Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er langtidssykemeldt, og har lenge ventet på en utredning for å finne ut hva som har vært galt. Jeg har hele tiden informert arbeidsgiver om prosessen, når jeg skal hit og dit, og hvordan formen er. Nå har jeg fått en diagnose, og jeg synes det er tøft for tiden. Jeg har derfor ikke hatt like lett for å snakke i telefonen. Har lett for å knekke sammen osv. Bryter jeg mine plikter som sykemeldt arbeidstaker om jeg ikke tar kontakt via telefon? Jeg har forstått at det er det arbeidsgiver liker best, noe jeg forstår godt, men er det noe i veien (rent juridisk) for å fortsette mye av kommunikasjonen via mail o.l.?

Anonymkode: 8eb6d...179

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mail er kjempebra :) viktigste er å informere arbeidsgiver om du kommer eller ikke. 

Anonymkode: 9f080...12d

Skrevet

Mail må være godt nok. Det er fint for dere begge om du finner en kommunikasjonsform som gjør at du klarer å fortelle om din helsedituasjon; det virker også som om du er mer åpen enn du 'har plikt til'. Da bør arbgiver være fornøyd. Du kan jo skrive at du velger mail fordi du syns dette er vanskelig og vondt å snakke om.

God bedring 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...