Gå til innhold

The Red Pill

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har sett "The Red Pill"-dokumentaren av Cassie Jaye? Jeg så den nå nylig (den er fra 2016, men ble ordentlig sluppet på nettet for litt siden). Jeg syns det var en veldig bra dokumentar. Hun som laget dokumentaren tar ikke så mye fokus, og har mer fokus på intervjuobjektene. Det at filmen tar opp ting fra andre vinkler enn man er vandt med, er også interessant. Jeg anbefaler denne på det sterkeste for dere som ikke har sett den :)

Anonymkode: a839a...c0a

• 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg skulle gjerne sett filmen jeg også, vet du hvor man kan se den online?

Hadde vært interessant å diskutere temaet og filmen, men er nok mange som vegrer seg fra å mene noe om dette. Alternativ overtas diskusjonen av de som er ekstremt for eller mot - og da er det ikke mulig å få til noe konstruktivt lenger...

AnonymBruker
Skrevet
På 14.6.2017 den 8.42, KenC skrev:

Hei, jeg skulle gjerne sett filmen jeg også, vet du hvor man kan se den online?

Hadde vært interessant å diskutere temaet og filmen, men er nok mange som vegrer seg fra å mene noe om dette. Alternativ overtas diskusjonen av de som er ekstremt for eller mot - og da er det ikke mulig å få til noe konstruktivt lenger...

Den kan leies på Vimeo og Google Play Movies :)

Anonymkode: a839a...c0a

Skrevet

Takk for anbefalingen TS, så den i går.

Burde vært sett av alle som et utgangspunkt for en mer nyansert kjønnsdebatt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig at bildet hun maler er noe vilt forskjellig fra hva hvordan de presenterer seg selv på nettet. 

Anonymkode: 5b86c...662

Skrevet

Kan du utdype? (Gjerne med en link til nevnte presentasjon)

AnonymBruker
Skrevet

Så frem mot den, men ble ganske skuffet. Hun fokuserte for mye på personene, organisasjonene og "reisen". Og for lite på hovedtemaene MRA's ønsker å ta opp. Greit nok at det er ganske mange temaer, men hun kunne plukket ut noen av de største og fokusert på dem, og dratt frem noe statisikk, ol.

Anonymkode: 19473...c51

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, KenC skrev:

Kan du utdype? (Gjerne med en link til nevnte presentasjon)

"Bitre troll som hater kvinner" stereotypen oppstod vel ikke helt uten grunn. Er jo synd de trenger utenforstående til å tale deres sak, for å klare å framstå som en seriøs og konstruktiv bevegelse...

Så i et intervju at hun forsvarte denne profesjonelle trollingen med at det var den beste måten å få oppmerksomhet til saken, mer eller mindre ga dem et frikort til å harselere og fornærme som de vil fordi det er for en god sak. Den syns jeg var bak mål, sikkert mer et forsvar til hvorfor hun ikke gikk dypere i den mørkere siden av MRA (bortsett fra en kort ikke-forklaring hvor hun bare sier at MRA har 3 grener som ikke er helt enige?).

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

"Bitre troll som hater kvinner" stereotypen oppstod vel ikke helt uten grunn.

Bitre mannehatende traktorlesbe feminister stereotypen oppstod vel ikke helt uten grunn.

AnonymBruker
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bitre mannehatende traktorlesbe feminister stereotypen oppstod vel ikke helt uten grunn.

Nei. Hvis du skulle laget en dokumentar med utgangspunkt i bitre mannehatende feminister hadde det vel blitt ganske falskt å bare glanse over dette segmentet, eller hva? 

Ellers er jeg positiv til dokumentaren, men hun kunne unnlatt å dra disse fjottene inn i diskusjonen og heller kjørt på med ren statistikk og historier når hun ikke var interessert i å håndtere det som folk faktisk reagerer på.

Skrevet

Vel.. så er det i gang igjen. Det blir aldri noen ordentlig diskusjon når det kastes "traktorlesbe", "fjotter", "bitre troll" osv.

Er bare troll som kaster dritt frem og tilbake. Normale folk gidder ikke å involvere seg.

Er det virkelig så vanskelig å prøve å se saken fra flere sider?

Er for øvrig helt enig i at manneorganisasjonene sliter skikkelig med imaget sitt. Når bitre menn får lov til å "fronte" gruppen med begreper som "statsfeminister" og slikt har jo debatten allerede blitt ødelagt. Deretter følger frem og tilbake med drittslenging fra begge fronter. (Den andre fronten er ikke bedre, det er troll på begge sider).

For å sitere meg selv:

På 6/14/2017 den 8.42, KenC skrev:

da er det ikke mulig å få til noe konstruktivt lenger

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, KenC skrev:

Er for øvrig helt enig i at manneorganisasjonene sliter skikkelig med imaget sitt. Når bitre menn får lov til å "fronte" gruppen 

Hmmm. Og DU klagde over at folk bare slang dritt til hverandre?

17 minutter siden, KenC skrev:

med begreper som "statsfeminister" og slikt har jo debatten allerede blitt ødelagt. 

Hva er det som er galt i dette begrepet mener du? Har ikke feminismen mye innflytelse i staten kanskje? Med kvinnegrupper i alle partiene, lover og regler som blir utformet av feministiske organisasjoner og en uforholdsmessig stor andel selvidentifiserte feminister på stortinget i forhold til blant folket?

Skrevet

Ser ikke helt hvordan det er å slenge dritt når jeg påstår det er en del bitre menn som gjør seg selv svært synlige i mannegrupper? Det er jo relativt opplagt at det er en del bitre menn der ute? Jeg er tidvis en av dem selv.

Det gjør ikke det virkelige temaet (det vi egentlig forsøker å disktutere i mellom alle kallenavn og klaging) ikke har noe for seg, det bare forsvinner i alle klagingen. Det er veldig trist, for mange av disse temaene må virkelig tas opp, men det blir vanskelig når man ikke blir tatt seriøst. Disse (beklager) bitre mennene tar opp for mye spalteplass og får nesten all oppmerksomhet. Det er like ille i andre enden av bordet. De av oss som prøver å være litt midt i mellom får ikke plass og velger til slutt å fjerne oss selv fra hele diskusjonen.

Og til slutt: Jeg skjønner hva statsfeminister skal være, og ja - jeg synes også selv at feminismen opplagt har tatt overhånd i visse offentlige instanser. Men begrepet er litt barnslig. Det hører ikke hjemme i seriøs diskusjon. Jeg er overbevist om at diskusjonene blir bedre uten uttrykk som "statsfeministier" og "mannehatende traktorlesber". Hvis jeg skulle omtale deg som "sutrekoppen" i all videre diskusjon er jeg ganske sikker på at det ikke ville gjort noe spesielt positivt for dialogen, er du ikke enig?

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har sett filmen nå. Den er relativt sjokkerende. Hadde vært interessant med en diskusjon rundt temaene i filmen. Hadde vært spesielt interessant  å få innspill fra andre som har sett den som mener det feilinformeres i filmen. Det er ganske menneskelig å "høre det man vil" når man kommer inn på engasjerende temaer slik at man ser seg blind.

Anyone?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...