det slutt" 4 ganger. Han er også en hissig person (noe de skriver gjentatte ganger). Så det virker ganske så ustabilt. Så er dette riktig av hun? Er ikke dette altfor tidlig? Burde ikke sønnen våres få det stabilt før hverken hun eller jeg får inn noen andre? Eller er det bare jeg som føler det? Noen tenker kanskje bare at jeg er bitter og sjalu, og hater han karen. Og ja, jeg er hvert fall bitter. Bitter for at hun var utro så fort vi flytta 200 mil nordover. Og bitter for at jeg må bo her for å være med sønnen våres. Men sønnen våres er selvfølgelig grunn nok til å bo her. Jeg føler at jeg virkelig tenker på hans beste med å fortsatt bo her. Jeg føler at hun tenker bare på sitt beste.. Hva mener dere? 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #2 Skrevet 11. mars 2017 Du må i hvertfall holde kjærester og voksenrelasjoner unna. Anonymkode: fd18b...172
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Ta med sønnen din og flytt tilbake, så får hun flytte etter. Anonymkode: d886c...e64 10
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #4 Skrevet 11. mars 2017 Jeg mener det hun har gjort er råttent, både mot deg og barnet. Å introdusere barnet for en ny partner i en såpass sårbar situasjon (flytting langt vekk og samlivsbrudd), er egoistisk og veldig unødvendig. Når dette nye forholdet i tillegg er ustabilt, og den nye kjæresten hissig, lurer jeg ærlig talt på hva som feiler eksen din. Så egoistisk og korttenkt kan man faktisk ikke være når man har barn. Jeg ville ha tatt med barnet og flyttet til det stedet der den primære omsorgspersonen (altså du), har nettverk nok til å kunne tilby barnet en trygg og god hverdag, så kan hun heller flytte etter om hun vil. Anonymkode: 65c6d...a06 7
LittleBabyBlue Skrevet 11. mars 2017 #5 Skrevet 11. mars 2017 Synes det er riktig uansvarlig av henne å introdusere en ny mann nå. Synes en grei tommelfingerregel er 1 år etter bruddet. Hvor lenge har hun kjent denne mannen? Er svært skeptisk til å la "ukjente/nye menn" være i nærheten av sårbare barn. Barns sikkerhet først. Er det egentlig noe du kan gjøre for å hindre dette? Tror ikke hun kommer til å ta imot råd fra deg. Ser for meg en lang rekke av nye menn som blir introdusert alt for tidlig for dette barnet i fremtiden.... 4
Outlander Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 Jeg ville ha krevd 100% omsorg for denne gutten - fin deg advokat - dette er IKKE bra for gutten din i det hele tatt. 7
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Om du har barnet 65%, så kan du vel kanskje flytte tilbake til Telemark? Anonymkode: a8fa0...fd1 3
Olaviuss Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #8 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om du har barnet 65%, så kan du vel kanskje flytte tilbake til Telemark? Anonymkode: a8fa0...fd1 Ja, altså det jo det jeg har lyst til. Men kan jeg det? 1
Olaviuss Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #9 Skrevet 11. mars 2017 1 time siden, Outlander skrev: Jeg ville ha krevd 100% omsorg for denne gutten - fin deg advokat - dette er IKKE bra for gutten din i det hele tatt. Jeg har har absolutt tenkt til det. Men sånn som ting er nå, er økonomien svært dårlig. Ikke lett å få seg jobb her i nord, og krangler mye med Nav.. Men jeg ønsker det så absolutt. Er ikke lenge siden vi flytta nordover, så sønnen våres husker fortsatt alt og alle i Telemark. Så hadde økonomien vært der så..
Ulla Ullsokk Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 2 minutter siden, Olaviuss skrev: Jeg har har absolutt tenkt til det. Men sånn som ting er nå, er økonomien svært dårlig. Ikke lett å få seg jobb her i nord, og krangler mye med Nav.. Men jeg ønsker det så absolutt. Er ikke lenge siden vi flytta nordover, så sønnen våres husker fortsatt alt og alle i Telemark. Så hadde økonomien vært der så.. Men hvis du får deg jobb i Telemark, da??
Olaviuss Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #11 Skrevet 11. mars 2017 2 timer siden, LittleBabyBlue skrev: Synes det er riktig uansvarlig av henne å introdusere en ny mann nå. Synes en grei tommelfingerregel er 1 år etter bruddet. Hvor lenge har hun kjent denne mannen? Er svært skeptisk til å la "ukjente/nye menn" være i nærheten av sårbare barn. Barns sikkerhet først. Er det egentlig noe du kan gjøre for å hindre dette? Tror ikke hun kommer til å ta imot råd fra deg. Ser for meg en lang rekke av nye menn som blir introdusert alt for tidlig for dette barnet i fremtiden.... Ja, godt det bare ikke er meg som synes det.. Hun har kjent han siden oktober. Men hun sier til meg at han er det beste som har skjedd og elsker han over alt på jord osv. Så råd fra meg hører hun ikke på. Selvom det med å introdusere andre er en ting jeg har spørt om hun virkelig kan respektere, og vente. Familievernkontoret sa jo også at de anbefaler minst et år, men det trodde ikke hun på.. Selvom hun var med.. 1
Minlillesky Skrevet 11. mars 2017 #12 Skrevet 11. mars 2017 Men hvem bor barnet fast hos? Hvem av dere har han fast adresse hos? Ser at du har 65 % om jeg ikke husker feil nå. Hvis han har fast adresse hos deg, så tror jeg du bare kan flytte med barnet. Men om barnet har delt, eller at barnet har adressen hos mor, så må du ha hennes underskrift på flyttemelding.. Hvis jeg ikke husker helt feil nå 1
Olaviuss Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #13 Skrevet 11. mars 2017 2 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Men hvis du får deg jobb i Telemark, da?? Å få meg jobb i Telemark er nok ikke et problem. Men må vel ta en eventuel sak, før jeg flytter med han? Kan vel ikke bare flytte? Hun har jo bare samvær, og han har fast bosted hos meg. Men må fortsatt ha samtykke av hun for å flytte? Eller eventuelt gå til sak da..
Olaviuss Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #14 Skrevet 11. mars 2017 3 minutter siden, Minlillesky skrev: Men hvem bor barnet fast hos? Hvem av dere har han fast adresse hos? Ser at du har 65 % om jeg ikke husker feil nå. Hvis han har fast adresse hos deg, så tror jeg du bare kan flytte med barnet. Men om barnet har delt, eller at barnet har adressen hos mor, så må du ha hennes underskrift på flyttemelding.. Hvis jeg ikke husker helt feil nå Barne bor fast hos meg, har fast adresse hos meg. Kan jeg virkelig bare flytte da?
Minlillesky Skrevet 11. mars 2017 #15 Skrevet 11. mars 2017 2 minutter siden, Olaviuss skrev: Å få meg jobb i Telemark er nok ikke et problem. Men må vel ta en eventuel sak, før jeg flytter med han? Kan vel ikke bare flytte? Hun har jo bare samvær, og han har fast bosted hos meg. Men må fortsatt ha samtykke av hun for å flytte? Eller eventuelt gå til sak da.. Har barnet fast adresse hos deg, så kan du flytte uten hennes godkjennelse 6
Minlillesky Skrevet 11. mars 2017 #16 Skrevet 11. mars 2017 Men dere må jo bli enige om videre samvær osv etter flytting 1
Olaviuss Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #17 Skrevet 11. mars 2017 4 minutter siden, Minlillesky skrev: Har barnet fast adresse hos deg, så kan du flytte uten hennes godkjennelse Kan man? Har prøvd å lest meg litt opp, kall meg enkel, men syns ikke alt er like lett å forstå Ja, for jeg må jo være behjelpelig med at hun skal få se han. Og om jeg fortsatt har 65% der nede, så blir det jo veldig vanskelig og ikke minst dyrt å sende han nord og sør. For hun kommer aldri til å gå med på at jeg flytter med han. Men om jeg kan, så gjør jeg det. Føler det er best for sønnen våres og også for meg. Da jeg aldri har ville ha bodd her eller har nettverk eller noe sånt.. 2
Minlillesky Skrevet 11. mars 2017 #18 Skrevet 11. mars 2017 (endret) 5 minutter siden, Olaviuss skrev: Kan man? Har prøvd å lest meg litt opp, kall meg enkel, men syns ikke alt er like lett å forstå Ja, for jeg må jo være behjelpelig med at hun skal få se han. Og om jeg fortsatt har 65% der nede, så blir det jo veldig vanskelig og ikke minst dyrt å sende han nord og sør. For hun kommer aldri til å gå med på at jeg flytter med han. Men om jeg kan, så gjør jeg det. Føler det er best for sønnen våres og også for meg. Da jeg aldri har ville ha bodd her eller har nettverk eller noe sånt.. Det har jeg selv erfaring med. Jeg og eks samboer fikk et barn sammen,og ett år senere ble det slutt. Det er noen år siden nå. Men jeg reiste fra han, tok med datteren vår. For å endre adressen hennes over til min, så måtte far skrive under på flyttemeldingen. Siden vi alle hadde felles adresse da vi bodde sammen. Men så har jeg flyttet ett par ganger etter samlivsbruddet til bedre leilighet, og da trengte jeg ikke underskrift fra barnets far på flyttemeldingen. Gjaldt bare den første gangen, da vi hadde felles adresse.. altså barnet.. Endret 11. mars 2017 av Minlillesky
Olaviuss Skrevet 11. mars 2017 Forfatter #19 Skrevet 11. mars 2017 4 minutter siden, Minlillesky skrev: Det har jeg selv erfaring med. Jeg og eks samboer fikk et barn sammen,og ett år senere ble det slutt. Det er noen år siden nå. Men jeg reiste fra han, tok med datteren vår. For å endre adressen hennes over til min, så måtte far skrive under på flyttemeldingen. Siden vi alle hadde felles adresse da vi bodde sammen. Men så har jeg flyttet ett par ganger etter samlivsbruddet til bedre leilighet, og da trengte jeg ikke underskrift fra barnets far på flyttemeldingen. Gjaldt bare den første gangen, da vi hadde felles adresse.. altså barnet.. Ja, okei. For det er jo det vi har gjort nå. Hun har jo skrivd under. Så jeg trenger virkelig ikke henners "tillatelse" til å flytte sørover? Er jo 200 mil unna..
Minlillesky Skrevet 11. mars 2017 #20 Skrevet 11. mars 2017 Det er ikke alltid så lett å forstå all informasjonen som er der ute. Kjenner til den Men husk at hun må ha beskjed noen uker før flytting, tror det var 6 uker før flytting. Pga ett eller annet. Det må du nok google, for har glemt hvorfor
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå