Kittykat Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Man har jo hørt om alt det fæle som har skjedd i Sverige det siste året eller to med no-go soner, gjenger, bilbranner, voldtekter osv og innvandrerne står bak så og si alt (sies det i media). I år vil gjerne ungene at vi skal ta en harry-tur til Sverige og handle og også stikke innom Liseberg i Gøteborg. Jeg er veldig skeptisk til dette pga alt media har sagt og vist og jeg vil skjerme barna mine for dette. Jeg er sikkert helt på bærtur og bekymrer meg sikkert for ingenting, men er det noen som har vært i Sverige det siste året, eventuelt har bodd eller bor der og som kan si noe om hvordan ting er?
BlendaSensitive Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Nei nei nei! Bli hjemme! Vi må skysse barna i den dyre og ny innkjøpte Cadillac Escalade med alle tillvalg. Du vet, skuddsikre vinduer, livvakter og så videre. Koster jo skjorta, men balkanske tidligere krigsforbrytere er billigere og kjenner dessuten bransjen. *blink blink* Men hva gjør man ikke for unga. Eller ikke, trollunge. Og om du ikke er et trollis: Har bodd to ganger i såkalte farlige områder. La oss si det sånn: gressklipper, biler, verktøy sto ute hele året. Det mest plagsomme var politihelikopter når politiet behøvde litt ekstra flytid...Åja, har også jobbet i såkalte no go area, var ikke noe stress det. Merket ikke noe til noe. Men! Vi er normale folk som jobber i normale yrker, ikke driver vi med dop, heling, hallikvirksomhet eller som torpedo. Altså er det ikke oss de kriminelle er ute etter. Mest dramatiske var at et vennepar bodde 200 meter fra Vårvädertorget i Göteborg. Men selv de viste lite før det sto i avisa dagen etter. 2
Kjetil E Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 52 minutter siden, Kittykat skrev: Man har jo hørt om alt det fæle som har skjedd i Sverige det siste året eller to med no-go soner, gjenger, bilbranner, voldtekter osv og innvandrerne står bak så og si alt (sies det i media). I år vil gjerne ungene at vi skal ta en harry-tur til Sverige og handle og også stikke innom Liseberg i Gøteborg. Jeg er veldig skeptisk til dette pga alt media har sagt og vist og jeg vil skjerme barna mine for dette. Jeg er sikkert helt på bærtur og bekymrer meg sikkert for ingenting, men er det noen som har vært i Sverige det siste året, eventuelt har bodd eller bor der og som kan si noe om hvordan ting er? Generelt er det ikke mye problemer i de områder av Göteborg dere som turister vil ferdes i. Er først og fremst ute i enkelyr forstedene hvor det er store problemer. Dog ville jeg holdt meg unna Nordstan på kvelds og nattestid. 1
Gjest Aragorn II Elessar Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Ja det er trygt og reise til Sverige. De aller fleste steder i Sverige er det trygt. Det er egentlig bare visse områder i de større byene som ikke er særlig trygge.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, Kittykat skrev: Man har jo hørt om alt det fæle som har skjedd i Sverige det siste året eller to med no-go soner, gjenger, bilbranner, voldtekter osv og innvandrerne står bak så og si alt (sies det i media). I år vil gjerne ungene at vi skal ta en harry-tur til Sverige og handle og også stikke innom Liseberg i Gøteborg. Jeg er veldig skeptisk til dette pga alt media har sagt og vist og jeg vil skjerme barna mine for dette. Jeg er sikkert helt på bærtur og bekymrer meg sikkert for ingenting, men er det noen som har vært i Sverige det siste året, eventuelt har bodd eller bor der og som kan si noe om hvordan ting er? Det er relativt trygt så lenge du ikke drar på store konserter eller til no-go sonene (samt ikke går alene ute om natten). Anonymkode: bf13d...377
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Bor i Göteborg og anser det som helt tryggt å dra til Liseberg. Har ikke større problemer med å være i no go-zonene heller, men ville nok holdt meg unna på kveldstid. Samme gjelder Nordstan på kveldstid. Anonymkode: 02ffa...605 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2017 #7 Skrevet 11. mars 2017 Jeg håper du tuller TS?? Du kan reise hvor du vil i Sverige!! Herregud. Jeg var i Rinkeby for ikke mange ukene sidene fordi jeg kjenner noen der og det er helt normale folk som bor der, til tross for at media får det til å fremstå som at man blir skutt og drept bare man våger seg en meter inn på Rinkeby torg.. ja, de har et problem med enkelte grupperinger som lager bråk. Men de bryr seg vel katta om deg! Og så lenge du ikke reiser ut til forstedene midt på natta så er det null stress. Jeeez. Media har enorm makt og det er trist å se hvor naive enkelt er, som sluker alt de skriver rått. "No go zones" er også noe forbanna tull. Ja, politiet har problemer enkelte steder, men det er fordi de er POLITI og er uniformerte! Anonymkode: f4635...f1b 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå