AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Hei Sliter virkelig i matematikk og den setter stopper for meg når det kommer til studiekompetansen. Jeg mangler karakter i 1P og 2P. Har gått på privatgymnas to ganger og har undervisning på internett nå, via Sonans. Det er ca 2 mnd. til eksamen og jeg føler at jeg kan like lite som før. Har sett en del på tidligere eksamensoppgaver de siste dagene og føler jeg er helt lost. Kan ikke deling uten kalkulator engang og det kreves på del 1 på 1P. Det er så vondt å få karakter 1 og jeg kommer meg ikke videre i livet :'( Noen som har råd? Anonymkode: a171c...090 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Kan du få en privatlærer? F.eks en matematikk eller lærerstudent som kan hjelpe deg? Ellers er rådet mitt å starte med det grunnleggende og bygge seg opp. Ikke hopp rett på eksamen, du må kunne grunnstoffet først. Anonymkode: 56711...cce 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei Sliter virkelig i matematikk og den setter stopper for meg når det kommer til studiekompetansen. Jeg mangler karakter i 1P og 2P. Har gått på privatgymnas to ganger og har undervisning på internett nå, via Sonans. Det er ca 2 mnd. til eksamen og jeg føler at jeg kan like lite som før. Har sett en del på tidligere eksamensoppgaver de siste dagene og føler jeg er helt lost. Kan ikke deling uten kalkulator engang og det kreves på del 1 på 1P. Det er så vondt å få karakter 1 og jeg kommer meg ikke videre i livet :'( Noen som har råd? Anonymkode: a171c...090 Ja, brukte 3 år av mitt liv på samme greien, det var foferdelig. Fikk matthjelp fra nav den gangen, tok det privat og klarte såvidt en 2er slik jeg fikk fullstendig vitnemål. Anonymkode: babea...635
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Her må du tette igjen tidligere hull. Start fra barneskolen av og jobb deg systematisk oppover. Du må ha kontroll på det helt basale før du tar fatt på matematikken på videregående trinn. Ettersom du har prøvd så mange ganger uten at det har ført frem tipper jeg at det er dette det ligger på. Få en privatlærer. Det er viktig at denne læreren er tålmodig, pedagogisk og er villig til å gå så langt tilbake i matematikken at du klarer å forstå det grunnleggende. Matematikk er et forståelsesfag. Og ikke gi opp. Jeg forstår at det er demotiverende, men så snart du klarer matematikken kan du legge dette bak deg og begynne på et nytt, og mer spennende, kapittel i livet ditt. Dette er bare en inngangsport, og det skal du klare! Anonymkode: 6f39c...951 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Jo, også er det viktig at du klarer å sette ord på hva du ikke forstår. Hva er det med deling (ved regning) du ikke forstår for eksempel? Da er det også mye lettere for en lærer å hjelpe deg videre. Anonymkode: 6f39c...951
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #6 Skrevet 11. mars 2017 1. Privatlærer + 2. Jobb med faget Anonymkode: 79f82...153
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Tusen takk for svar alle sammen setter pris på det. Vet ikke hvor jeg finner privatlærer? Og er det noen som har en god nettside med basic matteoppgaver som jeg kan øve på? Får vel bare droppe eksamen denne våren og starte å gjøre oppgaver i 1 år til... Anonymkode: a171c...090 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #8 Skrevet 11. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar alle sammen setter pris på det. Vet ikke hvor jeg finner privatlærer? Og er det noen som har en god nettside med basic matteoppgaver som jeg kan øve på? Får vel bare droppe eksamen denne våren og starte å gjøre oppgaver i 1 år til... Anonymkode: a171c...090 Det er mange måter å finne en privatlærer på. Det finnes egne privatlærere (studenter) som er ansatt i et firma, slik som MentorNorge. Dette koster gjerne litt mer, men det er gjerne et litt mer profesjonelt opplegg, og du har visse krav dersom du ikke er fornøyd med læreren. Jeg tror det også finnes firmaer som i hovedsak har ferdigutdannede lærere eller lærerstudenter. Du kan også få hjelp fra studenter som tilbyr dette på selvstendig vis. Å oppsøke et nærliggende universitet/høgskole er eksempelvis ikke særlig dumt. Her vil du jo da ta en liten risk når det gjelder hvor pedagogisk læreren er. Ellers kan du sette inn en annonse på Finn eller andre nettsteder. Da er det viktig at du setter tydelige krav til lærer. Anonymkode: 6f39c...951 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #9 Skrevet 11. mars 2017 Jeg hater matte, ødelagt mye for me- grrrrrrrrrrrrrrAnonymkode: babea...635
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #10 Skrevet 11. mars 2017 Lær deg geogebra og excel, får du full pott på det har du nok poeng til å stå på både 1P og 2P eksamen. Se også masse YouTubevideoer der du kan lære deg å dele uten kalkulator feks Jobb jevnt med faget og ikke gi opp! Om du ikke får bedre karakter via nettundervisning hos sonans, begynn på skolen. Jeg går selv på sonans og har tatt opp matte der. Gått fra 2-5 i 1P på et halvår og har 2P eksamen nå i vår Regn tidligere eksamensoppgaver og vær aktiv og spør i klassegruppa på Facebook Anonymkode: 5962d...bb1
kakaobønne Skrevet 11. mars 2017 #11 Skrevet 11. mars 2017 Kan prøve å hjelpe/veilede deg litt hvis du ønsker, og når jeg selv har tid. Bare send en melding.:) 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå