AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 I nabolaget her er det mellom 10 og 15 hannkatter, og så er det 2 hokatter tilsammen, inkludert min ene. hokatten min kommer inn hvertfall 1 gang pr dag med utstående hår i nakke og rundt rumpen og kropp, et tydelig tegn på at det er masse med pulings utenfor. Det jeg lurer på, er om det er noe som kan smøres etc på min hokatt, som frastøter hannkatter og unngår gangbang? Hun er heldigvis sterilisert Anonymkode: 78398...026
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Er det 15 ukastrerte hannkatter i nabolaget ditt? Og hunkatten din godtar å bli parret når hun ikke har løpetid? Anonymkode: d556f...057
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #3 Skrevet 10. mars 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det 15 ukastrerte hannkatter i nabolaget ditt? Og hunkatten din godtar å bli parret når hun ikke har løpetid? Anonymkode: d556f...057 Aner ikke hvor mange som er kastrerte. De har jo lyster uansett. Nei, hun er en hissigpropp min, men hva er oddsen for å komme upult hjem med en sånn gjeng utenfor. ts Anonymkode: 78398...026
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #4 Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Aner ikke hvor mange som er kastrerte. De har jo lyster uansett. Nei, hun er en hissigpropp min, men hva er oddsen for å komme upult hjem med en sånn gjeng utenfor. ts Anonymkode: 78398...026 De har ikke lyster om de er kastrert. Og de færreste hunkatter lar seg parre med om de ikke har løpetid. Da er det en kamp for hankattene å komme til. Hun ville hatt sår andre steder og. Anonymkode: d556f...057 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #5 Skrevet 10. mars 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: De har ikke lyster om de er kastrert. Og de færreste hunkatter lar seg parre med om de ikke har løpetid. Da er det en kamp for hankattene å komme til. Hun ville hatt sår andre steder og. Anonymkode: d556f...057 visst har de lyster! Jeg har hatt hannkatter hele livet til jeg fikk hokatt. Men er det noe jeg kan gjøre? ts Anonymkode: 78398...026
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #6 Skrevet 10. mars 2017 Jeg tenker det er en veldig dårlig ide å ha katt i et slikt nabolag (dvs der det er mange katter og egen katt ikke vil ha plass til eget revir). Når det er sagt er jeg ganske sikker på at du troller. Du har lest hvor mye diskusjon det er rundt katters velvære og tenkte dette var et enkelt tema å trolle om Anonymkode: 52b62...9d4 6
Gjest Anthrax Skrevet 10. mars 2017 #7 Skrevet 10. mars 2017 Finn et infoskriv om fordelene med kastrering på nett, og legg i postkassene rundt omkring, og nevn at din katt kommer hjem med skader hver dag etter ukastrerte hannkatter.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #8 Skrevet 10. mars 2017 7 minutter siden, Anthrax skrev: Finn et infoskriv om fordelene med kastrering på nett, og legg i postkassene rundt omkring, og nevn at din katt kommer hjem med skader hver dag etter ukastrerte hannkatter. Det var ikke dumt 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker det er en veldig dårlig ide å ha katt i et slikt nabolag (dvs der det er mange katter og egen katt ikke vil ha plass til eget revir). Når det er sagt er jeg ganske sikker på at du troller. Du har lest hvor mye diskusjon det er rundt katters velvære og tenkte dette var et enkelt tema å trolle om Anonymkode: 52b62...9d4 jeg kan garantere deg at jeg ikke troller. når det er sagt, så kunne ikke jeg vite antallet hannkatter rundt huset jeg kjøpte. Det er et dyrevennlig strøk ja, men at det var såpass mange hanner i forhold til hoer kunne jeg umulig vite. ts Anonymkode: 78398...026 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #9 Skrevet 10. mars 2017 Ikke misforstå, hun koser seg jo selvsagt ute med alle kattene også. ts Anonymkode: 78398...026
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #10 Skrevet 10. mars 2017 Hvis hun er sterilisert så vil hun fortsatt få løpetid, men egglederne er kuttet så egget kommer ikke frem til seden. Er hun derimot kastrert (noe de fleste dyrlegen praktiserer i dag) så er livmor og eggstokker fjernet å hun vil ikke få løpetid. Ville først avklart dette, hvis hun får løpetid så er det ikke rart alle hannkattene vil være med henne Anonymkode: 7a988...4e3 1
MissPierce Skrevet 10. mars 2017 #11 Skrevet 10. mars 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis hun er sterilisert så vil hun fortsatt få løpetid, men egglederne er kuttet så egget kommer ikke frem til seden. Er hun derimot kastrert (noe de fleste dyrlegen praktiserer i dag) så er livmor og eggstokker fjernet å hun vil ikke få løpetid. Ville først avklart dette, hvis hun får løpetid så er det ikke rart alle hannkattene vil være med henne Anonymkode: 7a988...4e3 👍
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #12 Skrevet 10. mars 2017 Jeg tror du har misforstått litt hvordan katter fungerer. Selv ukastrerte hannkatter pleier ikke voldta eller "pule" hunnkatter. Det er hunnkatten som med sin løpetid tiltrekker seg hannkattene og legger føringa for paringen. Dersom en hunnkatt er kastrert, oppfattes hun som intetkjønn for de andre kattene, spesielt ukastrerte hannkatter. Hun er ikke interessant som paringspartner. Dette kan likevel i noen få tilfeller skape aggresjon hos hannkattene som da "tvangsparer" hunnkatten for å vise dominans. Uansett om de bare jokker uten å penetrere, er de gjerne voldsomme og biter de seg gjerne fast i nakken på hunnkatten. Det ser verre ut enn det er. Det er nok dette katten din eventuelt opplever, og da er det fertile hannkatter i nabolaget ditt. Dersom hannkattene er kastrerte har de ikke lyster som fertile hannkatter, nei. De mangler i stor grad kjønnsdrift og kastrerte hannkatter fungerer ofte svært godt sammen med andre katter i nabolaget. De er opptatt av helt andre ting enn å "pule" hunnkatter, da de verken har kjønnsdriften intakt eller innehar den samme aggressive trangen til dominans som fertile hannkatter har. Gi beskjed til naboene at de bør kastrere kattene sine for å dempe aggresjonsnivået blant kattene i nabolaget. Gjør de ikke det og katten din blir skadd, send veterinærregninga til eieren av bøllekatten. Anonymkode: d33ff...bf4
Ardwinna Skrevet 10. mars 2017 #13 Skrevet 10. mars 2017 Det er noe creepy over å snakke om gangbang og puling når man omtaler kjæledyr... 5
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #14 Skrevet 10. mars 2017 57 minutter siden, Ardwinna skrev: Det er noe creepy over å snakke om gangbang og puling når man omtaler kjæledyr... Det er helt sant. Men det var den letteste måten å forklare det på. Det er såpass. Jeg adopterte henne fra dyrebeskyttelsen, og da var hun allerede sterilisert, som de sa. Er 6-7 år siden nå, men kan forhøre meg om de fortsatt har den opplysningen. min katt er veldig for dominans på andre katter, så mulig det er en motsetning til dette som praktiseres. Men dere vet ikke enda om det er noe som frastøter hannkatter fra hokatter, på generell basis om nødvendig? Hadde i så tilfelle vært en genial oppfinnelse. ts Anonymkode: 78398...026
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #15 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dersom hannkattene er kastrerte har de ikke lyster som fertile hannkatter, nei. De mangler i stor grad kjønnsdrift og kastrerte hannkatter fungerer ofte svært godt sammen med andre katter i nabolaget. Anonymkode: d33ff...bf4 jeg skrev aldri at de hadde samme lyster, men de har lyster de også. ts Anonymkode: 78398...026 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #16 Skrevet 10. mars 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke dumt jeg kan garantere deg at jeg ikke troller. når det er sagt, så kunne ikke jeg vite antallet hannkatter rundt huset jeg kjøpte. Det er et dyrevennlig strøk ja, men at det var såpass mange hanner i forhold til hoer kunne jeg umulig vite. ts Anonymkode: 78398...026 Hvor åndssvak er det mulig å bli?! DETTE er typisk for ræva katteholdet skremmende mange har. For en skam!😭 Anonymkode: 7674b...ce4
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #17 Skrevet 10. mars 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor åndssvak er det mulig å bli?! DETTE er typisk for ræva katteholdet skremmende mange har. For en skam!😭 Anonymkode: 7674b...ce4 er du helt forbanna ute??! Anonymkode: 78398...026 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #18 Skrevet 10. mars 2017 Jeg spør etter råd her. Ikke hets fordi jeg ikke gikk med lupe i nabolaget og sjekket kjønnet på katter. Anonymkode: 78398...026 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #19 Skrevet 10. mars 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor åndssvak er det mulig å bli?! DETTE er typisk for ræva katteholdet skremmende mange har. For en skam!😭 Anonymkode: 7674b...ce4 Morn du. Er du her ja... Anonymkode: 7a988...4e3 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #20 Skrevet 10. mars 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: jeg skrev aldri at de hadde samme lyster, men de har lyster de også. ts Anonymkode: 78398...026 Ja det har du rett i, lyst på mat, kos og søvn. Anonymkode: d33ff...bf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå