AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #1 Skrevet 10. mars 2017 Jeg er langtidssykemeldt, og har lenge ventet på en utredning for å finne ut hva som har vært galt. Jeg har hele tiden informert arbeidsgiver om prosessen, når jeg skal hit og dit, og hvordan formen er. Nå har jeg fått en diagnose, og jeg synes det er tøft for tiden. Jeg har derfor ikke hatt like lett for å snakke i telefonen. Har lett for å knekke sammen osv. Bryter jeg mine plikter som sykemeldt arbeidstaker om jeg ikke tar kontakt via telefon? Jeg har forstått at det er det arbeidsgiver liker best, noe jeg forstår godt, men er det noe i veien (rent juridisk) for å fortsette mye av kommunikasjonen via mail o.l.? Anonymkode: 8eb6d...179
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2017 #2 Skrevet 10. mars 2017 Mail er kjempebra viktigste er å informere arbeidsgiver om du kommer eller ikke. Anonymkode: 9f080...12d
Eneri Skrevet 11. mars 2017 #3 Skrevet 11. mars 2017 Mail må være godt nok. Det er fint for dere begge om du finner en kommunikasjonsform som gjør at du klarer å fortelle om din helsedituasjon; det virker også som om du er mer åpen enn du 'har plikt til'. Da bør arbgiver være fornøyd. Du kan jo skrive at du velger mail fordi du syns dette er vanskelig og vondt å snakke om. God bedring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå