SuperNova Skrevet 14. desember 2004 #1 Del Skrevet 14. desember 2004 I serien "SuperNova stiller stupide spørsmål" kan jeg i dag by på dette spørsmålet: Si at man en lørdag spiser og drikker masse kalorier. Når vil man merke det på vekta? To dager etter? Tre? Eller en uke etterpå? Det må jo ta litt tid fra kaloriene suges opp i tarmen og omdannes til fett... Eller er dette individuelt og helt umulig å svare på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polluela Skrevet 14. desember 2004 #2 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg mener å huske fra et sted at det ikke var snakk om mer enn 4-5 timer. Men det kan godt hende det er feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. desember 2004 #3 Del Skrevet 14. desember 2004 Det er ikke slik at energibehovet ditt er konstant; noen dager trenger du mer, andre dager mindre. Så om du går opp eller ikke etter en runde med fråtsing, kommer an på mange ting, blant annet på aktivitetsnivået ditt, hva du har spist tidligere samme dag, om du nylig har trent, osvosv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. desember 2004 #4 Del Skrevet 14. desember 2004 Du vil merke mest med en gang. Det er ikke slik at maten du får i deg omdannes til fett som veier mer. Det veier mindre (da mye av maten forbrennes i kroppen). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 14. desember 2004 #5 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvis du tenker kun på vekta, kan du jo si at du legger på deg hvis du drikker vann også....1 liter vann veier jo 1 kg. Men jeg snakket om fettvekt i det tidligere innlegget mitt, og dét var kanskje det du lurte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenni Skrevet 14. desember 2004 #6 Del Skrevet 14. desember 2004 Spørsmålet var vel hvor fort man legger på seg? Har lurt litt på det selv, hvis jeg spiser et tonn junk food og godis en dag, hvor lang tid tar det før buksa sitter litt strammere? dagen etterpå? eller flere dager? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helenaa Skrevet 14. desember 2004 #7 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg VET ikke, men jeg synes å ha merket det på vekta etter ei uke. Dvs når jeg har slanket meg, men så spiser jeg masse noen dager, kan det fortsatt hende at jeg veier stadig mindre noen dager. Helt til det har gått ei uke, og jeg har gått opp (eller ikke gått ned, hvis det er normalen) Ikke noe vitenskap dette, altså, men en liten personlig erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jenni Skrevet 14. desember 2004 #8 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg synes en uke høres veldig lenge ut jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SuperNova Skrevet 14. desember 2004 Forfatter #9 Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg presiserer litt, jeg, selv om vi tydeligvis er tilbake på sporet igjen. Hvis man en dag spiser for eksempel 3.000 flere kalorier enn det man trenger den dagen, hvor lang tid tar det før det rent fysisk legger seg på "sidebeina"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 15. desember 2004 #10 Del Skrevet 15. desember 2004 Vet i hvertfall at hvis jeg EN dag spiser mye mer enn til vanlig, så legger jeg ikke på meg et gram av den grunn, tror det gjelder de fleste. Hvis man derimot spiser mye mer mange dager... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 15. desember 2004 #11 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg føler meg i alle fall tjukkere etter ei rolig helg med godteposen i armkroken - blir veldig inspirert til å trene på mandag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå